ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در شیلی

رشته باستان شناسی در شیلی

رشته باستان شناسی در شیلی را می توان به عنوان یکی از رشته های تحصیلی مهم در اقتصاد این کشور معرفی کرد چراکه به صنعت توریسم وابستگی شدید دارد. دانشگاه های شیلی در طول سال های گذشته در رشته های مختلف تحصیلی از جمله مهندسی پیشرفت های بسیار چشمگیری را تجربه کرده اند و به همین دلیل است که می توان دانشگاه های این کشور را امروزه در رتبه بندی های جهانی مشاهده کرد. در چنین شرایطی است که می توان امید داشت سایر رشته های تحصیلی در این کشور نیز با شرایط مناسبی روبرو شوند. در حال حاضر رشته باستان شناسی در این کشور شرایط بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده است و در رنکینگ های بین المللی این رشته می توان نام دانشگاه های شیلی را نیز مشاهده کرد.

باستان شناسی یکی از شاخه مرتبط با رشته های هنری است و شاید به همین دلیل است که در بسیاری از دانشگاه های جهان ارائه نمی شود. در چنین شرایطی است که علاقمندان به تحصیل در این رشته باید تحقیقات جامعی در خصوص یافتن دانشگاه مورد نظر خود برای ورود انجام دهند. تعداد دانشگاه های ارائه کننده این رشته در شیلی نسبتا مناسب است و به همین دلیل متقاضیان شرایط نسبتا مناسبی برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور خواهند داشت. از همین رو، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به منظور سهولت هرچه بیشتر علاقمندان به این رشته، این مقاله را به شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در شیلی اختصاص داده اند.

  • بهترین دانشگاه های شیلی برای تحصیل در رشته باستان شناسی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می تواند پس از تحصیل در شیلی اقامت دائم دریافت کرد؟
  • متوسط درآمد باستان شناسان در شیلی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در شیلی

شیلی به عنوان یکی از کشورهای آمریکای جنوبی نه به قدرت کشوری مانند برزیل اما هم تراز با آن در زمینه آموزش پیشرفت کرده است و همین مسئله سبب شده است تا امروزه بسیاری از دانشگاه های این کشور در رشته های مختلف تحصیلی، در جمع دانشگاه های برتر جهان قرار داشته باشند. تحصیل در شیلی علاوه بر زبان اسپانیایی، به زبان انگلیسی نیز در این کشور امکان پذیر شده است و این خود یکی دیگر از دلایلی است که سبب جلب توجه دانشجویان خارجی به این کشور گشته.

در حال حاضر دانشگاه تاراپاکا در شهر آریکا به عنوان بهترین دانشگاه کشور شیلی برای تحصیل در رشته باستان شناسی شناخته می شود. این دانشگاه در رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان در رشته باستان شناسی، در رنکینگ معتبر QS رتبه 151 تا 200 را به خود اختصاص داده است و به همین دلیل است که می تواند به متقاضیان تحصیل در شیلی توصیه کرد تا این دانشگاه را به عنوان مقصد تحصیلی خود در نظر داشته باشند.

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در شیلی

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در شیلی

دانشجویانی که قصد تحصیل در کشوری مانند شیلی را دارند، به دلیل کم بودن تعداد مهاجران ایرانی، با چالش های تحقیقاتی بسیاری روبرو خواهند شد و این در حالی است که در مسیر پر فراز و نشیب مهاجرت، در اختیار داشتن اطلاعات بسیار حائز اهمیت است. علاقمندان به رشته باستان شناسی در شیلی، برای شهریه خود باید بودجه ای در حدود 3600$ تا 4500$ (دلار) در سال را در نظر داشته باشند. همچنین باید به این نکته اشاره داشت که دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه های شیلی کار چندان ساده ای نیست و نیاز به تلاش بسیار زیادی دارد.

دانشجویان همچنین برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور، ماهیانه به 700$ تا 900$ (دلار) نیاز خواهند داشت که مبلغ نسبتا مناسبی به نظر می رسد. با این حال باید در نظر داشت که برخلاف بسیاری از کشورهای جهان، شیلی به دانشجویان خارجی اجازه کار حتی به صورت نیمه وقت را نمی دهد و این مسئله می تواند باعث وارد شدن فشار اقتصادی به دانشجویان خارجی در این کشور شود.

متوسط درآمد باستان شناسان در کشور شیلی

اگر فردی در شیلی به ادامه تحصیل پرداخته باشد، قادر خواهد بود تا پس از تحصیل خود در این کشور، اجازه کار دریافت کند. اجازه کار زمانی در اختیار او قرار خواهد گرفت که یک کارفرمای رسمی در این کشور، قراردادی معتبر را با وی به امضا رسانده و میزان حقوق، مدت قرارداد، عنوان شغلی و مسئولیت های فرد را به طور کامل مشخص کرده باشد.

باستان شناسان برای کار در شیلی در بسیاری از شهرهای این کشور با چالش هایی روبرو خواهند شد اما شرایط تحقیقاتی در شیلی برای آن ها بسیار مناسب است و می توانند با توجه به قدمت زندگی در این کشور، دستاوردهای بسیاری را به رزومه کاری خود اضافه کنند. متوسط درآمد باستان شناسان در کشور شیلی بسیار مناسب بوده و این مسئله به وضوح در نمودار زیر قابل رویت است.

درآمد ماهانه یک باستان شناس در کشور شیلی

در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که هزینه های تحصیل در کشور شیلی به نسبت بسیاری از کشورهای پیشرفته در جهان بسیار بیش تر است و دانشجویان بسیاری توان پرداخت این هزینه ها را نخواهند داشت. بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی، دانشگاه های با اعتبار بیشتری را در اختیار دارند اما هزینه های تحصیل در آن کمتر است. همچنین کشورهایی مانند کانادا و آمریکا نیز با در اختیار داشتن دانشگاه های معتبر، هزینه های نسبتا مشابه با شیلی را به دانشجویان تحمیل می کنند. اگر در اندیشه مهاجرت به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول در خصوص رشته باستان شناسی در شیلی

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته باستان شناسی پاسخ دقیق و جامعی را ارائه دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا امکان دریافت بورسیه دانشجویی برای تحصیل رشته باستان شناسی در شیلی وجود دارد؟ متاسفانه دانشگاه های شیلی به ویژه در رشته باستان شناسی، بورسیه های دانشجویی را برای دانشجویان بین المللی در نظر نگرفته اند.
  • تحصیل رشته باستان شناسی در شیلی انتخاب درستی برای اتباع کشورهای خارجی می باشد؟ با توجه به موسسات معتبر بین المللی در شیلی و اساتید مجرب در این حوزه، تحصیل رشته باستان شناسی در شیلی بهترین انتخاب برای دانشجویان بین المللی می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *