ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در اسلواکی

رشته بینایی سنجی در اسلواکی

شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در اسلواکی به گونه ای است که نمیتوان انتظار زیادی از نظر علمی از آن داشت اما یک پل محکم برای ورود به اروپاست. اسلواکی یکی از کشورهایی که در شرق اروپا واقع شده است و در سال های اخیر توجه قشر بیشتری از علاقمندان به مهاجرت را به خود جلب کرده است. افرادی که اسلواکی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که کیفیت آموزش در این کشور چندان بالا نیست و در رشته بینایی سنجی دانشگاه های این کشور از اعتبار چندان بالایی برخوردار نیست.

در شرایط کنونی می توان به این نکته اشاره داشت که رشته بینایی سنجی یکی از رشته های مناسب برای تحصیل در خارج از کشور و تبدیل شدن به پزشک است. این رشته کوتاه ترین دوره پزشکی در بسیاری از کشورهای جهان است و به همین دلیل می توان متقاضیان بسیار زیادی را در جهان دید که به دنبال تحصیل در این رشته هستند. برای تحصیل در رشته بینایی سنجی که مقدمه ای برای ورود به رشته چشم پزشکی نیز می تواند باشد، دانشجویان نیازی به مدرک پزشکی ندارند و به طور مستقیم می توانند وارد این رشته شوند. به همین دلیل، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته بینایی سنجی در اسلواکی خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در این کشور چیست؟
  • دانشگاه های ارائه کننده رشته بینایی سنجی در این کشور کدامند؟
  • آیا دانشگاه های اسلواکی در این رشته دارای اعتبار علمی هستند؟
  • هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در این کشور چقدر است؟
  • فرایند ورود به بازار کار در حوزه بینایی سنجی در این کشور چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در اسلواکی

اسلواکی را می توان به عنوان یکی از کشورهای جهان معرفی کرد که در طول سال های اخیر توانسته است میزان توجهات بسیار بیشتری را به خود جلب کرده و دانشگاه های این کشور نیز میزبان تعداد بیشتری دانشجوی خارجی بوده اند. در رشته بینایی سنجی اما دانشگاه های اسلواکی نتوانسته اند رتبه مناسبی را برای خود به ارمغان آورند و به همین دلیل است که به بسیاری از افراد توصیه می شود که تحصیل در اسلواکی در این رشته را انتخاب نکنند.

در میان 1001 دانشگاه معتبر در رشته بینایی سنجی، نامی از دانشگاه های اسلواکی دیده نمی شود اما مهم ترین دانشگاه های این کشور در این رشته عبارتند از:

مهم ترین دانشگاه های اسلواکی در رشته بینایی سنجی

دانشجویان در دانشگاه های محدودی از این کشور می توانند به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل در این رشته بپردازند و این خود یکی از بزرگ ترین محدودیت هایی است که برای تحصیل در اسلواکی وجود دارد. طول دوره تحصیل رشته بینایی سنجی در اسلواکی 4 سال است ولی بسیاری از دانشجویان می توانند در یک بازه زمانی 3.5 ساله مدرک تحصیلی خود را به دست آورند.

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در اسلواکی

برای تحصیل در اسلواکی دانشجویان به بودجه سنگینی نیاز نخواهند داشت و این خود یکی از امتیازات مثبتی است که می تواند تحصیل در این کشور به همراه داشته باشد. افرادی که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، در رشته بینایی سنجی باید شهریه ای در حدود 2800€ تا 4600€ (یورو) در سال را برای پرداخت در نظر داشته باشند. با وجود اینکه رشته بینایی سنجی یکی از رشته های گروه پزشکی است اما هزینه های به مراتب کمتری را به همراه دارد.

باید به این نکته اشاره کرد که هزینه های مربوط به زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان برای گذراندن زندگی دانشجویی خود در این کشور به حدود 3600€ تا 4800€ (یورو) در ماه نیاز خواهند داشت. دریافت بورسیه در این کشور کار ساده ای نیست اما دانشجویان می توانند برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور به صورت نیمه وقت به کار مشغول شده و از این طریق مایحتاج خود را تامین کنند.

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در اسلواکی

نیاز بازار کار اسلواکی به بینایی سنج ها

اسلواکی یکی از کشورهای مهاجر فرصت در اروپا است و به همین دلیل در بازار کار حرفه ای به ویژه در حوزه پزشکی با مشکلات زیادی روبرو شده است. به همین دلیل می توان گفت که اسلواکی یکی از بهترین مقصدهای ممکن برای رسیدن به کار توسط شهروندان خارجی است. تحصیل در رشته بینایی سنجی به دانشجویان کمک می کند که با سرعت بیشتری به کار در این کشور دست پیدا کنند و همین مسئله می توان برای رسیدن به اقامت در این کشور نیز اثر گذار باشد. یک بینایی سنج در این کشور به طور متوسط 3500€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کند و این مقدار برای زندگی در این کشور بسیار مناسب است.

با همه امتیازاتی که تحصیل در این کشور می تواند به همراه داشته باشد، تحصیل رشته بینایی سنجی در این کشور نمی تواند امتیاز بزرگی به حساب آید. به همین دلیل توصیه می شود تا پیش از انتخاب کشور مقصد خود، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *