ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در اتریش

رشته باستان شناسی در اتریش

تحصیل در رشته باستان شناسی در اتریش مزایای متعددی برای پیشرفت شخصی و حرفه ای دانشجویان مانند تجربه فرهنگها و بهبود مهارتهای زبانی دارد. اتریش یا بطور رسمی جمهوری اتریش کشوری محصور در خشکی است که در بخش مرکزی اروپای شمالی واقع است. این کشور با کشورهای زیبای آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، مجارستان، اسلوونی، ایتالیا، سوئیس و لیختن اشتاین مرز مشترک دارد. اتریش یک جمهوری فدرال است که به 9 ایالت تقسیم شده است و در قلب کوه های آلپ قرار دارد. همچنین، این کشور نزدیک به 9 میلیون نفر جمعیت دارد. اتریش یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی است که به این فکر می کنند که کدام کشور اروپایی باید مقصد بعدی تحصیل آنها در خارج از کشور باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته باستان شناسی در اتریش تهیه نموده اند.

معرفی سه برنامه کارشناسی رشته باستان شناسی در اتریش

در جدول زیر سه برنامه کارشناسی رشته باستان شناسی در اتریش را معرفی می کنیم:

رشتهدانشگاهشهر
باستان شناسیدانشگاه گراتسگراتس
باستان شناسی کلاسیکدانشگاه وینوین
باستان شناسی ماقبل تاریخ و تاریخیدانشگاه وینوین

کارشناسی باستان شناسی دانشگاه گراتس یک برنامه تمام وقت است که 6 ترم به طول می انجامد و زبان آموزش آن آلمانی است. ویژگی های برجسته این برنامه، طیف گسترده ای از فرصت ها برای کار عملی و نظارت فردی ارائه شده توسط کارکنان آموزشی این دانشگاه است. به عنوان بخشی از برنامه تحصیلی کارشناسی، دانشجویان در حفاری های باستان شناسی و آماده سازی یافته ها در محل، هم در اتریش و هم در خارج از کشور، عمدتا در منطقه مدیترانه (یونان، ترکیه، قبرس و غیره) شرکت خواهند کرد.

برنامه کارشناسی باستان شناسی کلاسیک دانشگاه وین نیز 6 ترم به طول می انجامد و زبان آموزش آن انگلیسی است. این برنامه برای دانشجویانی که شیفته یونان باستان، شهرهای رومی مانند Carnuntum یا کلیساهای اولیه مسیحی هستند و می خواهند درباره فرهنگ های زیربنایی آن ها بیش تر بدانند مناسب است. این برنامه بر کل میراث مادی، از خرده های سرامیکی غیر برجسته گرفته تا ساختمان های تاریخی، تمرکز دارد. در این برنامه، به غیر از کورس های آموزشی در مورد گروه های مختلف بناها و آثار باستانی، کورس های تئوری و عملی فرهنگی نیز ارائه می شود.

هزینه تحصیل دانشجویان رشته باستان شناسی در اتریش

در میان سایر مقاصد تحصیلی در اروپا، اتریش یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای شهروندان اروپایی و غیر اروپایی محسوب می شود. هزینه های دانشگاه در اتریش بسته به موسسه ای که دانشجویان برای تحصیل انتخاب می کنند و همچنین مدت زمان تحصیل متفاوت است. همچنین باید در نظر داشت که بسته به برنامه و موسسه، ممکن است برای بررسی و پردازش درخواست دانشجو، هزینه درخواست تقاضا شود. در صورت عدم پرداخت به موقع هزینه، درخواست کنار گذاشته می شود. برای شهروندان اروپایی، تحصیل در دانشگاه های اتریش تقریباً هیچ هزینه ای برای آن ها نخواهد داشت!

اگر مدت زمان تحصیل از حداقل مدت تحصیل به اضافه دو ترم تجاوز نکند، هیچ هزینه دانشگاهی اعمال نمی شود. پس از گذراندن دوره دو ترم، دانشجویان تنها باید 363.36€ (یورو) پرداخت کنند. برای دانشجویان بین المللی که دارای مجوز اقامت برای تحصیل هستند، هزینه های دانشگاه در اتریش تنها 726.72€ (یورو) در هر ترم تعیین می شود. در صورتی که دانشجو دریافت کننده بورس تحصیلی، برنامه تبادل یا مشارکت دانشگاهی از کشورهای خاص باشد، از هزینه های دانشگاه در اتریش معاف می شود.

هزینه تحصیل دانشجویان رشته باستان شناسی در اتریش

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته باستان شناسی در اتریش

شهروندان اروپایی، برای رفتن به اتریش نیازی به ویزا ندارند. تنها مدارکی که این افراد در طول اقامت خود به آن ها نیاز دارند، پاسپورت یا کارت شناسایی معتبر، تمکن مالی کافی برای حمایت از خود در طول اقامت و بیمه درمانی معتبر است. با این حال، اگر کسی قصد دارد بیش از سه ماه در اتریش بمانند، باید ظرف چهار ماه پس از ورود خود در ادارات رسمی شهرداری ثبت نام کند. اما دانشجویان بین المللی که قصد دارند برای تحصیل در اتریش کمتر از شش ماه در این کشور بمانند، باید جهت اخذ ویزای دانشجویی اتریش در سفارت یا کنسولگری این کشور درخواست ارائه دهند. همچنین، ثبت نام در ادارات رسمی شهرداری در عرض سه روز کاری پس از ورود به این کشور برای این دانشجویان الزامی است.

دانشجویان به فرم ثبت نامی نیاز دارند که بصورت آنلاین یا در دفاتر ثبت نام موجود است که باید توسط آن ها تکمیل و توسط صاحبخانه آن ها امضا شود. برای دانشجویان بین المللی، دو نوع ویزای دانشجویی در اتریش وجود دارد:

  • ویزای C: این ویزا به دانشجویان امکان می دهد حداکثر 90 روز (3 ماه) در اتریش و تمام کشورهای شنگن بمانند و اگر در وهله اول اجازه ورود به کشور بدون ویزا را داشته باشند، ضروری نیست.
  • ویزای D: این ویزا برای اقامت حداقل 91 روز و حداکثر 6 ماه مورد نیاز است.

از آن جایی که اکثر دانشجویان بین المللی عمدتا قصد دارند برای اهداف تحصیلی بیش از 6 ماه در اتریش بمانند، آن چه که باید در این مورد انجام دهند این است که برای مجوز اقامت دانشجویی درخواست ارائه دهند؛ این مجوز این امکان را به آن ها می دهد که در اتریش بمانند. درخواست ویزای تحصیلی اتریش را می توان قبل از ورود فقط در نمایندگی های رسمی این کشور ارائه نمود.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی اتریش

دانشجویان باید در اسرع وقت، حتی 3 تا 6 ماه قبل از ورود تخمینی خود، درخواست ویزای تحصیلی اتریش را ارائه دهند. به طور کلی، ویزای دانشجویی اتریش بسته به حجم درخواست ها ظرف 1 تا 4 هفته پردازش می شود و حدود 100€ (یورو) هزینه دارد. برخی از مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی یا تحصیلی اتریش عبارتند از:

  • فرم درخواست کاملا تکمیل و امضا شده (در سفارت یا کنسولگری موجود است یا از اینترنت می توان دانلود کرد)
  • پاسپورت معتبری که باید برای کل مدت اقامت دانشجو در اتریش معتبر باشد
  • عکس رنگی در اندازه عکس پاسپورت
  • بیمه سلامت
  • مدرک ثبت نام برای تحصیل که توسط یک دانشگاه اتریشی ارائه شده است
  • مدرکی دال بر تمکن مالی برای پوشش هزینه های زندگی حداقل به مدت 12 ماه. این مدرک می تواند دفترچه پس اندازه، سپرده های بانکی و غیره باشد
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • رسید پرداخت هزینه ویزای دانشجویی

هزینه زندگی دانشجویان رشته باستان شناسی در اتریش

بررسی هزینه زندگی در اتریش نشان می دهد که هزینه های ماهانه برآورد شده یک نفر در اتریش 964.58$ (دلار) معادل 834.59€ (یورو) بدون در نظر گرفتن اجاره می باشد. همچنین، بررسی وضعیت اجاره بها در این کشور اروپایی نشان دهنده ارقام زیر است:

عنوانمبلغ بر حسب یورو
آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر707.85€
آپارتمان تک خوابه خارج از مرکز شهر576.76€
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر1366.35€
آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر1061.45€

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در این کشور را نمایش می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در اتریش

وضعیت حقوق باستان شناسان در اتریش

فردی که به عنوان باستان شناس در اتریش کار می کند معمولاً ماهانه حدود 4560€ (یورو) حقوق دریافت می کند. حقوق باستان شناسان در این کشور پیشرفته اروپایی بین 2370€ (کم ترین) تا 6980€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه باستان شناسان در اتریش را نمایش می دهد:

حقوق سالانه باستان شناسان در اتریش

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته باستان شناسی در اتریش هستید، پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز شرایط کار پس از تحصیل در اتریش با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *