ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در بلاروس

رشته باستان شناسی در بلاروس

تحصیل در رشته باستان شناسی در بلاروس برای آن دسته از دانشجویان خارجی که می خواهند در رشته باستان شناسی در اروپا تحصیل کنند، تصمیم درستی است. باستان شناسی در بلاروس در دو مقطع کارشناسی و کارشناس ارشد تدریس می شود. تحصیل در دوره کارشناسی باستان شناسی در بلاروس 4 سال به طول می انجامد و هر متقاضی خارجی که دوره متوسطه خود را به پایان رسانده است می تواند واجد شرایط پذیرش در هر دانشگاه بلاروسی برای تحصیل باستان شناسی باشد. تحصیل در دوره کارشناسی ارشد نیز 2 سال طول می کشد و تمامی متقاضیان بین المللی که دارای مدرک کارشناسی هستند واجد شرایط پذیرش در یک دوره کارشناسی ارشد باستان شناسی در هر دانشگاهی در این کشور می باشند.

بلاروس کشوری مهمان نواز با سطح تحصیلات بالا و مدارا با ساکنان خارجی است. در این کشور بیش از 50 دانشگاه وجود دارد که پذیرای دانشجویان بین المللی هستند که این امر امکان تحصیل در بلاروس بدون مشکل رد ویزای دانشجویی را فراهم می سازد. دانشجویان می توانند در بلاروس کار و تحصیل کنند و منابع مفیدی برای جستجوی فرصت های شغلی به عنوان یک خارجی در این کشور وجود دارد. برای دانشجویانی که می خواهند در بلاروس کار و تحصیل کنند، تدریس زبان انگلیسی می تواند یک انتخاب عالی باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته باستان شناسی در بلاروس تهیه نموده اند.

معرفی رشته باستان شناسی در دانشگاه دولتی بلاروس

گروه باستان شناسی و رشته های ویژه تاریخی پس از سازماندهی مجدد در سال 2001 در دانشگاه دولتی بلاروس (Belarusian State University) ظاهر گردید. این گروه جانشین گروه باستان شناسی، قوم نگاری و رشته های تاریخی فرعی است که در 13 اکتبر 1973 تاسیس شده بود. رشته باستان شناسی توسط این گروه در دانشگاه دولتی بلاروس برای علاقه مندان ارائه می شود. باستان شناسی، نتیجه فرهنگ های انسانی را به عنوان بخشی از توسعه تمدن بشری مورد مطالعه قرار می دهد. این علم اطلاعاتی را در مورد تمدن بشری گذشته از طریق بقایای مصنوعات تمدن های گذشته که باستان شناسان به کاوش و تجزیه و تحلیل می پردازند، ارائه می دهد. ادوارد زاگورولسکی و النا کالچیتس پروفسورهای این گروه و الکساندر اگوریچنکو، آلا واگانوا، مچسلاو چرنیاوسکی، الکساندر گروشا، مارینا الینسکایا و ایرینا کولوبووا دانشیاران این گروه هستند.

پروفسور زاگورولسکی و دانشیار آلا واگانوا از زمان تاسیس تا به امروز در این گروه کار کرده اند. متخصصان برجسته در حوزه باستان شناسی و انسان شناسی از آکادمی ملی علوم هر ساله توسط این گروه برای تدریس به دانشجویان مورد دعوت قرار می گیرند، از جمله لیدیا تگاکو و والنتینا ورگی. طیف علایق علمی اساتید این گروه بسیار گسترده است: قوم شناسی و تاریخ اولیه اسلاوها، عصر آهن و اوایل قرون وسطی در قلمرو بلاروس، سکه شناسی، دیرینه نگاری و غیره. فارغ التحصیلانی که مدرک باستان شناسی کسب می کنند در زمینه های اجتماعی-فرهنگی و گردشگری، آموزش، سایت های فرهنگی، موزه ها و حفاظت فرهنگی مورد تقاضا هستند. فارغ التحصیلان همچنین می توانند در تحقیقات باستان شناختی مسیر شغلی انتخاب کنند.

معرفی رشته باستان شناسی در دانشگاه دولتی بلاروس

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته باستان شناسی در بلاروس

هر دانشجوی خارجی که می خواهد در خارج از کشور تحصیل کند معمولا به ویزای دانشجویی نیاز دارد. همین امر در مورد بلاروس نیز صدق می کند: همه دانشجویان بین المللی باید مراحل درخواست ویزای دانشجویی را طی کنند (تعداد کمی استثنا وجود دارد: اتباع آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، فدراسیون روسیه، تاجیکستان، ازبکستان و اوکراین). به طور رسمی ویزای دانشجوی بلاروس، ویزای کوتاه مدت نوع C با هدف تحصیل در بلاروس نامیده می شود. دانشجویان می توانند برای ویزای دانشجویی خود در یکی از نمایندگی های دیپلماتیک جمهوری بلاروس در کشور خود یا در کنسولگری فرودگاه ملی مینسک – یکی از بهترین شهرهای بلاروس برای تحصیل – (اگر نمایندگی دیپلماتیک بلاروس در کشور دانشجو وجود نداشته باشد) درخواست ارائه دهند. علاوه بر دعوت نامه رسمی، متقاضیان باید مجموعه اسناد و مدارک زیر را نیز جمع آوری کرده باشند:

  • گذرنامه معتبر
  • فرم درخواست ویزا (تکمیل شده بدون خطا)
  • یک قطعه عکس (در اندازه 35×45 mm)
  • کپی گواهی تحصیلی
  • گواهی سلامت پزشکی شامل گواهی وضعیت HIV-منفی
  • پول نقد مورد نیاز برای پرداخت هزینه های کنسولی، شهریه و محل اقامت در بلاروس
  • بیمه نامه معتبر در بلاروس برای دوره تحصیل (بسته به وضعیت شهروندی)

دانشجویان باید توجه داشته باشند که کلیه کپی ها و اصل اسناد و مدارک باید به یکی از زبان های رسمی – روسی یا بلاروسی – ترجمه شده باشند و این ترجمه ها باید رسمی باشند. اعتبار گذرنامه دانشجو باید حداقل یک سال باشد (حداکثر مدت اجازه اقامت موقت). پس از تکمیل مجموعه اسناد و مدارک، متقاضی باید از بخش کنسولی سفارت بلاروس در کشور خود وقت ملاقات بگیرد. متقاضیان می توانند اطلاعات مربوط به ساعت و تاریخ پذیرش را در وب سایت رسمی سفارت بیابند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته باستان شناسی در بلاروس

بررسی هزینه زندگی در بلاروس نشان می دهد هزینه های ماهانه برآورد شده یک نفر در این کشور بدون در نظر گرفتن اجاره 441.49$ (دلار) معادل 1082.15BYN (روبل بلاروسی) است. نمودار زیر وضعیت اجاره در این کشور اروپایی را نمایش می دهد:

وضعیت اجاره در بلاروس

جدول زیر نیز توزیع هزینه های زندگی در بلاروس را نشان می دهد:

حمل و نقلپوشاک و کفشورزش و سرگرمیخرید از بازارخدمات رفاهی (ماهانه)اجاره ماهانهصرف غذا در رستوران
11.2%5.3%7.8%32.6%4.9%21.2%16.9%

مقایسه هزینه های زندگی در بلاروس و ایران نشان می دهد که هزینه زندگی در بلاروس به طور متوسط 15.53% کم تر از ایران است. همچنین اجاره بها در بلاروس به طور متوسط 41.89% کم تر از ایران می باشد.

وضعیت حقوق باستان شناسان در بلاروس

فردی که به عنوان باستان شناس در بلاروس کار می کند معمولاً ماهانه حدود 3730BYN (روبل بلاروسی) حقوق دریافت می کند. حقوق باستان شناسان در این کشور بین 1940BYN (کم ترین) تا 5700BYN (بیش ترین) (روبل بلاروسی) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه باستان شناسان در بلاروس را نشان می دهد:

حقوق سالانه باستان شناسان در بلاروس

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته باستان شناسی در بلاروس هستید، پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز اقامت پس از تحصیل در بلاروس با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *