ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در کرواسی

رشته باستان شناسی در کرواسی

تحصیل در رشته باستان شناسی در کرواسی اگرچه از نظر علمی از اعتبار مناسبی برخوردار نیست اما می توان آن را کلیدی برای ورود به اروپا دانست. بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند در یکی از کشورهای اروپایی زندگی کنند، آمادگی انجام هر پروسه مهاجرتی را دارند و متاسفانه پناهندگی را، به عنوان یکی از بدترین روش های مهاجرتی، انتخاب می کنند. در چنین شرایطی می توان از این افراد خواست تا در مسیر تحصیل در یک کشور اروپایی گام بردارند تا ضمن تقویت رزومه تحصیلی خود برای رسیدن به کار در این کشور، شرایط مناسب تری را نیز برای اقامت خود ایجاد کنند و بتوانند در آینده به همراه خانواده خود در کشور مورد نظر بمانند.

رشته باستان شناسی در کشور کرواسی یکی از رشته های تحصیلی است که در دانشگاه های زیادی ارائه نمی شود و متقاضیان برای ورود به دانشگاه های این کشور باید از رزومه تصحیلی خوبی برخوردار باشند تا بتوانند در رقابت با سایر متقاضیان تحصیل در این کشور شرایط مناسبی را برای ورود خود به دانشگاه و اخذ پذیرش تحصیلی ایجاد کنند. در چنین شرایطی می توان گفت که کرواسی یکی از کشورهای مناسب برای تحصیل در رشته باستان شناسی در اروپا به حساب نمی آید و دانشگاه های تراز اولی در سایر کشورهای اروپایی در حال ارائه این رشته هستند اما با این وجود، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط ورود به کرواسی به عنوان دانشجوی رشته باستان شناسی را مورد بررسی قرار دهند.

  • دانشگاه های ارائه کننده رشته باستان شناسی در کشور کرواسی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در این کشور چقدر است؟
  • آیا دانشجویان برای کار در کرواسی به عنوان یک باستان شناس با چالش های فراوانی روبرو می شوند؟
  • متوسط درآمد یک باستان شناس در کشور کرواسی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در کرواسی

کرواسی یکی از کشورهای اروپای شرقی است که هنوز به عضویت شنگن در نیامده است و در تلاش است تا فرایند لازم برای ورود به این منطقه را طی کند. در چنین شرایطی است که می توان گفت کرواسی یکی از کشورهایی است که می تواند آینده روشنی از نظر اقامتی پیش روی افراد قرار دهد. با این وجود باید به این نکته اشاره کرد که دانشگاه های کرواسی شرایط چندان مناسبی از نظر علمی در رتبه بندی های جهانی ندارند و این مسئله ای است که علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور باید به آن توجه داشته باشند.

در رشته باستان شناسی، دانشگاه های نسبتا زیادی وجود دارد که تحصیل در این رشته را ممکن می سازند اما عدم امکان تحصیل به زبان انگلیسی می تواند یکی از چالش های پیش روی علاقمندان به تحصیل در این کشور باشد. دانشگاه زاگرب به عنوان یکی از اصلی ترین دانشگاه های این کشور که فعالیت خود را از سال 1669 آغاز کرده است، یکی از بهترین دانشگاه های ارائه کننده این رشته است. در کنار این دانشگاه می توان به دانشگاه زادار نیز اشاره داشت که این رشته را ارائه می کند.

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در کرواسی

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در کرواسی

دانشجویان خارجی در کرواسی با هزینه های بسیار اندکی روبرو خواهند شد و این مسئله ای است که سبب شده تا بسیاری از افراد برای تحصیل در خارج از کشور، کرواسی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. هزینه تحصیل در دانشگاه های کرواسی در رشته باستان شناسی در طول یک سال تحصیلی در حدود 800€ تا 1200€ (یورو) در سال است و دانشجویان به همین دلیل است که شانس کمی برای دریافت بورسیه در این کشور خواهند داشت.

از طرف دیگر، متوسط هزینه های زندگی در این کشور به عنوان دانشجوی خارجی نیز در حدود 400€ الی 700€ (یورو) در سال است. دانشجویان می توانند ضمن تحصیل در این کشور به صورت نیمه وقت به کار مشغول شوند و این مسئله ای است که تحصیل در کرواسی را بیش از پیش جذاب می سازد.

متوسط درآمد یک باستان شناس در کشور کرواسی

زمانی که فردی به عنوان یک باستان شناس در کشور کرواسی از دانشگاه فارغ التحصیل می شود، این فرصت را خواهد داشت تا در خاک این کشور به صورت قانونی به جستجوی کار بپردازد و در صورتی که موفق به یافتن شغل در این کشور شد، می تواند به عنوان یک نیروی کار خارجی در این کشور مشغول به کار شده و از امتیازات بسیار زیادی که این پروسه به همراه دارد استفاده کند.

متوسط درآمد باستان شناسان در کشور کرواسی نیز بسیار مناسب است و به همین دلیل می توان گفت که باستان شناسان در این کشور از سطح رفاه اقتصادی مناسبی برخوردار هستند. در نمودار زیر، اطلاعات دقیق تری در این رابطه ارائه شده است.

درآمد ماهانه یک باستان شناس در کشور کرواسی

در چنین شرایطی با وجود امکان دسترسی به درآمد بالا به عنوان یک باستان شناس، همچنان باید در رابطه با تحصیل در کرواسی در رشته باستان شناسی، تردید کرد چرا که از نظر کیفیت آموزش، دانشگاه های این کشور شرایط چندان مناسبی ندارند و این مسئله می تواند در روند ورود افراد به بازارهای تراز اول جهانی موثر باشد. رشته های مختلفی در کشور کرواسی وجود دارد که از نظر علمی مورد تایید هستند اما در رشته باستان شناسی چنین شرایطی نیست. اگر به دنبال بهترین گزینه های تحصیلی در خارج از کشور هستید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *