ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در بلژیک

رشته باستان شناسی در بلژیک

تحصیل در رشته باستان شناسی در بلژیک در دانشگاه های معتبری مانند دانشگاه گنت یا خنت امکان پذیر است و علاقه مندان بسیاری دارد. گروه باستان شناسی این دانشگاه برنامه های باستان شناسی را برای علاقه مندان بلژیکی و خارجی ارائه می دهد. یکی از این برنامه ها، برنامه کارشناسی ارشد باستان شناسی است که یک برنامه یک ساله است که هدف آن پرورش باستان شناسانی است که قادر به انجام تحقیقات علمی مستقل و تخصصی و انجام موفقیت آمیز پوزیشن های مدیریتی (مدیریت کاوش ها، رهبری پروژه ها و غیره) هستند. این برنامه یک چارچوب روش شناختی عالی را ارائه داده و مهارت های عملی ارزشمندی را آموزش می دهد.

علاوه بر این، این برنامه قصد دارد به دانشجویان بیاموزد که چگونه به طور انتقادی و مستقل، از علوم باستان شناختی و منابع باستان شناختی استفاده کنند. باستان شناسان به طور آکادمیک آموزش دیده با نگرش تحقیقاتی مستقل، در جامعه به سرعت در حال تحول ما به منظور همگام شدن با انواع فرآیندهای اجتماعی که نقش باستان شناسی را بیش تر می کنند، بسیار مورد نیاز هستند. دانشجویان این برنامه، تکنیک ها و روش های مربوط به رشته باستان شناسی را بیش تر توسعه خواهند داد. دانشجویان باید پژوهش های خود را انجام دهند که نتیجه آن پایان نامه کارشناسی ارشد کتبی آن ها است.

یک جنبه مهم این برنامه، کار میدانی است. کار میدانی در آموزش باستان شناسان آینده، به ویژه در حال حاضر در اروپا، ضروری است. علاوه بر این، این برنامه همچنین بر توسعه مهارت های شفاهی از طریق گروه های مباحثه و سیمنارهایی که در آن تحقیقات علمی اخیر مورد بحث قرار می گیرند، تاکید می کند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته باستان شناسی در بلژیک تهیه نموده اند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته باستان شناسی در بلژیک

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در بلژیک در رشته باستان شناسی را معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی آن ها در زمینه باستان شناسی رتبه بندی شده اند.

دانشگاهرتبه در بلژیکرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه لیژ12053
دانشگاه گنت22155
دانشگاه کاتولیک لوون (Catholic University of Leuven)32974
دانشگاه آزاد بروکسل – VUB4140332
دانشگاه آنتورپ5141333
دانشگاه آزاد بروکسل (Free University of Brussels)6153364

هزینه تحصیل دانشجویان رشته باستان شناسی در بلژیک

هزینه های دانشگاه در بلژیک برای دانشجویان اروپایی و بین المللی کاملاً معقول است. هزینه های نهایی بسته به منطقه ای که دانشجو برای تحصیل انتخاب کرده، رشته ای که انتخاب کرده و در برخی موارد، کشور مبدا دانشجو تعیین می شود. در این کشور، فرصت های بورس تحصیلی زیادی نیز برای دانشجویانی با موفقیت های علمی عالی فراهم است.

هزینه های دانشگاه در بلژیک: منطقه فلمیش

در منطقه هلندی زبان فلمیش، شهریه برای برنامه های تحصیلی تمام وقت حدود 940€ (یورو) در سال برای دانشجویان اروپایی است. برای اتباع غیر اروپایی، هزینه های دانشگاه در بلژیک بسته به برنامه بین 940€ تا 6000€ (یورو) در نوسان است.

هزینه های دانشگاه در بلژیک: منطقه والونیا

در منطقه فرانسوی زبان والونیای بلژیک، دانشجویان اروپایی باید حداکثر هزینه تحصیل سالانه 835€ (یورو) را بپردازند. برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی، هزینه سالانه 4175€ (یورو) تعیین شده است.

هزینه تحصیل دانشجویان رشته باستان شناسی در بلژیک

هزینه محل اقامت دانشجویان رشته باستان شناسی در بلژیک

در بلژیک دانشجویان می توانند در یک خوابگاه دانشجویی در محوطه دانشگاه زندگی کنند یا یک مسکن خصوصی اجاره کنند. هزینه زندگی در بلژیک دانشجویی و مقرون به صرفه است، اما همه این ها به منطقه ای که در آن زندگی می کنند و سبک زندگی آن ها بستگی دارد. در منطقه فلمیش و بروکسل، خوابگاه های دانشجویی نسبتاً محدود است و اکثر دانشجویان در آپارتمان های دانشجویی خصوصی زندگی می کنند. با این حال، زندگی در یک خوابگاه دانشجویی به آن ها در کاهش هزینه های زندگی در بلژیک کمک می کند.

اگر دانشجویان بتوانند در یک خوابگاه دانشجویی دانشگاهی جایی را پیدا کنند، قیمت ها فقط از 200€ (یورو) در ماه شروع می شود. و اگر دانشجویی بخواهد در خوابگاه خصوصی دانشجویی زندگی کند، هزینه ای بین 300€ تا 500€ (یورو) در ماه برای وی خواهد داشت. در آپارتمان های دانشجویی، دانشجویان می توانند اتاق خصوصی کاملا مبله داشته باشند و سایر امکانات را با سایر دانشجویان به صورت مشترک استفاده کنند. اگر قبل از شروع تحصیل، دانشجو نتواند یک آپارتمان دانشجویی پیدا می کند، می تواند برای مدت کوتاهی در خوابگاه بماند و در زمانی که در بلژیک است شروع به جستجو نماید.

هزینه زندگی دانشجویان رشته باستان شناسی در بلژیک

به طور کلی، انتظار می رود که دانشجویان در بلژیک 800€ تا 1000€ (یورو) در ماه هزینه کنند. پیدا کردن یک مکان برای تنها زندگی کردن در بلژیک گران تر است، به خصوص در شهری مانند بروکسل – پایتخت و یکی از بهترین شهرهای بلژیک برای تحصیل -، که حدود 600€ تا 800€ (یورو) در ماه می باشد. در شهرهای کوچک تر مانند گنت یا لوون، هزینه خوابگاه خصوصی دانشجویی کم تر است. برای حمل و نقل ماهانه، دانشجویان فقط باید 20€ تا 25€ (یورو) با تخفیف دانشجویی پرداخت کنند.

هزینه کتاب و متریال مطالعه و تحصیل نیز حدود 50€ (یورو) در ماه بسته به برنامه ای است که دانشجو در حال تحصیل در آن می باشد؛ و هزینه سوپرمارکت نیز حدود 300€ (یورو) در ماه است. برای کاهش هزینه های زندگی در بلژیک، دانشجویان می توانند از تخفیف های دانشجویی استفاده کنند، از دوچرخه استفاده نمایند یا حتی اگر می توانند تا دانشگاه پیاده روی کنند و به جای هر روز در بیرون غذا خوردن، بیش تر آشپزی نمایند. این کارها باعث کاهش هزینه ها در بلژیک می شود و به این ترتیب دانشجویان می توانند برای یک سرگرمی یا مسافرت پول پس انداز کنند.

وضعیت حقوق متخصصان رشته باستان شناسی در بلژیک

فردی که به عنوان باستان شناس در بلژیک کار می کند معمولاً ماهانه حدود 7650€ (یورو) حقوق دریافت می کند. حقوق باستان شناسان در این کشور بین 3520€ (کم ترین) تا 12200€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه باستان شناسان در بلژیک را نشان می دهد:

حقوق سالانه باستان شناسان در بلژیک

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته باستان شناسی در بلژیک هستید، پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز ویزای تحصیلی بلژیک با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *