ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در لهستان

رشته باستان شناسی در لهستان

تحصیل در رشته باستان شناسی در لهستان گزینه ای مناسب برای افرادی است که به دنبال راهی برای پربارتر کردن رزومه تحصیلی خود در این رشته هستند. لهستان یکی از پیشرفته ترین کشورهای منطقه شرق اروپا است و به همین دلیل است که می توان این کشور را به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه آموزش معرفی کرد. افرادی که در این کشور تحصیل می کنند، مسیر مناسبی را برای رسیدن به موفقیت برگزیده اند چراکه در رشته باستان شناسی نیز دانشگاه های لهستان موفق به کسب رتبه های برتر شده اند. در حال حاضر شرایط تحصیل در لهستان برای بسیاری از دانشجویان خارجی فراهم شده است و این موضوعی است که می تواند بر جذابیت های انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی بیافزاید.

رشته باستان شناسی یکی از رشته های تحصیلی است که رشد آن می تواند به کشورهای پیشرفته جهان کمک کند تا صنعت توریسم را در کشور خود تقویت کنند. در همین راستا بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان رشته باستان شناسی را به عنوان کلیدی برای افزایش درآمد سالیانه خود معرفی برشمرده اند و مقدمه پیشرفت در این زمینه، تقویت رشته تحصیلی باستان شناسی است. خوشبختانه افرادی که لهستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، گزینه های متعددی را پیش رو خواهند داشت و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط تحصیل در این رشته در کشور لهستان را مورد ارزیابی قرار دهند.

  • شرایط ورود به دانشگاه های برتر لهستان در رشته باستان شناسی چیست؟
  • آیا دانشگاه های لهستان هزینه بالایی را از دانشجویان خارجی برای تحصیل در این رشته دریافت می کنند؟
  • مراحل دریافت اقامت پس از تحصیل در لهستان چیست؟
  • متوسط درآمد یک باستان شناس در لهستان چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در لهستان

دانشگاه های لهستان در طول سال های اخیر پیشرفت بسیار زیادی را تجربه کرده اند و به همین دلیل است که افراد زیادی از سراسر جهان تلاش می کنند تا از دانشگاه های پیشرو این کشور پذیرش دریافت کنند و خود را در شرایط مناسب تری قرار دهند. رشته های مهندسی در لهستان از شرایط بسیار مناسبی برخوردار هستند اما در برخی رشته های دیگر از جمله باستان شناسی نیز می توان نام برخی از دانشگاه های لهستان را در رتبه بندی های جهانی مشاهده کرد.

دانشگاه ورشو در پایتخت لهستان به عنوان بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در این کشور شناخته می شود که در رتبه بندی QS در جایگاه 101 تا 150 قرار گرفته است. دو دانشگاه آدام میکیویچ در پوزنان و همچنین دانشگاه یاگیلونیان در شهر کراکف نیز در جایگاه 151 تا 200 جهان در رشته باستان شناسی قرار گرفته اند که نشان از اعتبار مناسب این دو دانشگاه دارد. خوشبختانه فضای تحصیل در این دانشگاه ها به زبان انگلیسی نیز فراهم شده است و این یک امتیاز بسیار مناسب برای دانشجویان خارجی است که قصد مهاجرت مجدد از این کشور برای کار را دارند.

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در لهستان

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در لهستان

تحصیل در کشور لهستان به مانند بسیاری دیگر از کشورهای شرق اروپا، هزینه مقرون به صرفه ای را به همراه دارد و دانشجویانی که در دانشگاه های دولتی این کشور به ادامه تحصیل بپردازند، می توانند بودجه کمی را به شهریه دانشگاه خود اختصاص دهند. متوسط هزینه تحصیل در کشور لهستان در رشته باستان شناسی، در حدود 2900$ تا 3600$ (دلار) در سال است اما در دانشگاه های خصوصی هزینه تحصیل در این رشته ممکن است به 7000$ (دلار) در سال نیز برسد.

متوسط هزینه زندگی در این کشور نیز در حدود 350$ تا 500$ (دلار) در ماه است اما دانشجویانی که در ورشو زندگی می کنند به مراتب به هزینه های بیشتری نیاز خواهند داشت. هزینه زندگی دانشجویی در این شهر در حدود 600$ (دلار) در ماه است. دانشجویان خارجی می توانند با کار ضمن تحصیل در این کشور، شرایط مناسب اقتصادی را برای زندگی خود ایجاد کند.

متوسط درآمد باستان شناسان در کشور لهستان

با دریافت مدرک تحصیلی در کشور لهستان، دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که به عنوان نیروی کار در لهستان اقامت دریافت کنند و به همین دلیل است که بسیاری از افراد پس از تحصیل در لهستان، در این کشور می مانند و از این فرصت برای دریافت اقامت یکی از کشورهای مطرح اروپایی استفاده می کنند.

کشور لهستان یکی از کشورهایی است که به عنوان کشوری قدیمی در اروپا شناخته می شود و همین دلیلی است که باستان شناسان در این کشور از جمله افرادی هستند که شانس مناسبی برای رسیدن به کار خواهند داشت. از نظر سطح درآمد نیز این افراد در شرایط مناسبی قرار خواهند داشت و می توانند هزینه های زندگی خود و حتی یک خانواده 4 نفره را تامین کنند. در نمودار زیر، متوسط درآمد در کشور لهستان نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک باستان شناس در کشور لهستان

در نمودار فوق به خوبی مشخص شده است که یک باستان شناس در این کشور می تواند از سطح رفاه اقتصادی کافی برخوردار باشد و همچنین از مطالبی که پیش تر نیز اشاره شد، می توان دریافت که سطح کیفیت آموزش در این کشور نیز بسیار مناسب است. برای انتخاب لهستان به عنوان مقصد تحصیلی باید تردیدهایی را نیز داشت. برای آگاهی از شرایط تحصیل در این کشور و سایر کشورهای تراز اول جهان می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *