ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در فیلیپین

رشته باستان شناسی در فیلیپین

تحصیل در رشته باستان شناسی در فیلیپین اگرچه از نظر علمی دارای فاصله زیادی با برترین کشورهای جهان است، اما همچنان میتوان آن را ارزشمند دانست. علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور، همواره باید تمامی گزینه های در دسترس خود را در نظر داشته باشند و تلاش کنند تا شرایط مساعدتری را برای خود در زمان کار ایجاد کنند. تحصیل در برخی از کشورهای جهان از جمله کانادا یا برخی از کشورهای مطرح اروپایی، رزومه بسیار قدرتمندی را در اختیار افراد قرار می دهد اما تحصیل در کشورهایی مانند فیلیپین نمی تواند ارزشمند بودن رزومه تحصیلی داشنجویان را تایید کند. با این وجود دانشگاه های فیلیپین در طول سال های اخیر، رشد قابل توجهی در بسیاری از رشته های تحصیل از جمله رشته های وابسته به هنر داشته اند.

رشته باستان شناسی یکی از رشته های تحصیلی است که می تواند در صنعت توریسم هر کشوری تحول ایجاد کند و این مسئله ای است که دولت های پیشتاز در جهان از کنار آن عبور نمی کنند. تمامی کشورهای پیشرفته جهان در رشته باستان شناسی رتبه های برتر را به دست آورده اند. در فیلیپین شرایطی مناسب برای دانشجویان خارجی برای تحصیل در این رشته فراهم شده است و برخی از دانشگاه های این کشور رتبه های برتر جهانی را به دست آورده اند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در این کشور خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های فیلیپین برای تحصیل در رشته باستان شناسی کدامند؟
  • هزینه تحصیل این رشته در فیلیپین چقدر است؟
  • آیا می توان با تحصیل در کشور فیلیپین اقامت این کشور را به دست آورد؟
  • متوسط درآمد یک باستان شناس در کشور فیلیپین چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در فیلیپین

با توجه به این که دانشگاه های فیلیپین در سال های اخیر در رشته های مختلف پیشرفت های چشمگیری را تجربه کرده است، می توان انتظار داشت که در آینده ای نه چندان دور، فیلیپین نیز به مانند کشورهای دیگر آسیای شرقی به یکی از مهم ترین مقاصد مهاجرت های تحصیلی به خارج از کشور تبدیل شود. در چنین شرایطی اما، می توان گفت که در حال حاضر، شرایط تحصیل در رشته باستان شناسی در این کشور چندان مساعد نیست و این مسئله باید مورد توجه افرادی قرار داشته باشد که قصد انتخاب کشوری به عنوان مقصد تحصیلی خود را دارند.

دانشگاه های بسیار زیادی در کشور فیلیپین وجود دارند که امکان تحصیل در این رشته را فراهم می کنند اما باید در نظر داشت که تنها دانشگاه فیلیپین در شهر کوئزون است که در رتبه بندی جهانی در رشته باستان شناسی دارای ارزش معرفی شده و رتبه 201 تا 220 جهان را به دست آورده است. تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه در حال حاضر ممکن نیست.

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در فیلیپین

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در فیلیپین

یکی از امتیازاتی که تحصیل در فیلیپین به همراه دارد، هزینه های بسیار مناسبی است که دانشجویان در طول فرایند تحصیل خود با آن روبرو می شوند. به نسبت بسیاری از کشورهای آسیای شرقی از جمله تایلند که از نظر کیفیت تحصیلی در شرایطی مشابه با این کشور قرار دارد، هزینه تحصیل در فیلیپین بسیار مقرون به صرفه تر است. دانشجویان برای تحصیل در رشته باستان شناسی در این کشور به حدود 1800$ (دلار) در سال نیاز خواهند داشت.

از سوی دیگر هزینه های مربوط به زندگی دانشجویان در این کشور نیز در حدود 400$ (دلار) در ماه است و به همین دلیل است که دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی فیلیپین، به تمکن مالی کمتری نیز نیاز خواهند داشت. دانشجویان در فیلیپین این فرصت را خواهند داشت که به صورت نیمه وقت در این کشور به کار مشغول شده و از این طریق بخشی از هزینه های زندگی دانشجویی خود را تامین کنند.

متوسط درآمد یک باستان شناس در کشور فیلیپین

فیلیپین نیز به مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان فرصت کار پس از تحصیل را به دانشجویان خارجی خواهد داد به این معنا که دانشجویان خارجی می توانند در شرایط برابر با شهروندان این کشور به جستجوی کار بپردازند و در صورتی که موفق به به دست آوردن یک پیشنهاد کاری شدند، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل خواهند کرد.

فیلیپین یکی از کشورهای توریستی شرق آسیا است و مکان های تاریخی بسیاری در این کشور دیده می شود، به همین دلیل است که می توان گفت این کشور یکی از مقاصد بسیار خوب برای کار باستان شناسان به حساب می آید. متوسط درآمد این افراد نیز در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد و همین مسئله برای رسیدن به موفقیت کافی است. در نمودار زیر می تواند متوسط درآمد این افراد را مشاهده کرد.

درآمد ماهانه یک باستان شناس در کشور فیلیپین

باید در نظر داشت که بسیاری از دانشگاه های فیلیپین مورد تایید وزارت علوم در ایران نیستند و این مسئله می تواند چالش هایی را برای علاقمندان به بازگشت به ایران ایجاد کند. در چنین شرایطی توصیه می شود تا پیش از انتخاب کشوری همچون فیلیپین به عنوان مقصد تحصیل خود، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا با توجه به تجربه خود در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور، شما را راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *