ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در دانمارک

رشته باستان شناسی در دانمارک

رشته باستان شناسی در دانمارک یکی از رشته های مهم در بازار کار به نظر می رسد که در سطح جهانی نیز جایگاه بسیار مناسبی پیدا کرده است. دانشگاه های محدودی در کشور دانمارک به ارائه این رشته می پردازند و به همین دلیل است که به متقاضیان تحصیل در کشور دانمارک توصیه می شود تا تنها در زمانی برای رسیدن به پذیرش دانشگاه های این کشور اقدام کنند که رزومه تحصیلی قابل قبولی را در اختیار داشته باشند چراکه بسیاری از متقاضیان تحصیل در این رشته با رزومه تحصیلی قوی نسبت به اخذ پذیرش در این رشته اقدام می کنند.کیفیت بالای تحصیل در این رشته به خوبی از جایگاه دانشگاه های این کشور مشخص است.

رشته باستان شناسی در جهان امروز نقش بسیار ویژه ای پیدا کرده است. بسیاری از دولت های ثروتمند جهان به که موزه ها و همچنین آثار باستانی دسترسی دارند، در تلاش هستند تا توضیحات تکمیلی در رابطه با منابع در اختیار خود را به دست آورند یا از لایه های پنهان زندگی در گذشته پرده برداری کنند و باستان شناسان می توانند اطلاعات مورد نیاز آن ها را در اختیارشان قرار دهند. به همین دلیل است که امروزه تحصیل در رشته باستان شناسی در بسیاری از دانشگاه های تراز اول جهان امکان پذیر شده و مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط ورود به برترین دانشگاه های این رشته در دانمارک را مورد بررسی قرار دهند.

  • شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در دانمارک چیست؟
  • آیا دانشجویان خارجی می توانند با هزینه های کم در دانمارک تحصیل کنند؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در دانمارک چیست؟
  • متوسط درآمد باستان شناسان در کشور دانمارک چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در دانمارک

افرادی که قصد تحصیل در دانمارک را دارند، باید در نظر داشته باشند که این کشور یکی از برترین کشورهای جهان برای تحصیل است و با در اختیار داشتن رزومه های تحصیلی نه چندان قدرتمند، نمی توان در این کشور به پذیرش دست پیدا کرد. در رشته باستان شناسی شرایط متفاوت تر است چراکه تعداد دانشگاه های ارائه کننده این رشته محدودیت های زیادی را به همراه دارد و رقابت برای دریافت پذیرش از دانشگاه های دانمارک در این رشته بسیار سخت تر و البته فشرده تر است.

دانشگاه های دانمارک در رشته باستان شناسی شرایط بسیار مناسبی در سطح جهان دارند و می توان گفت که تحصیل در دانشگاه های این کشور می تواند اعتبار بسیار زیادی به رزومه تحصیلی دانشجویان بیافزاید. دانشگاه آرهوس را می توان به عنوان بهترین دانشگاه دانمارک در این رشته معرفی کرد که رتبه 36 جهان را به دست آورده است. دانشگاه کوپنهاگن نیز به عنوان دومین دانشگاه برتر این کشور شناخته می شود که توانسته است رتبه 45 جهان را به خود اختصاص دهد. در کنار این دو دانشگاه تراز اول جهانی دانشگاه های دیگری نیز وجود دارد که امکان تحصیل در دانمارک را به دانشجویان خارجی می دهد. برخی از مهم ترین دانشگاه های دانمارک عبارتند از:

  • دانشگاه IT-VeSt جنوب دانمارک
  • دانشگاه جنوبی دانمارک

هر دو دانشگاه در شهر اودنسه در دانمارک قرار دارند. دانشجویان باید در اطلاع از این موضوع نیز قرار داشته باشند که تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های دانمارک نیز امکان پذیر است و این می تواند یکی از بهترین امتیازات تحصیل در این کشور برای دانشجویان باشد.

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در دانمارک

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در دانمارک

تا چندی پیش، تحصیل در دانشگاه های دانمارک برای دانشجویان خارجی نیز کاملا رایگان بود اما امروزه دانشجویان غیر اروپایی باید هزینه های مربوط به تحصیل خود را به صورت کامل به دانشگاه پرداخت کنند که البته هزینه های چندان کمی نیز نیست. دانشجویان غیر اروپایی برای تحصیل در رشته باستان شناسی در دانمارک باید سالیانه بودجه ای در حدود 8500€ تا 11000€ (یورو) را در اختیار داشته باشند و به این نکته نیز توجه کنند که دسترسی به بورسیه تحصیلی به ویژه در مقطع کارشناسی کار بسیار دشواری خواهد بود.

دانشجویان در کنار هزینه های تحصیل خود با هزینه های نسبتا زیادی برای زندگی در دانمارک روبرو خواهند بود. زندگی در کوپنهاگن و شهرهای مطرح دانمارک طبیعتا پر هزینه تر است اما می توان گفت که برای زندگی در این کشور به بودجه ای در حدود 800€ تا 1200€ (یورو) در ماه نیاز خواهد بود. دانشجویان خارجی بر اساس قوانین کشور دانمارک این فرصت را خواهند داشت که به صورت نیمه وقت به کار در این کشور مشغول شده و از طریق این مجوز، هزینه های زندگی خود را به طور کامل تامین کنند و تنها دغدغه آن ها تامین هزینه های مرتبط با شهریه باشد.

متوسط درآمد باستان شناسان در دانمارک

دانشجویان بین المللی که در کشور دانمارک دوره آموزشی خود را به پایان رسانده باشند، قادر خواهند بود تا از فرصت اقامت پس از تحصیل در این کشور استفاده کنند و از این طریق اقامت یکی از بهترین کشورهای اروپایی را برای خود و همچنین وابستگان اقتصادی به دست آورند. در چنین شرایطی است که تحصیل در دانمارک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می شود.

علاقمندان به رشته باستان شناسی می توانند در کشور دانمارک شرایط بسیار مناسب تحصیلی را تجربه کنند و پس از دریافت مدرک تحصیلی خود به کار در دانمارک مشغول شوند. البته باید در نظر داشت که یافتن شغل در این زمینه کار ساده ای نیست و نیاز به ممارست و پیگیری های مدام دارد. باستان شناسان در دانمارک به درآمد مناسبی نیز دسترسی دارند و نمودار زیر به خوبی این موضوع را به اثبات می رساند.

درآمد ماهانه یک باستان شناس در کشور دانمارک

به طور کلی می توان گفت که تحصیل در رشته باستان شناسی در دانمارک، علاوه بر تقویت رزومه تحصیلی فرد، فرصت مناسب کاریابی، درآمد بالا، فرصت دریافت اقامت و همچنین پاسپورت کشور دانمارک را در اختیار او قرار خواهد داد. در چنین شرایطی است که می توان گفت تحصیل در دانمارک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگرچه در طول سال های اخیر صدور روادید تحصیلی برای دانشجویان ایرانی کمی دشوار شده است اما همچنان می توان از این شکور به عنوان مقصدی مناسب یاد کرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به بهترین کشورهای جهان، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *