ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در صربستان

رشته باستان شناسی در صربستان

تحصیل در رشته باستان شناسی در صربستان را می توان به عنوان پلی برای ورود به برترین کشورهای اروپایی معرفی کرد که شرایط نسبتا مناسبی دارد. صربستان از نظر کیفیت زندگی فاصله نسبتا زیادی با کشورهای تراز اول جهان دارد اما باید در نظر داشت که این کشور می تواند مقصد مناسبی برای تحصیل در برخی از رشته های دانشگاهی باشد و رشته باستان شناسی نیز یکی از این رشته های تحصیلی است. دانشجویان برای رسیدن به صربستان مسیر دشواری را پیش روی خود نخواهند داشت و این مسئله می تواند دغدغه های رسیدن به این کشور را برای دانشجویان به حداقل برساند.

رشته باستان شناسی یکی از رشته های کاربردی در جهان امروز و به ویژه در صنعت توریسم است و بسیاری از کشورهای جهان که بخش عمده ای از اقتصاد آن ها به این صنعت وابسته است، می توانند با توجه به رشته هایی از این دست، قدرت اقتصادی خود را تقویت کنند و صربستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. دانشگاه های صربستان در این رشته تحصیلی به صورت معدود در دسترس هستند اما متقاضیان تحصیل در این کشور چندان زیاد نیست. به همین دلیل می توان انتظار داشت که علاقمندان به تحصیل در رشته باستان شناسی، فرآیند دشواری را برای رسیدن به پذیرش و ویزای تحصیلی در این کشور پیش رو نداشته باشند. با این اوصاف، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در صربستان را مورد ارزیابی قرار داده اند.

  • بهترین دانشگاه های صربستان برای تحصیل در رشته باستان شناسی کدامند؟
  • هزینه تحصیل در این کشور چقدر است؟
  • آیا دانشجویان خارجی می توانند بعد از تحصیل در این کشور اقامت آن را به دست آورند؟
  • متوسط درآمد در کشور باستان شناس در کشور صربستان چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در صربستان

صربستان یکی از کشورهای در حال پیشرفت در اروپا است و به همین دلیل است که شرایط زندگی در این کشور با کشورهای پیشرفته جهان تفاوت های نسبی دارد. به همین دلیل است که بسیاری از متقاضیان تحصیل در اروپا ترجیح می دهند به جای انتخاب کشوری مانند صربستان، تحصیل در آلمان، اتریش، انگلستان، ایتالیا و غیره را برای خود انتخاب کنند.

با این وجود باید گفت که تحصیل در کشور صربستان در برخی از رشته های تحصیلی می تواند اعتبار نسبتا مناسبی به رزومه افراد ببخشد و این مسئله می تواند به آن ها کمک کند تا بتوانند در کشورهای تراز اول اروپایی به کار دست پیدا کنند. در حال حاضر، دانشگاه بلگراد را می توان به عنوان بهترین دانشگاه صربستان برای تحصیل در رشته باستان شناسی معرفی کرد چرا که در رتبه بندی جهانی در جایگاه 151 تا 200 جهان قرار گرفته است. از آن جا که تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان خارجی فراهم است، می توان گفت که شرایط نسبتا مناسبی در اختیار دانشجویان خارجی برای ورود به این دانشگاه در نظر گرفته شده است.

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در صربستان

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در صربستان

این کشور یکی از کشورهای ارزان قیمت اروپایی برای تحصیل به حساب می آید و این یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در صربستان است. دانشجویان خارجی اگرچه به سختی می توانند در این کشور بورسیه تحصیلی دریافت کنند اما هزینه های مقرون به صرفه ای که برای تحصیل خود در این کشور پرداخت می کنند، آن ها را بی نیاز از این امکان مالی می سازد. متوسط هزینه های تحصیل در رشته باستان شناسی برای دانشجویان خارجی در این کشور، در حدود 700€ تا 1200€ (یورو) در سال است.

دانشجویان همچنین هزینه های بسیار مقرون به صرفه ای را برای زندگی در این کشور پرداخت می کنند به طوری که می توان گفت در اختیار داشتن 500€ (یورو) در ماه برای دانشجویان در این کشور کافی است. در یک جمع بندی کلی می توان گفت که دانشجویان رشته باستان شناسی در صربستان، سالیانه به 7000€ تا 8000€ (یورو) برای تحصیل در این کشور نیاز خواهند داشت که بخش عمده ای از آن از طریق کار دانشجویی در این کشور قابل جبران است.

متوسط درآمد یک باستان شناس در کشور صربستان

صربستان به دانشجویان خارجی خود این فرصت را می دهد که پس از دریافت مدرک تحصیل خود در این کشور کار کنند و این کلید رسیدن آن ها به اقامت صربستان از طریق کار است و می تواند به ترتیب موجب دریافت اقامت بلند مدت و شهروندی کشور صربستان نیز بشود. در چنین شرایطی می توان گفت که تحصیل در صربستان ارزشی چند برابر پیدا می کند.

باستان شناسان در کشور صربستان فرصت های شغلی نسبتا مناسبی در اختیار خواهند داشت اما باید توجه کرد که آن ها به نسبت شاخه های مهندسی و پزشکی به زمان بسیار بیشتری برای کاریابی نیاز خواهند داشت چرا که همچنان در اولویت های کاری این کشور قرار ندارند. با این وجود سطح درآمد باستان شناسان در این کشور بسیار معقول است و این مسئله در نمودار زیر قابل رویت است.

درآمد ماهانه یک باستان شناس در کشور صربستان

با وجود این که سطح درآمد باستان شناسان در کشور صربستان مناسب است اما فاصله زیاد کیفیت زندگی در این کشور با کشورهای تراز اول اروپایی، بسیاری را از تحصیل و کار در این کشور منصرف می سازد. با این حال باید در نظر داشت که صربستان می تواند یک پل ورود مناسب به اروپا باشد. در صورتی که به دنبال راه های مهاجرتی آسان به خارج از کشور هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *