ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در اسپانیا

رشته باستان شناسی در اسپانیا

وجود میراث فرهنگی و تاریخی غنی در کنار هزینه های مقرون به صرفه زندگی، تحصیل در رشته باستان شناسی در اسپانیا را جذاب کرده است. باستان شناسی، علوم انسانی و علوم تجربی را در جریان اصلی مطالعات تاریخی گرد هم می آورد. دانشجویان با تحصیل در اسپانیا که یکی از زیباترین کشورهای جنوب اروپاست می توانند تجربه ای باورنکردنی را کسب نمایند. فارغ التحصیلان برنامه های باستان شناسی تحصیلات خود را ادامه می دهند یا در موزه ها، دولت های محلی یا آژانس های میراث ملی استخدام می شوند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته باستان شناسی در اسپانیا تهیه نموده اند.

بهترین فرصت های کارشناسی ارشد رشته باستان شناسی در اسپانیا

در جدول زیر، چند فرصت عالی برای تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد در رشته باستان شناسی را معرفی می کنیم:

رشتهدانشگاهنوع برنامهمدت زمان تحصیلزبان آموزشمحل تحصیل
باستان شناسی کواترنری و فرگشت انسان (Erasmus Mundus)Rovira i Virhili Universityتمام وقت2 سالتا حدودی انگلیسی، تا حدودی اسپانیایی، تا حدودی کاتالانیدانشگاه
باستان شناسی و علوم زمان باستانUniversidade Santiago de Compostelaتمام وقت/ پاره وقت2 سالاسپانیایی، گالیسیاییدانشگاه
پژوهش های باستان شناختیUniversidad Complutense de Madridتمام وقت/ پاره وقت2 ترماسپانیاییدانشگاه
باستان شناسی دریایی و زیر آبUniversidad de Cádizتمام وقتنامشخصاسپانیاییدانشگاه
باستان شناسی کلاسیکUnitelma Sapienzaتمام وقت2 سالانگلیسیآنلاین
باستان شناسی مناظر فرهنگیUniversidad International de Andalucía UNIAتمام وقتنامشخصاسپانیاییدانشگاه
مطالعات پیشرفته در باستان شناسیUniversitat de Barcelonaتمام وقتنامشخصاسپانیاییدانشگاه
باستان شناسی حرفه ای و مدیریت میراث جامعUniversity of Alicanteتمام وقت2 ترماسپانیاییدانشگاه
باستان شناسی کلاسیکRovira i Virhili Universityتمام وقت/ پاره وقت3 ترماسپانیاییدانشگاه
مدیریت میراث فرهنگی و موزه شناسیUniversitat de Barcelonaتمام وقت1 سالاسپانیاییدانشگاه
باستان شناسی و میراثUniversidad Autonoma de Madridتمام وقت/ پاره وقت1 سالاسپانیاییدانشگاه

در بخش های فرعی زیر برخی از برنامه های فوق را معرفی می کنیم.

باستان شناسی کواترنری و فرگشت انسان در دانشگاه روویرا ویرجیل

برنامه کارشناسی ارشد رشته باستان شناسی کواترنری و فرگشت انسان (Quaternary Archaeology and Human Evolution (Erasmus Mundus)) در دانشگاه روویرا ویرجیل (Rovira i Virhili University) دارای سه حوزه اصلی است: تحقیق در ماقبل تاریخ و دیرین بوم شناسی انسان، دیرین انسان شناسی، زمین شناسی و دیرین هستی شناسی کواترنری؛ مداخله باستان شناسی؛ و مدیریت، حفاظت و اجتماعی سازی میراث باستان شناختی. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 24 ماه طول می کشد. مهلت ارسال درخواست جهت اخذ پذیرش این برنامه و زمان آغاز برنامه به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواستآغاز برنامه
قبل از می 2022سپتامبر 2022

این برنامه تا حدودی به زبان انگلیسی، تا حدودی به زبان اسپانیایی و تا حدودی به زبان کاتالانی تدریس می شود. تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می شود. برخی از دروس برنامه عبارتند از:

  • فرگشت انسان
  • پروژه نهایی کارشناسی ارشد
  • معرفت شناسی و نظریه دانش در باستان شناسی

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 2308€ (یورو) در سال است. هزینه تحصیل در تاراگونا که دانشگاه روویرا ویرجیل در آن واقع است نیز 580€ تا 960€ (یورو) در ماه می باشد.

بهترین فرصت های کارشناسی ارشد رشته باستان شناسی در اسپانیا

رشته مطالعات پیشرفته در باستان شناسی در دانشگاه بارسلونای اسپانیا

برنامه کارشناسی ارشد در رشته مطالعات پیشرفته در باستان شناسی (Master’s Degree in Advanced Studies in Archaeology) در دانشگاه بارسلونا (Universitat de Barcelona) آموزش های پیشرفته ای را در خط مقدم مطالعات باستان شناسی فعلی ارائه می دهد، که به دانشجویان این امکان را می دهد که با بهره گیری از آخرین پیشرفت های روش شناختی و علمی موجود در جستجوی پاسخ هایی برای مسائل و مشکلات باستان شناختی، از دیدگاهی متفاوت به باستان شناسی بپردازند. این برنامه، یک برنامه تمام وقت است که زبان آموزش آن اسپانیایی است. این برنامه، یک برنامه چند رشته ای است که در آن علاوه بر ابزارهایی که به طور سنتی در مطالعات باستان شناختی استفاده می شود، مجموعه ای کامل از رشته ها، روش ها و تکنیک ها از سایر زمینه ها مانند زمین شناسی، جغرافیا، مردم شناسی، زیست شناسی، شیمی یا حفاظت نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

این برنامه می خواهد متخصصانی را در زمینه تحقیقات و عمل باستان شناسی و همچنین در مدیریت و حفاظت از میراث باستان شناختی تربیت کند. این برنامه امکان دسترسی به تحصیل در مقطع دکتری و نگارش پایان نامه را نیز فراهم می سازد. هدف اصلی این برنامه، آموزش محققان و متخصصان در جدیدترین تکنیک های علمی برای بازیابی، تحلیل، تفسیر و فرآیند میراث سازی سوابق باستان شناختی است. این برنامه، دانش و ابزارهای مورد نیاز برای تحلیل و تفسیر سوابق باستان شناختی در زمینه پژوهش های زیست باستان شناسی و دیرینه محیطی در فضاها و قلمرو، ساختارها و فرهنگ مادی را فراهم می سازد. بنابراین، دانشجویان می توانند به تیم های باستان شناسی بین رشته ای بپیوندند و در عین حال، روش ها و تکنیک هایی را از سایر رشته ها با توجه به علایق حرفه ای یا تحقیقاتی خود کسب کنند.

رشته باستان شناسی حرفه ای در دانشگاه آلکانته اسپانیا

برنامه کارشناسی ارشد باستان شناسی حرفه ای و مدیریت میراث جامع در دانشگاه آلکانته (University of Alicante)، یک برنامه تمام وقت است است که تحصیل در آن 2 ترم طول می کشد. هدف این برنامه، تربیت محققان در زمینه تاریخ و باستان شناسی و باستان شناسان قادر به کار در حرفه خود در زمینه های بین رشته ای و پیچیده است. این برنامه به دانشجویان ابزارهایی ارائه می دهد که با آن ها این حرفه را انجام دهند، از جمله مفاهیم رشته های مرتبط، مبنای تاریخی برای تفسیر باستان شناختی، جنبه های اجتماعی و فرهنگی روش شناسی و آگاهی از چارچوب های حرفه ای که در آن انجام می شود (کسب و کار، مدیریت کاربری زمین، برنامه ریزی شهری). مطابق گزارش وب سایت educations.com، هزینه شهریه کامل برای دانشجویان محلی/ اتحادیه اروپا 2356€ (یورو) و هزینه برای دانشجویان بین المللی/ غیر اتحادیه اروپا نیز همان 2356€ (یورو) می باشد.

رشته باستان شناسی و میراث در دانشگاه مستقل مادرید اسپانیا

برنامه کارشناسی ارشد باستان شناسی و میراث در Universidad Autonoma de Madrid، که توسط گروه ماقبل تاریخ و باستان شناسی (Department of Prehistory and Archaeology) دانشگاه مستقل مادرید ارائه می شود، آموزش کاملی در زمینه علوم باستان شناسی و موضوعات مرتبط با میراث ارائه می دهد. دانشجویان این برنامه فرصت کاوش در موضوعات زیر را خواهند داشت:

  • روندهای جدید در ماقبل تاریخ و باستان شناسی
  • نظریه، حقوق و مدیریت میراث باستان شناختی
  • حفاظت و ترمیم سایت های باستان شناختی
  • اقدامات باستان شناختی و کاوش های حفاری
  • تکنیک های آزمایشگاهی
  • زمین-باستان شناسی و زمین شناسی
  • باستان شناسی Hispano-Celtic
  • باستان شناسی جنسیتی و غیره

این برنامه به صورت تمام وقت/ پاره وقت است و تحصیل در آن یک سال طول می کشد.

هزینه زندگی دانشجویان رشته باستان شناسی در اسپانیا

بررسی هزینه زندگی در اسپانیا نشان می دهد هزینه های ماهانه تخمین زده شده یک فرد در این کشور 704.82$ (دلار) معادل 608.07€ (یورو) بدون در نظر گرفتن اجاره می باشد. همچنین، بررسی اجاره بها در اسپانیا ارقام زیر را نشان می دهد:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 639.25€ (یورو)
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 489.45€ (یورو)
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: 991.51€ (یورو)
  • آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر: 735.56€ (یورو)

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در اسپانیا را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در اسپانیا

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته باستان شناسی در اسپانیا هستید، پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *