ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در آفریقای جنوبی

رشته بینایی سنجی در آفریقای جنوبی

رشته بینایی سنجی در آفریقای جنوبی موقعیت های کاری زیادی دارد، البته برای کسانی که مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه های این کشور اخذ نموده اند. از نکات مثبت در خصوص کار در آفریقای جنوبی به عنوان متخصص بینایی سنجی میتوان به این نکته اشاره نمود که تنها با تسلط به زبان انگلیسی هم می توان شغل پیدا کرد. دلیل آن این امر است که در این کشور 12 زبان رسمی وجود دارد که یکی از آن ها انگلیسی است. در 2022 اگر قصد دارید برای کار به آفریقای جنوبی بروید، باید قبل از رسیدن برای ویزای کار درخواست دهید. ویزا به عنوان ویزای اقامت موقت شما عمل می کند؛ توجه شود شما نمی توانید با ویزای توریستی به آفریقای جنوبی بیایید و سپس برای ویزای کار اقدام کنید.

برای بینایی سنج ها بهترین گزینه این است که مدرک خود را نیز از آفریقای جنوبی اخذ کرده باشند. در غیر این صورت برای فعالیت در حوزه بینایی سنجی کستلزم گذراندن دوره های دشوار معادلسازی می باشند. طبق قانون، همه مشاغل در آفریقای جنوبی باید در سطح ملی تبلیغ شوند و تنها در صورتی برای متقاضیان بین المللی باز می شوند که شهروند مناسب آفریقای جنوبی برای انجام کار در دسترس نباشد. با این حال، در عمل، بسیاری از مشاغل به صورت شفاهی، شبکه ای یا انفرادی درخواست های کاری را به شرکت ها و سازمان ها ارسال می کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای علاقمندان مهاجرت به آفریقای جنوبی تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • کار در این کشور برای رشته بینایی سنجی به چه صورت می باشد؟
  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته بینایی سنجی در آفریقای جنوبی کدام اند؟
  • درآمد بینایی سنج ها در آفریقای جنوبی چقدر است؟

درآمد بینایی سنج ها در آفریقای جنوبی

کار در آفریقای جنوبی به راحتی به دست نمی آید چون در 2022 نرخ بیکاری در این کشور بیش از 28% است. اما بینایی سنجی جزو مواردی است که برای کاریابی در آفریقای جنوبی با سختی های کم تری روبرو خواهد بود. با توجه به تمام نکات ذکر شده در بالا، بعید است که SA کمبود اپتومتریست داشته باشد، اگرچه می توان استدلال کرد که اپتومتریست های بیشتری در خدمات عمومی مورد نیاز است. آمار سه ماهه اشتغال برای سه ماهه اول 2022 توسط SA Stats، نشان می دهد که کارگران در بخش های مختلف کشور چه حقوقی دریافت می کنند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد اپتومتریست ها (بینایی سنج ها) در آفریقای جنوبی سال 2022 نشان داده شده است:

درآمد ماهانه بینایی سنج ها در آفریقای جنوبی

به عنوان یک اپتومتریست، می توانید با هر فرصتی برای رشد در صنعت خود در آفریقای جنوبی سرمایه گذاری کنید. تصور کنید اگر بتوان درصد استفاده کنندگان از عینک و لنزهای تماسی را تا 30% افزایش داد؛ این صنعت بینایی ینج ها را دو برابر می کرد. درک عمومی مردم از مزایای معاینات منظم چشم خیلی خوب نیست. نگرش غالب همچنان به احتمال زیاد این است: “اگر بتوانم ببینم نیازی به آزمایش چشم ندارم.” پتانسیل افزایش آگاهی عمومی بسیار زیاد است، که به نوبه خود به تجارت بیشتر برای اپتومتریست ها تبدیل خواهد شد. تصور کنید که بتوان این عدد را از 14.6% به 30% افزایش داد؛ تاثیر عمیقی بر صنعت بینایی سنجی خواهد داشت.

تحصیل رشته بینایی سنجی در آفریقای جنوبی

تحصیل در آفریقای جنوبی رایگان نیست اما نسبت به آمریکا، دانمارک، کاناداو غیره، به مراتب ارزان قیمت تر می باشد. یکی از نکات مهم در خصوص هزینه ها، هزینه زندگی در آفریقای جنوبی است که ماهانه حدودا 600$ (دلار آمریکا) می باشد. هزینه مهم دیگر، شهریه دانشگاه برای رشته بینایی سنجی می باشد که در هر کدام از دانشگاه های آفریقای جنوبی متفاوت از دیگری خواهد بود. اما به طور کلی می توان بیان کرد که در سال 2022 هزینه تحصیل برای پزشکی در آفریقای جنوبی می تواند بسیار متفاوت باشد. یعنی در سال جاری ارزانترین آنها می تواند 1850$ (دلار آمریکا) در سال باشد، در حالی که گرانترین آنها حدود 15000$ (دلار آمریکا) است.

بهترین دانشگاه ها برای رشته بینایی سنجی در آفریقای جنوبی

بهترین دانشگاه ها برای رشته بینایی سنجی در آفریقای جنوبی

به منظور تحصیل در آفریقای جنوبی در رشته بینایی سنجی بهترین دانشگاه ها عبارت هستند از:

  • Stellenbosch University
  • University of KwaZulu Natal
  • University of Pretoria
  • University of the Free State
  • University of Limpopo
  • Walter Sisulu University
  • University of Western Cape
  • Nelson Mandela University

برای واجد شرایط بودن به عنوان اپتومتریست، اخذ مدرک لیسانس بینایی سنجی ضروری است. اپتومتریست ها در آفریقای جنوبی معمولاً بیش از 4 سال مطالعه می کنند. این دوره آموزشی ترکیبی از یادگیری تئوری و آموزش عملی است؛ پس از آن، فارغ التحصیلان ملزم به گذراندن دوره کارآموزی هستند. آموزش ترکیبی از آموزش کلاس درس و تجربه بالینی تحت نظارت یک اپتومتریست مجاز است؛ کسانی که می خواهند در زمینه خاصی از عمل تخصص داشته باشند، یک سال دیگر را صرف آموزش بالینی پیشرفته خواهند کرد.

اپتومتریست ها باید در شورای حرفه های بهداشت آفریقای جنوبی ثبت نام کنند؛ برای کار در این زمینه، باید در شورای حرفه های بهداشت آفریقای جنوبی HPCSA ثبت نام کنید. علاقمندان تحصیل در رشته بینایی سنجی در آفریقای جنوبی می توانند برای کسب اطلاعات دقیق تر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *