ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در چک

رشته باستان شناسی در چک

رشته باستان شناسی در چک اگرچه قدرت علمی سایر رشته های تحصیلی در این کشور همچون مهندسی را ندارد، اما همچنان یک گزینه خوب است. دانشگاه های چک یکی از بهترین دانشگاه های منطقه شرق اروپا هستند و مزیت های بسیار زیادی در انتخاب این دانشگاه ها وجود دارد. افرادی که تحصیل در چک را برای خود انتخاب می کنند، می توانند اعتبار نسبتا بالایی به رزومه تحصیلی خود ببخشند و این امتیاز بزرگی است که نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد. با این وجود رشته باستان شناسی در چک دارای اعتبار بسیار بالایی نیست و در جمع 200 دانشگاه برتر جهان که در رشته باستان شناسی معرفی شده اند، اسمی از دانشگاه های جمهوری چک دیده نمی شود. با این وجود برخی از دانشگاه های این کشور در ارائه این رشته فعال هستند.

باستان شناسان وظایف مشخصی را به عهده دارند و دانش آن ها در زمینه معین شده ای است و به همین دلیل است که فرصت های شغلی آن ها نیز محدود می شود. با این حال معمولا باستان شناسانی که در زمینه شغلی خود فعالیت می کنند، به درآمد بالایی دسترسی دارند. بدون تردید صنعت توریسم در جهان یکی از پولساز ترین صنایع است و باستان شناسان نیز با فعالیت در این زمینه، می توانند به درآمدهای نسبتا مناسبی دسترسی داشته باشند و تنها محدودیت پیش روی آن ها، یافتن شغل است. به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله در تلاش خواهند بود تا شرایط ورود به دانشگاه های چک در رشته باستان شناسی را بررسی کنند.

  • بهترین دانشگاه های چک برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • آیا دانشگاه های چک هزینه زیادی را برای تحصیل تعیین کرده اند؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در چک چیست؟
  • درآمد باستان شناسان در چک چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در چک

چک را می توان به عنوان یکی از سه کشور برتر اروپای شرقی برای تحصیل معرفی کرد و این مسئله به خوبی در رتبه بندی جایگاه دانشگاه های جهان قابل مشاهده است. به دلیل همین پیشرفت تعداد متقاضیان تحصیل در این کشور نیز افزایش پیدا کرده است و این خود دلیلی روشن برای دانشگاه های این کشور بوده است تا تحصیل به زبان انگلیسی را در بسیاری از رشته های تحصیلی ممکن سازد.

اطلاعات بیشتربازار کار مهندسی برق در چک

برای تحصیل در رشته باستان شناسی در دانشگاه های چک فرصت های چندان زیادی وجود ندارد و این مسئله می تواند شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه ها را دشوارتر سازد. متاسفانه در برخی از دانشگاه های چک، تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی ممکن نیست و متقاضیان باید به زبان چکی مسلط باشند تا امکان تحصیل در دانشگاه برای آن ها فراهم شود. دانشگاه سیلسین در اپاوا، دانشگاه جنوب بوهمیا و همچنین دانشگاه ماساریک بهترین دانشگاه هایی هستند که امکان تحصیل در این رشته را به دانشجویان خارجی خواهند داد.

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در چک

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در چک

تحصیل در جمهوری چک نیاز به در اختیار داشتن بودجه های سنگین ندارد و دانشجویان در دانشگاه های دولتی این کشور با هزینه های نسبتا معقول می توانند دوره آموزشی خود را به پایان برسانند. برای تحصیل در رشته باستان شناسی، دانشجویان به بودجه ای در حدود 2100€ تا 5200€ (یورو) در سال نیاز خواهند داشت و این مبلغ تقریبا مشابه با اکثر کشورهای مطرح اروپایی است که تحصیل ارزان را ارائه می کنند. در برخی از دانشگاه های این کشور نیز که به صورت خصوصی اداره می شوند، هزینه تحصیل به 15000€ (یورو) در سال می رسد.

با توجه به این که امکان تحصیل در رشته باستان شناسی در ورشو وجود ندارد، دانشجویان این رشته برای گذراندن زندگی دانشجویی خود به بودجه ای در حدود 350€ (یورو) در ماه نیاز خواهند داشت و با توجه به امکان کار دانشجویی ضمن تحصیل در این کشور، می توان گفت که دانشجویان فرصت مناسبی برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور خواهند داشت.

متوسط درآمد باستان شناسان در جمهوری چک

دانشجویانی که مدرک دانشگاهی خود را از کشور چک دریافت کرده باشند، می توانند به صورت تمام وقت در این کشور کار کنند و از این طریق اقامت خود در جمهوری چک را به دست آورند. باید صادقانه در این رابطه گفت که کاریابی برای باستان شناسان در بسیاری از کشورهای جهان کار ساده ای نیست و همین مسئله می توانند زمان رسیدن به شغل برای آن ها را طولانی تر از بسیاری دیگر از رشته های تحصیلی سازد.

با این وجود افرادی که به عنوان باستان شناس در جمهوری چک فعالیت می کنند، این فرصت را خواهند داشت که به درآمد نسبتا بالایی دسترسی داشته باشند و از این بابت دغدغه ای برای آن ها ایجاد نمی شود. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، نمودار زیر طراحی شده است.

درآمد ماهانه یک باستان شناس در کشور چک

در چنین شرایطی باید در نظر داشت که تحصیل رشته باستان شناسی در جمهوری چک در سطح جهانی از کیفیت کافی برخوردار نیست و به همین دلیل نمی توان به علاقمندان به این رشته توصیه کرد تا این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. با این وجود دانشگاه هایی در این کشور وجود دارد که فرصت تحصیل در رشته باستان شناسی را در اختیار علاقمندان قرار می دهد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در این رابطه با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *