ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در اوکراین

رشته باستان شناسی در اوکراین

تحصیل در رشته باستان شناسی در اوکراین می تواند یک انتخاب مناسب برای علاقمندان به تحصیل در این رشته در کشوری خارجی باشد. اوکراین به عنوان یکی از کشورهای عضو شوروی سابق، شرایطی تقریبا مشابه برای تحصیل در این کشور در نظر گرفته است و دانشجویان خارجی موظف هستند تا شرایط تحصیل در این کشور را فراهم آورند تا بتوانند واجد شرایط شناخته شوند. اوکراین در طول سال های اخیر در رشته های مختلف تحصیلی پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده است اما هنوز دانشگاه های این کشور به تایید وزارت علوم در ایران نرسیده اند. با این حال با توجه به این که دانشگاه های اوکراین در سایر کشورهای اروپایی از جایگاه ویژه برخوردار هستند، می توان تحصیل در این کشور را ارزشمند قلمداد کرد.

رشته باستان شناسی در جهان امروز از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و کشورهایی که از تاریخ غنی برخوردار هستند به این رشته توجه ویژه نشان می دهند چراکه یکی از مهم ترین عوامل جذب توریست ها می تواند سبک زندگی گذشتگان یک سرزمین باشد. وظیفه باستان شناسان آن است که با توجه به اطلاعات دقیقی که از گذشته در اختیار دارند، تحقیقات تکمیلی خود را در رابطه با موضوعات مختلف ارائه کنند. در راستای توجه به تحصیل در کشوری همچون اوکراین به عنوان یکی از کشورهای مهم اروپای شرقی، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله در تلاش خواهند بود تا شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در این کشور را مورد بررسی خود قرار دهند.

  • دانشگاه های ارائه کننده رشته باستان شناسی در اوکراین کدامند؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های اوکراین برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در رشته باستان شناسی، اقامت این کشور را به دست آورد؟
  • متوسط درآمد یک باستان شناس در اوکراین چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در اوکراین

اوکراین یکی از مهم ترین کشورهای شرق اروپا برای ادامه تحصیل است و به همین دلیل است که به متقاضیان تحصیل در رشته های مختلف از جمله باستان شناسی توصیه می شود تا شرایط تحصیل در این کشور را نیز مورد بررسی قرار دهند. دانشگاه های اوکراین اجازه تحصیل به دانشجویان خارجی را نخواهند داد مگر آن که دانشجویان در دوره های پادفک شرکت کرده و نمرات کافی را در این دوره دریافت کنند. با دریافت نمرات قبولی در آزمون های پادفک، دانشجو می تواند برای دریافت پذیرش از دانشگاه های مختلف این کشور به زبان روسی، اوکراینی یا انگلیسی اقدام کند.

دانشگاه واسیل دونسک یکی از دانشگاه های مناسب برای تحصیل در رشته باستان شناسی در اوکراین است. دانشگاه ایوان اوهینکو نیز که بیش از 1 قرن سابقه ارائه آموزش را دارد، یکی از دانشگاه های دولتی برای تحصیل در این رشته به حساب می آید. دانشگاه ملی سومی نیز یکی از دانشگاه های مدرن این کشور برای تحصیل در رشته باستان شناسی است و بیش از 14000 دانشجو نیز در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

دانشگاه ملی استروه که در سال 1576 فعالیت خود را آغاز کرده، یکی دیگر از دانشگاه های قدیمی در اوکراین است که امکان تحصیل در رشته باستان شناسی را به دانشجویان خارجی می دهد. دانشگاه ملی ماریوپل که در سال 1991 فعالیت خود را آغاز کرده است نیز از دیگر دانشگاه های تراز اول اوکراین برای علاقمندان به تحصیل در رشته باستان شناسی است.

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در اوکراین

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در اوکراین

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که تحصیل در اوکراین در تمامی رشته های تحصیلی از جمله باستان شناسی به همراه دارد، هزینه تحصیل در این کشور است. بسیاری از دانشجویان خارجی که در دانشگاه های اوکراین به ادامه تحصیل می پردازند، هزینه های کمی برای تحصیل پرداخت می کنند و در نتیجه نیازی به دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور نخواهند داشت. متوسط هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در دانشگاه های اوکراین در حدود 1200$ تا 3100$ (دلار) در سال است که با توجه به شرایط تحصیل در این کشور بسیار مناسب ارزیابی می شود.

در کنار این هزینه ها، دانشجویان باید به هزینه های زندگی در این کشور نیز توجه داشته باشند که به طور متوسط در حدود 200$ تا 300$ (دلار) در سال است. دانشجویان برای تامین مخارج زندگی خود در کشور اوکراین می توانند به صورت نیمه وقت در این کشور به کار مشغول شده و از این طریق هزینه های زندگی خود در اوکراین را تامین کنند و در نتیجه تنها دغدغه مالی دانشجویان در کشور اوکراین، تامین هزینه های تحصیل در این کشور خواهد بود.

متوسط درآمد یک باستان شناس در کشور اوکراین

اوکراین یکی از کشورهای برتر جهان برای تحصیل به حساب می آید و دانشجویانی که اوکراین را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، این فرصت را خواهند داشت که پس از دریافت مدرک تحصیلی خود، اقامت این کشور از طریق کار را به دست آورند. دانشجویان برای این که بتوانند به این فرصت مهم اقامتی دست پیدا کنند، کافی است تا یک قرارداد کاری را به امضا برسانند و از این طریق شرایط مناسبی را برای زندگی در اوکراین به دست آورند.

باستان شناسان در اوکراین با توجه به شرایط تاریخی این کشور، شرایط مناسبی برای زندگی و کاریابی خواهند داشت و این فرصتی است که باید از آن استفاده کرد. البته نمی توان از این مسئله نیز چشم پوشی کرد که بسیاری از دانشجویان خارجی پس از دریافت مدرک تحصیلی خود اوکراین را به مقصد سایر کشورهای برتر جهان ترک می کنند تا بتوانند زندگی در رفاه بهتری را برای خود ایجاد کنند. باستان شناسان در اوکراین به درآمد بسیار مناسبی نیز دسترسی دارند و این مسئله در نمودار زیر به خوبی قابل مشاهده است.

درآمد ماهانه یک باستان شناس در کشور اوکراین

در چنین شرایطی می توان گفت که اوکراین مقصدی مناسب برای تحصیل در رشته باستان شناسی است و افرادی که مدرک تحصیلی خود را در این کشور دریافت می کنند می توانند به رفاه اقتصادی مناسب در آن دست پیدا کنند. البته علاوه بر اوکراین گزینه های بسیار دیگری نیز در جهان وجود دارد که می تواند فرد را به خواسته های مهاجرتی خود برساند. در صورتی که به دنبال مهاجرت به کشور اوکراین هستید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کرده و از مشورت های ایشان بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *