ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در اسلوونی

رشته بینایی سنجی در اسلوونی

تحصیل در رشته بینایی سنجی در اسلوونی می تواند محدودیت های بسیار زیادی را برای علاقمندان به این رشته پر اهمیت ایجاد کند. اسلوونی یکی از کشورهای کمتر توسعه یافته در میان کشورهای اروپایی است که شرایط تحصیل در برخی از رشته های علوم پایه در این کشور بسیار مناسب است. افرادی که اسلوونی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، معمولا در رشته های مهندسی مشغول به تحصیل می شوند و کم تر کسی را می توان یافت که تحصیل در رشته های علوم پزشکی را در این کشور انتخاب کند چراکه دانشگاه های این کشور از نظر علمی در شرایط مناسبی قرار ندارند.

رشته بینایی سنجی یکی از رشته های مرتبط با گروه پزشکی است و به همین دلیل است که دانشجویان برای دریافت پذیرش در آن نیاز به رقابت شدید با سایر داوطلبان خواهند داشت. برای تحصیل در رشته بینایی سنجی بر خلاف بسیاری از رشته های گروه پزشکی، دانشجویان نیازی به گذراندن دوره های طولانی مدت ندارند و به همین دلیل می توان گفت که این رشته یکی از کوتاه ترین مسیرها برای رسیدن به مدرک پزشکی را فراهم می کند. در همین راستا می توان به این نکته اشاره کرد که تحصیل در این رشته هزینه های بسیار کمتری را به نسبت سایر رشته های این گروه در بر خواهد داشت و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در اسلوونی پرداخته اند.

  • دانشگاه های ارائه کننده رشته بینایی سنجی در اسلوونی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان با تحصیل در رشته بینایی سنجی اعتبار ویژه ای به رزومه خود بخشید؟
  • محدودیت های تحصیل در اسلوونی چیست؟
  • شرایط کار در اسلوونی پس از تحصیل چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در اسلوونی

افرادی که اسلوونی را برای تحصیل در رشته بینایی سنجی انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند که دانشگاه های محدودی در این کشور وجود دارد که چنین فرصتی را به آن ها اعطا می کند. هیچ یک از این دانشگاه ها مورد تایید وزارت بهداشت در ایران نیست و در نتیجه دانشجویان پس از تحصیل خود در این کشور، نمی توانند برای کار به ایران بازگردند. این دانشگاه ها همچنین در رتبه بندی های جهانی نیز جایگاهی را به دست نیاورده اند و به همین دلیل نمی توان آن ها را در دسته دانشگاه های مناسب برای تحصیل معرفی کرد.

برترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته بینایی سنجی در اسلوونی

برای تحصیل رشته بینایی سنجی در اسلوونی، نمی توان انتظار داشت که به راحتی به زبان انگلیسی پذیرش دریافت کرد چراکه ظرفیت های دانشگاهی در این رشته بسیار محدود است. دانشجویان معمولا در 8 ترم به تحصیل در این رشته می پردازند و پس از آن موفق به دریافت مدرک خود در این رشته می شوند. از همین رو است که می توان این رشته را به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته بینایی سنجی معرفی کرد.

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در اسلوونی

اسلوونی یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای ادامه تحصیل به حساب می آید و کم تر کسی را می توان در این کشور دید که با چالش های مالی روبرو باشد. دانشجویان در این کشور ماهانه به بودجه ای در حدود 400€ تا 700€ (یورو) نیاز خواهند داشت تا هزینه های زندگی خود را به طور کامل پوشش دهند اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که امکان کار دانشجویی به آن ها فرصت می دهد تا همه این هزینه ها را شخصا در این کشور تامین کنند و در نتیجه بخش عمده ای از هزینه های خود در این کشور را کاهش دهند.

هزینه تحصیل در اسلوونی در رشته بینایی سنجی برای دانشجویان خارجی چندان زیاد نیست و آن ها با حدود 2300€ تا 4200€ (یورو) در سال نیز می توانند در دانشگاه های دولتی این کوشر به ادامه تحصیل بپردازند اما هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور ممکن است تا حدود 8900€ (یورو) در ماه نیز افزایش پیدا کند.

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در اسلوونی

شرایط فعالیت بینایی سنج ها در اسلوونی

افرادی که مدرک تحصیلی خود را در رشته بینایی سنجی به دست آورده باشند، قادر خواهند بود تا برای مدت 6 ماه در این کشور به جستجوی کار بپردازند و در صورتی که به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنند، قادر خواهند بود تا مدرک خود را به عنوان پلی برای رسیدن به اقامت دائم مورد استفاده قرار داده و در این کشور کار کنند. یک بینایی سنج در اسلوونی به طور متوسط 3900€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کند و از این طریق می تواند هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز تامین کرده و زندگی با کیفیتی را برای خود ترتیب دهند.

با همه این تفاسیر انتخاب اسلوونی به عنوان مقصد تحصیلی شاید چندان گزینه مناسبی به نظر نرسد و به همین دلیل است که توصیه می کنیم تا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از رهنمودهای ایشان در این زمینه بهره مند شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *