ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در گرجستان

رشته بازیگری در گرجستان

طی سال های اخیر، بر آمار متقاضیان تحصیل در کشورهای ناحیه اوراسیا، به دلایل مختلفی از جمله هزینه پایین تحصیل و نزدیکی به ایران افزوده شده است؛ به عنوان مثال، تحصیل در رشته بازیگری در گرجستان یکی از گزینه های علاقه مندان به هنر می باشد که مهاجرت تحصیلی به این کشور را امکان پذیر کرده است. قابل ذکر است که در حال حاضر از میان انواع روش های مهاجرتی برای ایرانیان، مهاجرت تحصیلی ایده آل ترین گزینه بوده و با شرایط راحت تری امکان پذیر است. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است، شرایط مهاجرت تحصیلی به گرجستان و تحصیل در گرایشات گوناگون در حوزه بازیگری را مورد بررسی قرار داده ایم و به سوالات ما عزیزان، از جمله موارد زیر پاسخ داده ایم:

  • شرایط تحصیل در رشته بازیگری در گرجستان چگونه است؟
  • دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در گرجستان کدامند؟
  • در چه گرایشاتی می توان به تحصیل در حوزه سینما در گرجستان ادامه داد؟
  • شرایط کاری فارغ التحصیلان حوزه سینما و بازیگری در گرجستان به چه صورت است؟

تاریخچه رشته بازیگری در گرجستان

گرجستان کشوری است واقع شده در منطقه اوراسیا که در سر حد آسیای غربی و اروپای شرقی قرار گرفته است و از همسایگان آن می توان به روسیه، ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان اشاره نمود. پایتخت گرجستان تفلیس بوده که در عین حال، بزرگترین شهر این کشور نیز به شمار می رود. از جمعیت 3.72 میلیون نفره گرجستان، 83% را گرجی ها تشکیل می دهند که به کلیسای ارتدکس معتقد بوده و به زبان گرجی صحبت می کنند. سایر اقلیت های موجود در این کشور عبارتند از آذربایجانی ها، ارمنی ها، روس ها و آسی ها. زبان رسمی گرجستان زبان گرجی می باشد و مردم این کشور به زبان گرجی کارتولی صحبت می کنند؛ با این وجود، امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه های این کشور وجود دارد.

شاخه های گوناگون هنر در گرجستان قدمت بالایی داشته و برای مثال، آغاز هنر سفالگری و کنده کاری در گرجستان به 4500 سال پیش باز می گردد. هنر بازیگری و سینما نیز از این حقیقت جدا نبوده و سالانه ده ها فیلم، سریال، تئاتر و غیره در این کشور تولید شده و به اکران عمومی می رسد. سینمای گرجستان تاکنون موفق به پرورش استعدادهای گوناگون شده که جوایز متعددی را از آن خود نموده اند. فیلم هایی از جمله پدر سربار، اوشبا، دشت آلازانی و در ارتفاعات پامیر، در سطح بین المللی مورد تحسین و توجه منتقدین قرار گرفته و دیپلم افتخار دریافت نموده اند. تئاتر گرجستان نیز در مجامع بین المللی از شهرت ویژه ای برخوردار است و از نویسندگان مشهور تئاتر در این کشور می توان به کلدینشویلی، شالوا دادیانی و زورابی آنتونوف اشاره نمود.

نمودار تغییرات نرخ تورم در گرجستان

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در گرجستان

با توجه به موارد ذکر شده در مورد پیشینه هنر سینما و تئاتر، قابل انتظار است که دولت گرجستان تمهیدات ویژه ای را برای آموزش این شاخه از هنر به علاقمندان در نظر گرفته باشد. تحصیل در کشور گرجستان در رشته بازیگری و سایر رشته های مرتبط با سینما در دانشگاه ها و مراکز آموزشی متعدد این کشور امکان پذیر بوده و دانشجویان بین المللی نیز می توانند در صورت برخورداری از شرایط لازم، در این مراکز به تحصیل پرداخته و به گرجستان مهاجرت تحصیلی نمایند. از مراکز ارائه دهنده رشته بازیگری در گرجستان می توان به مدرسه فیلم و تئاتر Shota Rustaveli اشاره نمود که در پایتخت این کشور قرار گرفته است. با تصویب قانون تدریس تئاتر و بازیگری در سال 1880 از سوی دولت گرجستان، مدارس بازیگری به تدریج تاسیس شده که موسسه ذکر شده، نخستین و قدیمی ترین آن ها می باشد.

نام مرکزرتبه در گرجستان
Tbilisi State Academy of Arts16
v. sarajishvili tbilisi state conservatoire18
batumi art teaching university40

گرایشات و دروس رشته بازیگری در گرجستان

دانشگاه ها و مراکز واقع شده در گرجستان، امکان تحصیل در گرایشات گوناگون رشته های هنری در مقاطع مختلف را برای علاقه مندان فراهم آورده اند که در برخی از این گرایشات و مقاطع، امکان اخذ بورسیه تحصیلی نیز وجود دارد. از گرایشات ارائه شده در مقطع لیسانس می توان به بازیگری تئاتر، تاریخ سینما و مطالعات تئاتر و سینما اشاره نمود که عموما در دوره هایی 3 الی 4 ساله ارائه می گردند. گرایشاتی از جمله مطالعات تئاتر و سینما نیز در مقطع کارشناسی ارشد ارائه شده که دوره ای 36 ماهه بوده و هزینه آن 20668€ (یورو) در سال می باشد. امکان تحصیل در مقطع دکتری نیز در گراشیاتی محدود برای علاقه مندان فراهم می باشد. از دروس اصلی رشته بازیگری می توان به اصول و مقدمات بازیگری، اصول صدا سازی، تاریخ سینما و تمرینات اجرا اشاره نمود.

گرایشات و دروس رشته بازیگری در گرجستان

نحوه تحصیل بازیگری در گرجستان

علاقه مندان تحصیل در رشته های هنری از جمله بازیگری در گرجستان، می بایست پذیرش دو مرحله ای را که شامل بررسی مدارک و تست عملی می گردد با موفقیت پشت سر گذاشته و در نهایت اقدام به اخذ ویزای تحصیلی گرجستان نمایند. به این منظور در ابتدا باید مدارکی از جمله ریز نمرات مقطع تحصیلی قبل، انگیزه نامه، گواهی تمکن مالی، هزینه بررسی مدارک و مدرک زبان، به دانشگاه با مرکز آموزشی مربوطه ارائه شده و در تست عملی حضور یابند. پس از دریافت تایید و نامه پذیرش از دانشگاه یا موسسه آموزشی واقع در گرجستان، افراد باید به سفارت این کشور مراجعه نموده و مدارکی از جمله پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی، گواهی تمکن مالی، مدارک هویتی، گواهی سلامت و نامه پذیرش را به مراجع مربوطه ارائه نمایند تا پس از بررسی مدارک، ویزای تحصیلی گرجستان برای متقاضیان صادر گردد.

فرصت های شغلی رشته بازیگری در گرجستان

فارغ التحصیلان رشته بازیگری در گرجستان می توانند با جست و جوی کار و اشتغال در این کشور، اقامت خود را تمدید نموده و به درآمد زایی دست پیدا کنند. از فرصت های کاری موجود برای دانش آموختگان و متخصصین این حوزه می توان به بازیگری در سینما، تئاتر و یا تلویزیون، کارگردانی تئاتر یا فیلم، استعداد یابی و یا مشاور انتخاب بازیگر اشاره نمود. هم چنین این افراد می توانند وارد حوزه تدریس در بازیگری و شاخه های مرتبط شده و هم زمان تحصیل خود را نیز ادامه دهند. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشورهای اوراسیا، می توانند با کارشناسان مجرب و با سابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *