ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در مالتا

رشته باستان شناسی در مالتا

تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته باستان شناسی در مالتا برای دانشجویان اتحادیه اروپا و شهروندان این کشور رایگان است اما دانشجویان غیر اتحادیه ملزم به پرداخت شهریه هستند. مبلغ شهریه بسته به برنامه و دانشگاه انتخابی متفاوت است، اما به طور متوسط دانشجویان بین المللی می توانند انتظار پرداخت 2000€ (یورو) را داشته باشند. مالتا همانند یک جواهر پنهان با مزایایی مانند تحصیل به زبان انگلیسی، آموزش باکیفیت و زیبایی های طبیعی مقصد مناسبی برای دانشجویان دارای حس ماجراجویی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته باستان شناسی در مالتا تهیه نموده اند.

معرفی کارشناسی رشته باستان شناسی و تاریخ در دانشگاه مالتا

برنامه کارشناسی باستان شناسی و تاریخ دانشگاه مالتا به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 36 ماه (سه سال) به طول می انجامد. زمان آغاز این برنامه و مهلت ارسال درخواست جهت اخذ پذیرش از آن به صورت زیر است:

آغاز برنامهمهلت ارسال درخواست
اکتبر 2022قبل از آگوست 2022

زبان آموزش برنامه انگلیسی است و نمرات زبان قابل قبول برای ورود به آن عبارتند از:

نمرات زبان قابل قبول برای ورود به رشته باستان شناسی و تاریخ در دانشگاه مالتا

تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می شود. برخی از دروس برنامه عبارتند از:

  • فرگشت انسان و ماقبل تاریخ
  • موارد ضروری در باستان شناسی
  • فرهنگ مادی در باستان شناسی
  • ادغام علم و باستان شناسی
  • باستان شناسی تمدن های مدیترانه ای باستان
  • کار میدانی تحت نظارت
  • هنر و باستان شناسی کلاسیک

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 8500€ (یورو) در سال است. هزینه های زندگی در مسیدا نیز 690€ تا 1170€ (یورو) در ماه می باشد.

معرفی کارشناسی ارشد رشته عمل باستان شناسی در دانشگاه مالتا

حرفه باستان شناسی به افرادی با مهارت های عملی بالا متکی است و کارشناسی ارشد در رشته عمل باستان شناسی (Archaeological Practice) دانشگاه مالتا برای ارائه آموزش های پیشرفته در عمل باستان شناسی از طریق برنامه درسی که تئوری را با عمل ادغام می کند، طراحی شده است. این برنامه به شدت برای ارتباط حرفه ای طراحی شده است و از مکان ها و بناهای باستانی در یکی از غنی ترین مناظر باستان شناختی مدیترانه استفاده گسترده ای خواهد کرد. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 18 ماه طول می کشد. مهلت ارسال درخواست و زمان آغاز این برنامه به صورت زیر می باشد:

مهلت ارسال درخواستآغاز برنامه
قبل از جولای 2022اکتبر 2022

تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می شود. برخی از دروس برنامه عبارتند از:

  • باستان شناسی ساختمان ها و سازه های ایستاده
  • باستان شناسی منظر
  • مدیریت منابع باستان شناختی
  • روش های تحقیق برای میراث فرهنگی

زبان آموزش این برنامه انگلیسی است و نمرات زبان قابل قبول برای ورود به آن عبارتند از:

نمرات زبان قابل قبول برای ورود به کارشناسی ارشد رشته عمل باستان شناسی در دانشگاه مالتا

هزینه تحصیل در این برنامه برای دانشجویان بین المللی 7200€ (یورو) در سال است. این برنامه بر اساس یک برنامه درسی معمولی باستان شناسی طراحی شده است تا ترکیبی از تئوری و آموزش عملی فشرده را به شرکت کنندگان ارائه دهد که مهارت ها و توانایی هایی را به آن ها ارائه می دهد که الزامات استاندارد برای عمل باستان شناسی امروزی هستند.

کارشناسی ارشد رشته باستان شناسی دریایی جهانی در دانشگاه مالتا

برنامه کارشناسی ارشد رشته باستان شناسی دریایی جهانی توسط دانشگاه مالتا و با همکاری موزه استرالیای غربی ارائه می شود. از طریق این برنامه، دانشجویان طیف گسترده ای از جنبه های این رشته را به دست خواهند آورد. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن در محل دانشگاه انجام می شود. همچنین، زبان آموزش برنامه انگلیسی است. مدت زمان تحصیل در این برنامه یک سال می باشد. مطابق گزارش اعلام شده، هزینه تحصیل در این برنامه 9500€ (یورو) می باشد. دانشگاه مالتا (UM) بهترین موسسه آموزش عالی در مالتا می باشد. این دانشگاه دولتی است و ورود به آن برای همه کسانی که شرایط لازم را دارند آزاد است. در این دانشگاه، حدود 11000 دانشجو وجود دارد و حدود 12% از جمعیت دانشجویی آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

فرآیند درخواست تحصیل در رشته باستان شناسی در مالتا

مالتا پورتال برنامه مرکزی ندارد. در عوض، دانشجویان باید درخواست های جداگانه ای به دانشگاه ها ارائه دهند. در مالتا، الزامات و مدارک نیاز از یک دانشگاه به دانشگاه و برنامه به برنامه دیگر متفاوت است. مدارک زیر مواردی هستند که به طور کلی باید برای دانشگاه های مالتی ارائه داد:

  • گذرنامه
  • اثبات سطح زبان انگلیسی – این را می توان از طریق آزمون تافل iBT ثابت کرد
  • ریزنمرات تحصیلات قبلی
  • فرم درخواست تکمیل شده – این فرم را می توان از وب سایت مدرسه دریافت کرد.

فرآیند درخواست تحصیل در رشته باستان شناسی در مالتا

معرفی زبان و فرهنگ مالتا به دانشجویان

مالتا دو زبان رسمی دارد: انگلیسی و مالتی. ایتالیایی نیز به طور گسترده ای صحبت می شود، زیرا کشور ایتالیا همسایه نزدیک مالتا است. مالتی فقط در مالتا صحبت می شود، بنابراین هیچ فشار زیادی برای یادگیری آن وجود ندارد. با این حال، اگر دانشجویان می خواهند به مهارت های زبان خود بیفزایید، مالتا مکانی عالی برای یادگیری ایتالیایی است. زبان ایتالیایی به قدری در این کشور رایج است که حتی در گذشته یک زبان رسمی نیز بوده است.

مالتا کشور کوچکی است – حتی از ایالت رود آیلند ایالات متحده کوچک تر است. در واقع، پایتخت والتا تنها 0.6 کیلومتر مربع مساحت دارد. این بدان معناست که 515000 نفر ساکن آن در یکی از پرتراکم ترین کشورهای جهان از لحاظ جمعیتی زندگی می کنند. اما این امر مالتا را به مکانی بسیار اجتماعی تبدیل می کند. دانشجویان هرگز از مردم یا شلوغی زندگی شهری دور نیستید. مردم مالتا عاشق بیرون رفتن هستند. از آن جایی که این کشور غرق در آفتاب است، این امر تعجب آور نیست. در واقع، مردم محلی و گردشگران به طور یکسان تعطیلات آخر هفته خود را در Blue Lagoon در کومینو می گذرانند.

وضعیت حقوق متخصصان رشته باستان شناسی در مالتا

فردی که به عنوان باستان شناس در مالتا کار می کند معمولاً ماهانه حدود 5850€ (یورو) حقوق دریافت می کند. حقوق باستان شناسان در این کشور بین 2870€ (کم ترین) تا 9130€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه باستان شناسان در مالتا را نشان می دهد:

حقوق سالانه باستان شناسان در مالتا

چنان چه علاقه مند به تحصیل در مالتا در رشته باستان شناسی هستید، پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز هزینه زندگی در مالتا با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *