ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در امارات

رشته باستان شناسی در امارات

تحصیل در رشته باستان شناسی در امارات فرصتی برای تجربه فرهنگی در کشوری پر رونق است که دیدگاه های جهانی دانشجویان را به چالش می کشد و حس ماجراجویی آن ها را بر می انگیزاند. باستان شناسی بر فرهنگ ها و تمدن های کهن و قدیمی و ترکیب اجتماعی و فرهنگی آن ها تمرکز دارد. همه این ها از طریق تحقیق، کاوش، تحلیل، تفسیر و مستند سازی شواهد کشف شده انجام می شود.

تمدن‌ های باستانی غنای فرهنگی خود را از راه‌ های بیش تری در کنار نوشتن، به چالش کشیدن باستان‌ شناسی برای یافتن راه‌ های خلاقانه برای تکمیل پازل پیچیده تاریخی خود با استفاده از ابزارهای جدید ابتکاری و راه‌ حل‌ های خلاقانه بیان کرده اند. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد در رشته باستان شناسی ثبت نام می کنند می توانند در یکی از زیرشاخه های اصلی این رشته تخصص کسب کنند: باستان شناسی تاریخی، باستان شناسی قومی و باستان شناسی تجربی. با این حال، از آن جایی که مقدار قابل توجهی از شواهد کشف شده است، باستان شناسی مدرن اکنون یک رشته فرآیندی است که از علم و شواهدی پیروی می کند که می تواند با استفاده از فناوری مدرن آزمایش شود.

باستان شناسی شامل کار و تمرین زیادی است، به طوری که دانشجویان می توانند به سرعت مهارت های مشاهده و تحلیل را توسعه دهند. مدرک کارشناسی ارشد در باستان شناسی، دانشجویان را به عنوان باستان شناس، مدیر میراث، کارمند آموزش موزه، متصدی موزه/ گالری یا حتی به عنوان بایگان یا نقشه نگار در بازار کار قرار می دهد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته باستان شناسی در امارات تهیه نموده اند.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته باستان شناسی در امارات

برای تحصیل در امارات، دانشجویان به ویزای دانشجویی نیاز دارند که به عنوان ویزای اقامت دانشجویی نیز شناخته می شود. ویزای دانشجویی امارات باید توسط یک موسسه آموزش عالی یا یکی از اقوام محلی حمایت شود و فقط تا یک سال در هر بار معتبر است و باید سالانه تمدید شود. برای اخذ ویزا، مدارک زیر لازم است:

  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار. دانشجویان باید مطمئن شوند که دو صفحه خالی برای تمبر و ویزا دارند.
  • فرم درخواست پر شده (ارائه شده توسط موسسه)
  • کپی پاسپورت (به طور معمول 2-4 کپی)
  • 12 قطعه عکس
  • نامه پیشنهاد پذیرش از طرف یک موسسه آموزش عالی اماراتی که دانشجو به آن درخواست ارائه کرده است
  • اثبات بودجه برای شهریه و هزینه های زندگی
  • کپی رسید هزینه ویزا و رسید شهریه
  • اثبات محل اقامت
  • مدرک کارشناسی، اگر دانشجو برای برنامه تحصیلات تکمیلی درخواست ارائه می دهد
  • گواهی عدم سوء پیشینه از اتباع برخی کشورها
  • آزمایش پزشکی در یک مرکز پزشکی معتبر امارات متحده عربی (هزینه حدود 350AEDتا 500AED (درهم امارات) خواهد بود)

دانشجویان بین المللی دارای 18 سال سن و بیش تر می توانند برای مجوز کار برای مشاغل پاره وقت در امارات درخواست ارائه دهند. بنابراین، آن ها می توانند برای کارآموزی یا کار جهت کمک به تامین هزینه هایشان و ساخت رزومه خود در حین تحصیل در امارات اقدام کنند.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته باستان شناسی در امارات

هزینه تحصیل دانشجویان رشته باستان شناسی در امارات

هزینه های تحصیل در امارات بسته به دانشگاه، محل تحصیل، سطح تحصیل و دوره متفاوت است. برای مثال، در دبی، گران‌ ترین شهر امارات، هزینه‌ های تحصیل در مقطع کارشناسی بین 37500AED تا 7000AED (درهم امارات) در سال و در مقطع تحصیلات تکمیلی بین 55000AED تا 75000AED (درهم امارات) در سال است. 1200AED (درهم امارات) اضافی (معادل 330USA (دلار آمریکا)) در ماه نیز معمولاً باید برای هزینه های معمول زندگی لحاظ شود.

برخی از دانشگاه ها برای دانشجویانی که بین 12 تا 16 ساعت واحد درسی دارند (به اضافه هزینه های اضافی) هزینه سالانه دریافت می شود، اما هر چیزی بالاتر یا پایین تر به ازای هر ساعت واحد دریافت می شود. در برخی موارد دیگر، هزینه سالانه دریافت نمی شود و شهریه بر اساس میزان ساعت واحدی است که دانشجو دارد. با این حال، موسسات آموزش عالی اماراتی برنامه های بورس تحصیلی و کمک های مالی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند تا در تامین هزینه تحصیل در امارات به آن ها کمک کنند، بنابراین دانشجویان باید حتما با موسسه مورد نظر خود تماس بگیرند تا در مورد فرصت های بورس تحصیلی آن ها جویا شوند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته باستان شناسی در امارات

یکی از مهم ترین عواملی که دانشجویان در مورد تحصیل در خارج از کشور باید در نظر بگیرند، بودجه آن ها است. هزینه های زندگی در امارات بسته به امارتی که دانشجو در آن زندگی می کند و سبک زندگی وی متفاوت است. بررسی هزینه زندگی در امارات نشان می دهد هزینه های ماهانه تخمین زده شده یک فرد در این کشور بدون در نظر گرفتن اجاره 837.14$ (دلار) معادل 3074.81AED (درهم امارات) می باشد.

محل اقامت دانشجویی در این کشور نسبت به مسکن خصوصی قابل دسترس تر است، اما مهم است که دانشجویان در نظر داشته باشند که برخی از دانشگاه ها تعداد محدودی تسهیلات مسکن دانشجویی دارند و ممکن است از دانشجویان خواسته شود که یک مسکن خصوصی پیدا کنند. هزینه ها بسته به مکان و استاندارد متفاوت است. دبی گران ترین امارت در بین هفت امارت این کشور می باشد و پس از آن ابوظبی قرار دارد. شارجه، فجیره و العین همگی گزینه های ارزان تری هستند. جدول زیر وضعیت اجاره در امارات را نشان می دهد:

عنواناجاره بر حسب درهم امارات
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر4232.97AED
آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر2736.33AED
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر7832.19AED
آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر5402.59AED

هزینه زندگی در امارات بسیار بالا است، بنابراین مهم است که دانشجویان اقامت خود را با دقت برنامه ریزی کنند و بودجه خود را در نظر بگیرند. خبر خوب این که دانشجویان بین المللی می توانند برای مجوز کار در امارات درخواست ارائه دهند و می توانند شغلی برای کمک به تامین هزینه های خود به دست آورند.

وضعیت حقوق متخصصان رشته باستان شناسی در امارات

فردی که به عنوان باستان شناس در امارات کار می کند معمولاً ماهانه حدود 23700AED (درهم امارات) حقوق دریافت می کند. حقوق باستان شناسان در این کشور بین 12300AED (کم ترین) تا 36200AED (بیش ترین) (درهم امارات) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه باستان شناسان در امارات را نشان می دهد:

حقوق سالانه باستان شناسان در امارات

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته باستان شناسی در امارات هستید، پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز اقامت پس از تحصیل در امارات با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *