ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در اتریش

رشته بینایی سنجی در اتریش

وین بهترین شهر برای تحصیل در رشته بینایی سنجی در اتریش است. این شهر پایتخت ملی و بزرگ ترین شهر اتریش محسوب می شود. این شهر که پرجمعیت شهر اتریش است ششمین شهر بزرگ از نظر جمعیت در محدوده شهری در اتحادیه اروپاست. تا اوایل قرن بیستم، وین بزرگ ترین شهر آلمانی زبان جهان بود و امروزه پس از برلین دومین شهر است. این شهر میزبان بسیاری از سازمان های بزرگ بین المللی از جمله سازمان ملل و اوپک است. این شهر در قسمت شرقی اتریش واقع شده و به مرزهای جمهوری چک، اسلواکی و مجارستان نزدیک است. وین به دلیل میراث موسیفی اش به عنوان “شهر موسیقی” شناخته می شود زیرا خانه بسیاری از موسیقیدانان کلاسیک مشهور مانند بتهوون و موتزارت بوده است. همچنین گفته می شود که وین “شهر رویاها” است زیرا خانه اولین روانکار جهان، زیگموند فروید، بوده است.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته بینایی سنجی در اتریش تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته بینایی سنجی در اتریش کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان رشته بینایی سنجی در اتریش چگونه است؟
  • برای تحصیل در رشته بینایی سنجی در اتریش چه ویزایی مورد نیاز است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته بینایی سنجی در اتریش چه رقمی است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته بینایی سنجی در اتریش

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای بینایی سنجی در اتریش را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در اتریشرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه پزشکی وینوین12076
دانشگاه وینوین254152
دانشگاه پزشکی پاراسلسوسسالزبورگ363185
دانشگاه گراتسگراتس4135386
دانشگاه پزشکی گراتسگراتس5190567
دانشگاه اینسبورگاینسبورگ6212645
دانشگاه پزشکی اینسبورگاینسبورگ7261836

حقوق متخصصان رشته بینایی سنجی در اتریش

فردی که به عنوان بینایی سنج در اتریش کار می کند معمولاً حدود 8500€ (یورو) در ماه حقوق می گیرد. حقوق بینایی سنج ها در این کشور اروپایی بین 4590€ (کم ترین) تا 12800€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه بینایی سنج ها در اتریش را نشان می دهد:

حقوق سالانه بینایی سنج ها در اتریش

مطابق نمودار بالا، حقوق بینایی سنج ها در اتریش از 55100€ (یورو) در سال (حداقل حقوق) تا 154000€ (یورو) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. چند عامل بر میزان حقوق بینایی سنج ها در اتریش تاثیر دارند که یکی از آن ها جنسیت است. نمودار زیر تاثیر جنسیت بر درآمد بینایی سنج ها در اتریش را نمایش می دهد:

تاثیر جنسیت بر درآمد بینایی سنج ها در اتریش

مطابق این نمودار، کارمندان مرد بینایی سنج در این کشور اروپایی به طور متوسط 4% بیش تر از همتایان زن خود درآمد دارند. مهم ترین عامل تاثیرگذار بر درآمد بینایی سنج ها در اتریش و هر کشور دیگری تجربه است. نمودار زیر تاثیر این عامل بر درآمد بینایی سنج ها در اتریش را نشان می دهد:

تاثیر تجربه بر درآمد بینایی سنج ها در اتریش

این نمودار به وضوح نشان می دهد که تجربه تاثیر زیادی بر میزان درآمد بینایی سنج ها دارد. به عنوان مثال، در اتریش یک بینایی سنج با کم تر از دو سال تجربه تقریبا 64000€ (یورو) در سال درآمد دارد در حالی که انتظار می رود یک بینایی سنج با سطح تجربه دو تا پنج سال 80800€ (یورو) در سال درآمد داشته باشد که 26% بیش تر از فردی با تجربه کم تر از دو سال است.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته بینایی سنجی در اتریش

دانشجویان ایرانی جزو شهروندانی هستند که برای تحصیل در اتریش نیاز به ویزا دارند. به طور کلی، دو نوع ویزای دانشجویی اتریش وجود دارد: ویزای C یا کوتاه مدت و ویزای D یا بلند مدت. ویزای C به دانشجویان امکان اقامت و تحصیل در اتریش تا سه ماه را می دهد در صورتی که ویزای D تا شش ماه اعتبار دارد و سپس دانشجو می تواند آن را به مجوز اقامت دانشجویی تغییر دهد. با توجه به این که تحصیل در رشته بینایی سنجی بیش از سه ماه به طول می انجامد، لذا دانشجویان باید ویزای D را اخذ نمایند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که هر دو ویزا، یعنی C و D، برای دانشجویان رایگان هستند.

اسناد و مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی یا تحصیلی اتریش عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست ویزا
  • بیمه سفر
  • عکس های هویتی
  • مدرک محل اقامت
  • برنامه سفر یا itinerary
  • مدرک تمکن مالی
  • مدرک پذیرش
  • مدرک پرداخت شهریه
  • سوابق دانشگاهی از دانشگاه های قبلی

تمامی ویزاهای اتریش توسط سفارت یا کنسولگری اتریش در کشور محل اقامت متقاضی صادر می شود بنابراین متقاضیان باید در آن جا برای ویزای دانشجویی اتریش درخواست ارائه دهند. این ویزا معمولا بین دو تا چهار هفته پردازش می شود.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته بینایی سنجی در اتریش

هزینه زندگی دانشجویان رشته بینایی سنجی در اتریش

بررسی هزینه زندگی در اتریش نشان می دهد که در این کشور هزینه های ماهانه برآورد شده یک خانواده چهار نفره 2903.82€ (یورو) بدون اجاره و هزینه های ماهانه برآورد شده یک نفر 833.29€ (یورو) بدون اجاره است. اگر اتریش و ایران را از نظر هزینه های زندگی مقایسه کنیم در می یابیم که هزینه زندگی در این کشور اروپایی به طور متوسط 89.16% بیش تر از ایران می باشد. همچنین بررسی اجاره بها در این کشور نشان می دهد اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 703.56€ (یورو) و در خارج از مرکز شهر 579.16€ (یورو) می باشد. اگر اتریش و ایران را از این نظر نیز مقایسه کنیم متوجه می شویم اجاره بها در اتریش به طور متوسط 53.97% بیش تر از ایران است. جدول زیر توزیع هزینه های زندگی در اتریش را نمایش می دهد:

حمل و نقلپوشاک و کفشورزش و سرگرمیخرید از بازارخدمات رفاهی (ماهانه)اجاره ماهانهصرف غذا در رستوران
11.7%3%5.6%32.6%7.4%25.3%14.5%

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته بینایی سنجی در اتریش هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز شرایط کار پس از تحصیل در اتریش از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *