ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در فرانسه

رشته باستان شناسی در فرانسه

بهترین ها شهرها برای تحصیل در رشته باستان شناسی در فرانسه بر اساس تعداد دانشگاه های برتر و رتبه عبارتند از بوردو، پاریس، مونپلیه و مارسی. باستان شناسی، مطالعه تاریخ بشر و پیش از تاریخ از طریق حفاری محوطه ها و تجزیه و تحلیل آثار باستانی و سایر بقایای فیزیکی است. باستان شناسی این فرصت را برای دانشجویان فراهم می کند تا از طریق مطالعه مصنوعات، استخوان های حیوانات و گاهی اوقات استخوان های انسان ها، فرهنگ های گذشته را بیاموزند. مطالعه این مصنوعات کمک می کنند تا دانشجویان بینشی در مورد زندگی افرادی که هیچ سابقه مکتوبی از خود به جای نگذاشته اند، کسب کنند.

به گفته دانشجویانی که در مورد نحوه تحصیل در فرانسه گزارش می دهند، این کشور پیشرفته و شناخته شده اروپایی، یک تجربه تحصیلی چند فرهنگی عالی را ارائه می دهد. در این کشور، دانشجویان می توانند از شهرهای زیبا و توسعه یافته و تنوع زیاد زندگی اجتماعی موجود لذت ببرند. دانشجویان خارجی در این کشور عضو اتحادیه اروپا، بدون تبعیض، از حقوقی برابر با دانشجویان خارجی برخوردار هستند. دانشجویان خارجی می توانند از یارانه مسکن، بیمه اجتماعی، کترینگ دانشگاه، حمل و نقل عمومی، سینما، تئاتر و سایر تخفیف ها بهره مند شوند.

فرانسه به دلیل میراث فرهنگی غنی، آشپزی، مکان های دیدنی و دانشگاه های معتبر بین المللی، رتبه سوم را در اولویت های دانشجویی در زمینه تجربه یک فرهنگ یا سبک زندگی جدید دارا است. آموزش در این کشور در سطح جهانی هم رقابتی و هم استثنائی است. پاریس، پایتخت این کشور، فرصت های برجسته ای را در زمینه تحقیق و توسعه دارد و جزو بهترین شهرهای دانشگاهی جهان به شمار می آید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته باستان شناسی در فرانسه تهیه نموده اند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته باستان شناسی در فرانسه

در جدول زیر 15 دانشگاه برتر در فرانسه برای رشته باستان شناسی را معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی خود در زمینه باستان شناسی رتبه بندی شده اند:

دانشگاهرتبه در فرانسهرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه بوردو11749
Normal Superior School257142
دانشگاه مونپلیه394233
دانشگاه اکس مارسی4129299
دانشگاه پیر و ماری کوری5131310
دانشگاه نیس سوفیا آنتیپولیس6171418
دانشگاه اورلینز7176424
Paul Sabatier University – Toulouse III8218534
University of Poitiers9220541
University of Rheims Champagne-Ardenne10223550
دانشگاه استراسبورگ11245625
Claude Bernard University Lyon 112269679
دانشگاه بورگوندی13279710
University of Franche-Comte14282719
University of Savoy Mont Blanc15287733

بهترین دانشگاه ها برای رشته باستان شناسی در فرانسه

هزینه تحصیل دانشجویان رشته باستان شناسی در فرانسه

علیرغم هزینه های گران زندگی در فرانسه، هزینه های تحصیل برای دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. انتظار می‌رود دانشجویان اروپایی سالیانه 170€ (یورو) برای مقطع لیسانس، 243€ (یورو) برای مقطع کارشناسی ارشد و 380€ (یورو) برای مقطع دکترا بپردازند.

اما به عنوان یک دانشجوی بین المللی غیر اروپایی، دولت فرانسه می تواند دو سوم شهریه این دانشجویان را پوشش دهد. اما چطور ممکن است این اتفاق بیفتد؟ اگر دانشجو بتواند ثابت کند که به طور دائم در فرانسه اقامت نخواهد داشت، کاهش هزینه دریافت خواهد کرد. دانشگاه انتخابی باید تحت نظارت وزارت آموزش عالی، تحقیقات و نوآوری فرانسه باشد. در این راستا، سالانه از دانشجو فقط 2770€ (یورو) برای مقطع کارشناسی، 3770€ (یورو) برای مقطع کارشناسی ارشد و 380€ (یورو) برای مقطع دکترا درخواست می شود.

در مورد موسسات خصوصی فرانسه نیز هزینه های تحصیل بسیار بالاتر است و بین 3000€ تا 10000€ (یورو) در هر سال تحصیلی متغیر است.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته باستان شناسی در فرانسه

دو نوع ویزای دانشجویی فرانسه موجود است: ویزای کوتاه مدت برای کم تر از 90 روز (Court Journ Pour études) و ویزای اقامت طولانی (visa étudiant long séjour valant titre de séjour) برای بیش از 90 روز. به طور کلی، درخواست ویزای فرانسه نسبت به سایر کشورها زمان ‌بر و پیچیده ‌تر است. دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا نیازی به اخذ ویزا جهت تحصیل در فرانسه ندارند و تا هر زمان که بخواهند می توانند در این کشور بمانند و تحصیل کنند. اما شهروندان غیر اروپایی که هدف آن ها تحصیل در فرانسه به مدت بیش از سه ماه است به ویزای طولانی مدت نیاز دارند. دو نوع ویزای دانشجویی فرانسه وجود دارد که عبارتند از:

  • ویزای بلند مدت مورد استفاده به عنوان اجازه اقامت (VLS-TS)
  • ویزای بلند مدت موقت (VLS-T)

ویزای VLS-TS یک ویزای خاص است که باید پس از ورود به فرانسه تایید شود و به دانشجو اجازه می دهد تا یک سال بدون نیاز به درخواست اجازه اقامت در فرانسه بماند. بسته به سطح تحصیلات، سه نوع ویزای تحصیلی بلند مدت در فرانسه وجود دارد:

  • برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد: ویزای VLS-TS دانشجویی
  • برای تحصیل در مقطه دکترا: ویزای VLS-TS پاسپورت استعداد
  • برای دوره های کارآموزی: ویزای VLS-TS کارآموزی

اما ویزای بلند مدت موقت یا همان VLS-T پس از ورود نیازی به تایید اعتبار ندارد و قابل تمدید نیست. با این نوع ویزا، دانشجو می تواند برای مقاصد آموزشی به مدت یک سال در فرانسه بماند، از بیمه تامین اجتماعی فرانسه بهره مند شود و آزادانه در کشورهای شنگن سفر کند.

وضعیت حقوق متخصصان رشته باستان شناسی در فرانسه

فردی که به عنوان باستان شناس در فرانسه کار می کند معمولاً ماهانه حدود 5080€ (یورو) حقوق دریافت می کند. حقوق باستان شناسان در این کشور بین 2640€ (کم ترین) تا 7770€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه باستان شناسان در فرانسه را نشان می دهد:

حقوق سالانه باستان شناسان در فرانسه

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته باستان شناسی در فرانسه هستید، پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز اقامت پس از تحصیل در فرانسه با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *