ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در مجارستان

رشته باستان شناسی در مجارستان

بهترین شهرها برای تحصیل در رشته باستان شناسی در مجارستان عبارتند از شهرهای بوداپست، سگد، گودولو و میسکولچ. این شهرها بر اساس تعداد دانشگاه های برتر و رتبه آن ها در زمینه باستان شناسی معرفی شده اند. علاقه مندان به تحصیل در رشته باستان شناسی در خارج از کشور، با انتخاب مجارستان به عنوان مقصد تحصیل خود، می توانند آموزش با کیفیت بالا را با هزینه ای مقرون به صرفه در یک کشور اروپایی تجربه کنند. مجارستان یکی از بهترین کشورهای توسعه یافته در اروپای مرکزی و شرقی می باشد و به مقصدی برتر برای مهاجران و گردشگران سراسر جهان تبدیل شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته باستان شناسی در مجارستان تهیه نموده اند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته باستان شناسی در مجارستان

در جدول زیر 6 دانشگاه برتر در مجارستان برای رشته باستان شناسی را معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی خود در زمینه باستان شناسی رتبه بندی شده اند:

دانشگاهرتبه در مجارستانرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه اتوش لورند1119282
دانشگاه سگد2225555
دانشگاه سزنت ایستوان3314814
دانشگاه میسکولچ4331866
دانشگاه پچ5334879
دانشگاه دبرسن6360966

کارشناسی ارشد رشته باستان شناسی در دانشگاه اتوش لورند مجارستان

هدف برنامه کارشناسی ارشد (MA) باستان شناسی در دانشگاه اتوش لورند مجارستان، آموزش متخصصانی است که قادر به انجام باستان شناسی با دانش عمومی کسب شده خود در زمینه باستان شناسی و در تخصص های منتخب هستند. این برنامه، دانش جامع برخی از زمینه ها در باستان شناسی اروپای مرکزی و اوراسیا را ارانه می دهد. این برنامه بر موضوعاتی مانند باستان شناسی آئین ها، باستان شناسی هنر، سبک ها و هویت ها، باستان شناسی جنگ، باستان شناسی جشن ها و غذاها، باستان شناسی اجتماعی، باستان شناسی مرگ، تجارت، حمل و نقل و جابجایی تمرکز دارد.

هزینه تحصیل در این برنامه 2500€ (یورو) در هر نیمسال تحصیلی گزارش شده است. دانشگاه اتوش لورند (ELTE) در بوداپست – پایتخت و یکی از بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل – قرار دارد. ELTE از نظر تعداد دانشجویان و کارکنان، کیفیت آموزش و تحقیقات و روابط بین المللی خود، یک موسسه معتبر آموزش عالی دولتی در مجارستان است که از زمان تاسیس خود در سال 1635 به طور مداوم فعالیت می کند . ELTE به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی دارای رتبه برتر در مجارستان، محبوب ترین موسسه آموزش عالی در بین متقاضیان و همچنین محل تحصیل پنج برنده جایزه نوبل و چهره های برجسته در فناوری، سیاست عمومی و فرهنگ در مجارستان است.

کارشناسی ارشد رشته باستان شناسی در دانشگاه اتوش لورند مجارستان

شهریه دانشجویان رشته باستان شناسی در مجارستان

در مورد دانشگاه های دولتی مجارستان باید گفت در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی، شهریه در مجارستان بسیار مقرون به صرفه است. شهریه ها بسته به دانشگاه و برنامه برای دانشجویان بین المللی متفاوت هستند. اغلب رشته های پزشکی و دندانپزشکی از جمله گزینه های گران تری هستند که شهریه آن ها بین 12000€ تا 16000€ (یورو) است در حالی که سایر برنامه های کم تر تخصصی می توانند تا 5000€ (یورو) نیز باشند. در مورد دانشگاه های خصوصی نیز باید گفت که می توان انتظار شهریه های بالاتری را داشت. با این وجود، دانشجویان بهتر است صفحه رسمی دانشگاه انتخابی خود را بررسی کنند تا متوجه شوند که چقدر باید شهریه پرداخت کنند. علاوه بر پرداخت شهریه جهت تحصیل در مجارستان، دانشجویان دانشگاه های مجارستان همچنین ملزم به پرداخت هزینه درخواست، هزینه آزمون و هزینه ثبت نام می باشند که هر کدام بین 100€ تا 150€ (یورو) است.

هزینه محل اقامت دانشجویان رشته باستان شناسی در مجارستان

پیدا کردن یک مکان خوب برای اقامت بخش بسیار مهمی از تجربه تحصیل در خارج از کشور است. وقتی صحبت از مسکن دانشجویی در مجارستان به میان می آید، دانشجویان چندین گزینه دارند. اکثر دانشگاه های این کشور دارای خوابگاه هستند که معمولا ارزان ترین گزینه می باشد. ممکن است دانشجویان استاندارد خوابگاه را کمی کم تر از آن چه به آن عادت کرده اند بیابند، اما زندگی در این مکان های مشترک راه خوبی برای پیدا کردن دوستان جدید فراوان است. گزینه دیگر برای مسکن دانشجویی در مجارستان، اجاره آپارتمان است، چه به تنهایی و چه با دوستان.

همچنین، دانشجویان می توانند اجاره فرعی را انتخاب کنند، که به این معنی است که یک اتاق یک نفره در آپارتمان شخص دیگری اجاره می کنند. اجاره آپارتمان های خصوصی بسته به شهر (بوداپست گران ترین آن ها است) و موقعیت درون شهر بین 50000HUF تا 60000HUF (فورینت مجارستان) معادل 190€ تا 230€ (یورو) در دسترس است. استفاده مشترک از آپارتمان طبیعتا ارزان تر در می آید. بیش تر اوقات دانشجویان می توانند از دانشگاهی که درخواست ارائه می دهند برای جستجوی مسکن دانشجویی در مجارستان کمک بگیرند. آپارتمان های اجاره ای نیز در روزنامه ها ذکر می شوند. ممکن است راحت باشد که فردی که زبان مجاری می داند برای ترجمه به دانشجو کمک کند.

هزینه های زندگی دانشجویان رشته باستان شناسی در مجارستان

هزینه های زندگی در مجارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین است. هزینه ها به طور طبیعی در شهرهای بزرگی مانند بوداپست بالاتر است. دانشجویان در مجارستان باید بتوانند با حدود 750 (یورو) در ماه زندگی کنند که نه تنها برای اجاره، بلکه برای حمل و نقل عمومی، بیمه درمانی، متریال آموزشی و چند شب بیرون رفتن در شهر نیز کافی است.

جدول زیر توزیع هزینه های زندگی در این کشور اروپایی را نمایش می دهد:

حمل و نقلپوشاک و کفشورزش و سرگرمیخرید از بازارخدمات رفاهی (ماهانه)اجاره ماهانهصرف غذا در رستوران
14.3%3.9%6.4%32.4%9.1%20.4%13.5%

وضعیت حقوق متخصصان رشته باستان شناسی در مجارستان

فردی که به عنوان باستان شناس در مجارستان کار می کند معمولاً ماهانه حدود 553000HUF (فورینت مجارستان) حقوق دریافت می کند. حقوق باستان شناسان در این کشور بین 288000HUF (کم ترین) تا 847000HUF (بیش ترین) (فورینت مجارستان) در ماه متغیر است.

نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه باستان شناسان در مجارستان را نشان می دهد:

حقوق سالانه باستان شناسان در مجارستان

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته باستان شناسی در مجارستان هستید، پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه اعزام دانشجو به مجارستان با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات مهم درباب رشته باستان شناسی در مجارستان

در این بخش به سوالات تخصصی شما پاسخ می دهیم:

  • هزینه محل اقامت دانشجویان رشته باستان شناسی در مجارستان چگونه است؟  همچنین، دانشجویان می توانند اجاره فرعی را انتخاب کنند، که به این معنی است که یک اتاق یک نفره در آپارتمان شخص دیگری اجاره می کنند. اجاره آپارتمان های خصوصی بسته به شهر (بوداپست گران ترین آن ها است) و موقعیت درون شهر بین 50000HUF تا 60000HUF (فورینت مجارستان) معادل 190€ تا 230€ (یورو) در دسترس است. استفاده مشترک از آپارتمان طبیعتا ارزان تر در می آید. بیش تر اوقات دانشجویان می توانند از دانشگاهی که درخواست ارائه می دهند برای جستجوی مسکن دانشجویی در مجارستان کمک بگیرند.
  • وضعیت حقوق متخصصان رشته باستان شناسی در مجارستان به چه صورت است؟ فردی که به عنوان باستان شناس در مجارستان کار می کند معمولاً ماهانه حدود 553000HUF (فورینت مجارستان) حقوق دریافت می کند. حقوق باستان شناسان در این کشور بین 288000HUF (کم ترین) تا 847000HUF (بیش ترین) (فورینت مجارستان) در ماه متغیر است.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *