ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در ارمنستان

رشته بینایی سنجی در ارمنستان

برای تحصیل رشته بینایی سنجی در ارمنستان می توان به دانشگاه های محدودی دسترسی داشت که هر یک از آن ها شرایط خاص خود را دارد. بهترین دانشگاه های ارمنستان در رشته بینایی سنجی در این کشور نیز در رتبه بندی های جهانی نتوانسته اند جایگاه مناسبی را به دست آورند و این مسئله می تواند آینده کاری افراد در کشورهای پیشرفته جهان را تحت تاثیر قرار دهد. محدودیت هایی که در این زمینه وجود دارد، می تواند برای دانشجویان از نظر زمان و البته هزینه های مالی گران تمام شود و این مسئله باید در مرحله های پیش از انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی مورد ارزیابی قرار گیرد.

با توجه به این که رشته بینایی سنجی یکی از بهترین گرایش های پزشکی در این کشور است، می توان گفت که بسیاری از دانشجویان برای ورود به این رشته نیاز به ارائه مدارک قوی خواهند داشت. در حال حاضر باید دانشجویان به این مسئله اهتمام کامل داشته باشند که اعتبار مدرک تحصیلی آن ها است که می تواند در آینده آن ها تاثیر داشته باشد و دانشگاه های ارمنستان کیفیت کافی در این زمینه را ندارند. فرایند ورود به ارمنستان برای دانشجویان ایرانی بسیار ساده است و از همین رو مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته بینایی سنجی در ارمنستان خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های ارمنستان برای تحصیل در رشته بینایی سنجی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان یک دانشجوی خارجی در این کشور کار کرد؟
  • فرایند کار پس از تحصیل در این کشور به عنوان یک اپتومتریست چگونه است؟

انتخاب رشته بینایی سنجی در ارمنستان

انتخابی که هر فرد در حال حاضر برای خود انجام می دهد، می تواند آینده او را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. در حال حاضر ارمنستان را نمی توان به عنوان مقصدی مناسب برای تحصیل معرفی کرد چرا که دانشگاه های این کشور اعتبار بسیار اندکی دارند و این مسئله ای است که نمی توان به راحتی از آن چشم پوشی کرد. در رشته بینایی سنجی نیز دانشگاه های محدودی در دسترس دانشجویان خارجی قرار دارند و این مسئله روند دریافت پذیرش در دانشگاه های ارمنستان را می تواند با چالش هایی روبرو کند.

در نگاه به رتبه بندی دانشگاه های ارائه کننده رشته بینایی سنجی درجهان، هیچ نامی از دانشگاه های ارمنستان دیده نمی شود و علاقمندان به این رشته باید با دقت به این موضوع، در رابطه با انتخاب نهایی خود تحقیقات لازم را انجام دهند. جدول زیر برخی از دانشگاه های ارائه کننده این رشته را نشان می دهد.

نام دانشگاهشهر محل تاسیسسال تاسیس
دانشگاه دولتی پزشکی ایروانایروان1920
دانشگاه ارمنی ارمنستانایروان1991
دانشگاه دولتی ایروانایروان1919

برای تحصیل پزشکی در ارمنستان این 3 دانشگاه شرایط مناسب تری را در اختیار دانشجویان قرار می دهند اگر چه دانشگاه های دیگری نیز در این کشور وجود دارد. مزیت اصلی این دانشگاه ها آن است که می توان به زبان انگلیسی در این کشور به ادامه تحصیل پرداخت.

انتخاب رشته بینایی سنجی در ارمنستان

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در ارمنستان

برای تحصیل رشته های مختلف در ارمنستان دانشجویان به هزینه های زیادی نیاز نخواهند داشت و می توانند به راحتی هزینه های خود در این کشور را تامین کنند. در ارمنستان امکان دریافت بورسیه تحصیلی بسیار اندک است اما باید در نظر داشت که شهریه دانشجویان در این کشور در حدود 1100$ تا 2300$ (دلار) در سال ارزیابی می شود.

دانشجویان همچنین این فرصت را خواهند داشت که در این کشور به صورت نیمه وقت کار کنند تا هزینه های زندگی خود را در این کشور تامین کنند اما متوسط هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور در حدود 200$ (دلار) در ماه است و به همین دلیل ارمنستان کشوری بسیار ارزان قیمت برای تحصیل به حساب می آید. در صورتی که فردی در ارمنستان کار نکند و تنها به ادامه تحصیل بپردازد نیز هزینه های کمی را پیش رو خواهد داشت. با توجه به این که دوره تحصیل رشته بینایی سنجی در این کشور 4 ساله است، می توان هزینه های تجمعی تحصیل در این کشور را به شرح زیر بیان کرد.

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در ارمنستان

شرایط کار یک اپتومتریست در ارمنستان

برای افرادی که در این کشور به ادامه تحصیل می پردازند، این فرصت وجود دارد که بتوانند در ارمنستان به زندگی پرداخته و به کار مشغول شوند. معمولا افراد تمایل چندانی به عبور کردن از این مسیر نشان نمی دهند و این مسئله ای است که می تواند تحصیل در این کشور را به شدت تحت تاثیر خود قرار دهد. محدودیت های تحصیل در ارمنستان نیز می تواند منجر به افزایش بی تمایلی نسبت به انتخاب این کشور شود.

برای یک اپتومتریست در این کشور دسترسی به درآمد متوسط 1660000AMD (درام ارمنستان) کاملا طبیعی است و می توان به کمک آن بهترین ها را در این کشور در اختیار داشت اما باید در نظر گرفت که رضایت از زندگی در این کشور در سطح متوسط قرار دارد و بسیاری از شهروندان ارمنستان خود در حال مهاجرت به خارج از کشور هستند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در این خصوص، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *