ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در آذربایجان

تحصیل رشته بینایی سنجی در آذربایجان

رشته بینایی سنجی در آذربایجان علاقمندان خودش را دارد، چرا که این کشور مثل ارمنستان و ترکیه، امکان تحصیل را با هزینه کم فراهم آورده است. علاوه بر این مزیت، قبول شدن در آزمون ورودی دانشگاه های آذربایجان در رشته بینایی سنجی نسبت به کشورهایی از جمله آلمان، اتریش و انگلستان، به مراتب راحت تر است. البته فراموش نشود دانشگاه های آذربایجان مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند پس کسی که مدرک بینایی سنجی خود را از آذربایجان اخذ کند، نمی تواند بعد از چند ترم به ایران انتقالی بگیرد یا بعد از اخذ مدرک برای کار به ایران بازگردد. این در حالی است که با صرف هزینه های تقریبا مشابه می توان رشته مزبور را در تعدادی از دانشگاه های ترکیه تحصیل نمود، از جمله دانشگاه استانبول، که مورد تایید وزارت بهداشت ایران است.

برای زندگی و کار در آذربایجان، اتباع خارجی هم به اجازه اقامت موقت و هم اجازه کار نیاز دارند؛ مدت زمان هر یک از این مجوزها یکسان است و مدارک لازم برای هر دو با هم ارائه می شود. البته در رشته هایی مثل بینایی سنجی، دندانپزشکی و غیره، فراد نمی توانند مستقیما ویزای کاری آذربایجان را اخذ نمایند و گذراندن دوره معادلسازی لازم است. دشواری های گذراندن دوره های معادلسازی در سرتاسر دنیا از جمله آذربایجان، باعث شده دانشجویان بخواهند از همان اول دوره های تحصیلی خود را در کشور مورد نظر خود، در این مثال آذربایجان، بگذرانند. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای علاقمندان مهاجرت به آذربایجان به سوالاتی از جمله موارد ذیل پاسخ می دهد:

  • درآمد بینایی سنجان در آذربایجان چقدر است؟
  • کار پس از تحصیل در آذربایجان به چه صورت می باشد؟
  • شهریه دوره های بینایی سنجی در آذربایجان چه میزان می باشد؟
  • بهترین دانشگاه های آذربایجان کدام اند؟

برنامه تحصیل رشته بینایی سنجی در آذربایجان

رشته بینایی سنجی یا Optimetry یکی از رشته های پیراپزشکی است که در برخی از دانشگاه های مطرح آذربایجان مثل دانشگاه دولتی بکو ارایه می شود. برنامه ای که معمولا در 6 ترم و غالبا هم به زبان های آذری و روسی ارایه می شود. منتها دانشگاه های علوم پزشکی آذربایجان در اینباره سخت گیری خاصی ندارند. فقط شرایط لازم برای پذیرش در این رشته از دانشگاه های آذربایجان این است که:

برنامه تحصیل رشته بینایی سنجی در آذربایجان

نکته شایان توجه اینکه پذیرفته شدگان در رشته بینایی سنجی آذربایجان ممکن است یک دوره پرمدیکال 6 الی 1 ساله را هم طی بکنند. ضمنا بد نیست بدانید که دانشجویان در قالب این برنامه تحصیلی در آذربایجان بایستی دروس تخصصی و مهمی مثل پاتولوژی چشم، اپتیک و ارتوپتیک، لنزها، انکسار چشمی، میکروبیولوژی چشم، آناتومی چشم، انواع اپتیک فیزیکی و مکانیکی و غیره را پاس کنند. در پایان نیز به آنها مدرک لیسانس بینایی سنجی BSc اعطاء می شود. با این حال نباید فراموش کرد که تحصیل بینایی سنجی در آذربایجان ممکن است یکسری مزایا و معایبی به همراه داشته باشد که آنها شامل:

مزایا و معایب رشته بینایی سنجی در آذربایجان

درآمد بینایی سنجان در آذربایجان

کار در آذربایجان برای ایرانیان پس از فارغ التحصیلی ممکن است اما دانشجویان بین المللی ضمن تحصیل در این کشور اجازه کار ندارند. در واقع اگر دانشجویی بین المللی تمایل کار ضمن تحصیل داشته باشد باید ابتدائا ترک تحصیل کند، درخواست اخذ ویزای کار نماید، قرارداد کاری با کارفرمای آذربایجانی منعقد نماید و مبلغ 1000$ (دلار آمریکا) به دولت این کشور پرداخت نماید. پس بهتر است افراد تمکن مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در آذربایجان تماما از قبل در نظر گرفته شده باشد تا نیازی به کار دانشجویی و ترک تحصیل نباشد. به منظور کار پس از فارغ التحصیلی، شما باید مدرک بینایی سنجی را بگیرید که توسط شورای عمومی تایید شده است.

همچنین با یک اپتومتریست ثبت نام شده، یک پیش ثبت نام یک ساله با پرداخت حقوق و نظارت انجام می دهید و ارزیابی نهایی را برای واجد شرایط بودن قبول می کنید. فرقی نمی کند 12، 18، 35 یا 46 ساله باشید، حرفه در بینایی سنجی راهی عالی برای پیش بردن زندگی شما در مسیر جدیدی است؛ بینایی سنجی پاداش دارد و فرصت های شغلی عالی برای رشد فراهم می کند و علاوه بر این، اکثر پزشکان بینایی سنجی از رضایت شغلی بالا و کیفیت زندگی عالی برخوردار هستند. کار پس از تحصیل در آذربایجان در رشته بینایی سنجی کار ایده آلی است. یعنی هم تعداد موقعیت های کاری در این کشور برای بینایی سنجان زیاد است و هم اینکه آنها سطح درآمد خوبی خواهند داشت.

تحصیل رشته بینایی سنجی در آذربایجان

تحصیل در آذربایجان رایگان نیست اما هم شهریه دانشگاه های این کشور و هم هزینه زندگی در آذربایجان بسیار ارزان قیمت می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های آذربایجان برای مقاطع لیسانس می تواند تا 3500$ (دلار آمریکا) در سال باشد. این به طور قابل توجهی کمتر از بسیاری از کشورهای دیگر است. هزینه تحصیلات تکمیلی معمولاً بیش از 3500$ (دلار آمریکا) در سال نیست. البته در رشته بینایی سنجی در برخی از دانشگاه های آذربایجان شهریه سالانه ممکن است به سالانه 4000$ (دلار آمریکا) هم برسد. هزینه زندگی در آذربایجان نیز ماهانه حداقل حدود 594$ (دلار آمریکا) می باشد که همان طور که قبلا ارائه شد، با کار دانشجویی قابل تامین نیست.

برای اینکه با متوسط شهریه برنامه های پیراپزشکی از جمله برنامه بینایی سنجی در بهترین دانشگاه های آذربایجان نیز آشنا شوید بد نیست به جدول زیر توجه کنید:

عنوان دانشگاهمتوسط شهریه سالیانه به دلار آمریکا
دانشگاه خزر Khazar University$3750
دانشگاه دولتی باکو Baku State University$4000

تحصیل رشته بینایی سنجی در آذربایجان

بهترین دانشگاه ها برای رشته بینایی سنجی در آذربایجان

آذربایجان با توجه به برنامه های خوب، هزینه های معقول و فرهنگ و تاریخ خود مقصد خوبی برای دانشجویان مختلف است. کاریابی بعد از تحصیل در آذربایجان بستگی زیادی به این دارد که فرد در چه دانشگاهی دوران تحصیلی خود را گذرانده باشد.

بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل رشته بینایی سنجی عبارت هستند از:

  • دانشگاه دولتی باکو Baku State University
  • دانشگاه خزر Khazar University

دانشگاه پزشکی آذربایجان ATU در باکو، آبشرون، آذربایجان واقع شده است؛ این شهر در سطح محلی به عنوان Azerbaycan Tibb University شناخته می شود و این دانشگاه در سال 1930 تاسیس شده است. با برنامه درسی واضح و تایید شده توسط هیئت های پزشکی بین المللی، زیرساخت های عالی، امکانات عالی، و گزینه های تحقیقاتی همراه با آموزش با کیفیت بالا، آذربایجان را به مقصدی عالی برای تحصیل برای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص رشته بینایی سنجی در آذربایجان، درآمد بینایی سنجان و غیره، توضیحاتی ارائه گردید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته بینایی سنجی در آذربایجان

در بخش پایانی مقاله توجه شما را به پاسخ پرسش های پرتکرار جلب می داریم:

  • تحصیل رشته بینایی سنجی در آذربایجان چگونه است؟ تحصیل در آذربایجان رایگان نیست اما هم شهریه دانشگاه های این کشور و هم هزینه زندگی در آذربایجان بسیار ارزان قیمت می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های آذربایجان برای مقاطع لیسانس می تواند تا 3500$ (دلار آمریکا) در سال باشد. این به طور قابل توجهی کمتر از بسیاری از کشورهای دیگر است. هزینه تحصیلات تکمیلی معمولاً بیش از 3500$ (دلار آمریکا) در سال نیست. البته در رشته بینایی سنجی در برخی از دانشگاه های آذربایجان شهریه سالانه ممکن است به سالانه 4000$ (دلار آمریکا) هم برسد. هزینه زندگی در آذربایجان نیز ماهانه حداقل حدود 594$ (دلار آمریکا) می باشد که همان طور که قبلا ارائه شد، با کار دانشجویی قابل تامین نیست.
  • درآمد بینایی سنجان در آذربایجان چگونه است؟ کار در آذربایجان برای ایرانیان پس از فارغ التحصیلی ممکن است اما دانشجویان بین المللی ضمن تحصیل در این کشور اجازه کار ندارند. در واقع اگر دانشجویی بین المللی تمایل کار ضمن تحصیل داشته باشد باید ابتدائا ترک تحصیل کند، درخواست اخذ ویزای کار نماید، قرارداد کاری با کارفرمای آذربایجانی منعقد نماید و مبلغ 1000$ (دلار آمریکا) به دولت این کشور پرداخت نماید. پس بهتر است افراد تمکن مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در آذربایجان تماما از قبل در نظر گرفته شده باشد تا نیازی به کار دانشجویی و ترک تحصیل نباشد. به منظور کار پس از فارغ التحصیلی، شما باید مدرک بینایی سنجی را بگیرید که توسط شورای عمومی تایید شده است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *