ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در اسکاتلند

رشته باستان شناسی در اسکاتلند

رشته باستان شناسی در اسکاتلند یکی از هوشمندانه ترین انتخاب هایی است که علاقمندان به این رشته تحصیلی می توانند آن را انتخاب کنند. باید در نظر داشت که اسکاتلند شرایط تحصیلی شبیه به انگلستان دارد و به همین دلیل است که برخی از دانشگاه های این کشور در رشته باستان شناسی و سایر رشته های تحصیلی توانسته اند رتبه های برتر جهانی را به خود اختصاص دهند. زبان انگلیسی تنها زبان رسمی تحصیل در این کشور است و این مسئله نیز می تواند به دانشجویان کمک کند که شرایط ساده تری برای ورود به دانشگاه های این کشور داشته باشند. دانشگاه های بسیار زیادی در اسکاتلند این رشته تحصیلی را ارائه می کنند و برخی از دانشگاه های این کوشر دارای اعتبار جهانی هستند.

رشته باستان شناسی از جمله رشته هایی است که متقاضیان خاص خود را دارد و معمولا در همه دانشگاه های جهان ارائه نمی شود. دانشگاه های برجسته جهان در رشته های مرتبط با هنر، قطعا این رشته را نیز در دستور کار خود قرار داده اند و به دانشجویان برتر در این رشته پذیرش اعطا می کنند. در اسکاتلند نیز دانشگاه های با تراز علمی بسیار مناسب وجود دارد که فرصت تحصیل در این رشته ارزشمند را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله با توجه به اهمیت بسیار بالایی که این موضوع به همراه دارد، به بررسی کیفیت آموزش رشته باستان شناسی در اسکاتلند خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در این کشور چیست؟
  • آیا تحصیل در این رشته در کشور اسکاتلند گران قیمت است؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل برای فارغ التحصیلان خارجی در این کشور چیست؟
  • متوسط درآمد یک باستان شناس در اسکاتلند چقدر خواهد بود؟

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در اسکاتلند

اسکاتلند به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته جهان، شرایط مناسبی برای تحصیل دانشجویان خارجی ایجاد کرده است و دانشگاه های این کشور از رتبه های علمی بسیار مناسبی برخوردار هستند. هزینه تحصیل در دانشگاه های اسکاتلند اگرچه ممکن است زیاد باشد اما کیفیت آموزش در این کشور به گونه ای است که بسیاری از افراد تحصیل در این کشور را گزینه ای مناسب برای خود می دانند.

رشته باستان شناسی در اسکاتلند از جمله رشته هایی است که با کیفیت بسیار بالا در این کشور ارائه می شود و افرادی که قصد تحصیل در این رشته را دارند، باید رزومه های تحصیلی بسیار خوبی را در اختیار داشته باشند. همچون بسیاری دیگر از رشته های تحصیلی، دانشگاه ادینبورگ در رشته باستان شناسی نیز به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در جهان شناخته می شود و رتبه 23 را در اختیار گرفته است.

دانشگاه ابردین نیز به عنوان یکی دیگر از دانشگاه های برتر در این کشور موفق شده است در تبه 51-100 جهان در رشته باستان شناسی قرار گیرد. تحصیل در اسکاتلند در این رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی یک دوره 3 ساله است و در برخی از شاخه های علمی آن، می توان با تحصیل در یک دوره یک ساله، مدرک کارشناسی ارشد را نیز دریافت کرد اما دوره های ارائه شده در این کشور معمولا 2 ساله هستند.

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در اسکاتلند

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در اسکاتلند

تحصیل در بسیاری از کشورهای اروپایی مقرون به صرفه است و دانشجویان نیازی به پرداخت هزینه های سنگین برای تحصیل در این کشورها نخواهند داشت اما شرایط در اسکاتلند کمی متفاوت است. دانشجویان خارجی برای تحصیل در اسکاتلند در دانشگاه مختلف این کشور و در رشته باستان شناسی، باید شهریه ای در حدود 13800£ تا 18900£ (پوند) را در نظر داشته باشند. در اسکاتلند کمک هزینه های آموزشی بسیاری در اختیار دانشجویان قرار می گیرد که می تواند از 1000£ (پوند) در سال شروع شده و حتی در برخی از مواقع کل هزینه تحصیل را نیز پوشش دهد.

هزینه تحصیل در اسکاتلند نیز کمی بالاتر از متوسط هزینه های زندگی در اروپا است و می توان گفت که دانشجویان به حدود 1400£ تا 1800£ (پوند) در ماه نیاز خواهند داشت تا بتوانند کلیه هزینه های زندگی خود را پوشش دهند. دانشجویان خارجی می توانند با کار در این کشور، هزینه های زندگی خود در این کشور را تا حدود زیادی تامین کنند.

متوسط درآمد یک باستان شناس در کشور اسکاتلند

شهرهای اسکاتلند از نظر شرایط کار و زندگی وضعیتی متفاوت دارند و این مسئله باید مد نظر علاقمندان به زندگی در این کشور قرار گیرد. برای مثال شرایط زندگی در گلاسکو برای باستان شناسان مناسب تر است و آن ها می توانند در این شهر به درآمدی بالاتر از متوسط درآمد در این کشور دست پیدا کنند.

شرایط کار برای باستان شناسان در انگلستان فراهم است و آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی بسیاری در این کشور وجود دارد که به نیروی کار آموزش دیده در این زمینه نیاز خواهند داشت. در چنین شرایطی است که فارغ التحصیلان رشته باستان شناسی این فرصت را خواهند داشت که در کشور اسکاتلند نیز به شغل مورد نظر خود در این رشته دست پیدا کنند. در نمودار زیر، متوسط درآمد یک باستان شناس در اسکاتلند مشخص شده است.

درآمد ماهانه یک باستان شناس در کشور اسکاتلند

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که یک باستان شناس در کشور اسکاتلند به سطح درآمد بسیار بالایی دسترسی دارد و می تواند کیفیت زندگی بسیار خوبی را برای خود ایجاد کند. به طور کلی می توان گفت که باستان شناسان در اسکاتلند به درآمد بسیار بالایی در جهان دسترسی دارند و این نکته ای است که می تواند تحصیل در این کشور را برای بسیاری از افراد جذاب تر از گذشته سازد. در صورتی که شما نیز به دنبال راهی برای رسیدن به بهترین کشورهای جهان برای تحصیل و کار هستید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *