ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در سوئیس

رشته بینایی سنجی در سوئیس

رشته بینایی سنجی در سوئیس یکی از بهترین انتخاب ها برای کسانی است که به حداقل یکی از زبان های آلمانی، فرانسوی یا ایتالیایی تسلط داشته باشند. آیا دانشگاه های سوئیس بدون شهریه برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟ خیر، هیچ دانشگاهی در سوئیس وجود ندارد که کاملاً رایگان باشد؛ این نه تنها در مورد دانشجویان بین المللی صدق میکند، بلکه برنامه های رایگانی نیز برای اتباع وجود ندارد. سوئیس ممکن است کشور گرانی برای زندگی باشد، اما هزینه های تحصیل در سوئیس کاملا معقول است، بخصوص اگر قصد تحصیل در یک دانشگاه دولتی سوئیس را دارید. هزینه موسسات آموزش عالی در سوئیس به وضعیت شهروندی، دانشگاه، سطح تحصیلات و رشته شما بستگی دارد؛ سوئیس علیرغم موقعیتش در قلب قاره اروپا، جزئی رسمی از اتحادیه اروپا نیست و هر دانشجوی بین المللی برای تحصیل به ویزای دانشجویی نیاز دارد.

البته توجه شود که علاقمندان این کشور به منظور تحصیل یا حتی کار در سوئیس نیازمند تسلط به انگلیسی به علاوه یکی از بان های رسم این کشور (رومانش، آلمانی، فرانسوی یا ایتالیایی) هستند. انگلیسی رایج ترین زبان غیر ملی است و 45% از جمعیت سوئیس به طور منظم به آن صحبت می کنند. زبان انگلیسی در بخش آلمانی زبان کشور بیشتر از مناطق ایتالیایی و فرانسوی زبان است (به ترتیب 46% در مقابل 37% و 43%). شرایط پذیرش سوئیس نسبتاً ساده است، اما ممکن است مدارک اضافی زیادی مانند رونوشت دوره و مقاله شخصی نیز برای ارسال وجود داشته باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده برای علاقمندان مهاجرت به سوئیس به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • کار در سوئیس برای بینایی سنج ها به چه صورت است؟
  • آیا کار ضمن تحصیل رشته بینایی سنجی در سوئیس مجاز دانسته شده است؟
  • بهترین دانشگاه های سوئیس کدام اند؟

درآمد بینایی سنج ها در سوئیس

دانشجویان بین المللی می توانند برای مدت زمان مشخص شده در مجوز اقامت خود برای تحصیل در سوئیس بمانند؛ اقامت فرد در مدت زمان مجاز در کشور مطابق قانون است و درخواست های تمدید را می توان در اداره مهاجرت محلی ارسال کرد. کار در سوئیس به راحتی پیدا می شود منتهی مستلزم تسلط به آلمانی، فرانسوی، رومانش یا ایتالیایی، در کنار زبان انگلیسی می باشد. این موضوع برای یکسری رشته ها بهتر نیز می باشد، مثلا رشته بینایی سنجی. در سوئیس بینایی سنج هایی که از یکی از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل شده باشند، برای پیدا کردن کار در سوئیس مشکلی نخواهند داشت.

علاوه بر کار پس از تحصیل، به عنوان یک دانشجوی بین المللی در سوئیس، شما از نظر قانونی اجازه کار ضمن تحصیل در سوئیس را دارد. منتهی در 2022 اجازه ندارید بیش از 15 ساعت در هفته (یعنی حدود 2 ساعت در روز) کار کنید. همچنین توجه شود که مردم سوئیس بالاترین سطح درآمد در کل کشورهای دنیا را دارند و بینایی سنج های سوئیس نیز به همین ترتیب بیشترین سطح حقوق را دریافت می کنند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود درآمد بینایی سنج ها در سوئیس طی سال 2022 بیان می شود:

درآمد سالانه بینایی سنج ها در سوئیس

تحصیل رشته بینایی سنجی در سوئیس

سوئیس ممکن است کشور گرانی برای زندگی باشد، اما هزینه های تحصیل در سوئیس کاملا معقول است، به خصوص اگر قصد تحصیل در یک دانشگاه دولتی سوئیس را دارید. هزینه موسسات آموزش عالی در سوئیس به وضعیت شهروندی، دانشگاه، سطح تحصیلات و رشته شما بستگی دارد. تحصیل در سوئیس همان طور که در مقدمه اشاره شد، رایگان نیست، اما رشته بینایی سنجی را می توان با هزینه کم در دانشگاه های دولتی این کشور تحصیل نمود. شهریه دانشگاه های دولتی سوئیس برای رشته بینایی سنجی سالانه بین 1200€ تا 7000€ (یورو) می باشد.

البته رشته بینایی سنجی در دانشگاه های خصوصی سوئیس به انگلیسی تدریس می شوند که شهریه آن ها به سالی 30000€ (یورو) هم می رسد. برای کسی که از دانشگاهی دولتی در این کشور پذیرش گرفته عملا بالاترین میزان هزینه ها مربوط به هزینه زندگی در سوئیس می باشد. در کنار موناکو و ایسلند، سوئیس را نیز می توان یکی از گران ترین کشورهای دنیا دانست. خصوصا در شهرهایی مثل ژنو و زوریخ که در سال 2022 هزینه زندگی در این شهرها به ماهی 2300€ (یورو) هم می رسد.

بهترین دانشگاه ها برای رشته بینایی سنجی در سوئیس

بهترین دانشگاه ها برای رشته بینایی سنجی در سوئیس

ممکن است ورود به بسیاری از دانشگاه‌ های سوئیس نسبتاً آسان باشد، اما اغلب ماندن آسان نیست؛ یکی از سخت ترین مواردی که در طول تحصیل با آن مواجه خواهید شد، امتحانات است. حجم کاری زیادی وجود دارد که باید در مدت زمان کوتاهی انجام شود؛ کار در بیمارستان ها و کلینیک های سوئیس در رشته بینایی سنجی بستگی به توانایی های فرد دارد. اما اولین نکته ای که توسط کارفرما بررسی می شود، دانشگاهی است که فرد در آن تحصیل کرده است؛ البته شرط مهم دیگر نیز تسلط به یکی از زبان های رسمی سوئیس با توجه به شهر محل زندگی می باشد. مثلا کار در شهر زوریخ سوئیس به عنوان بینایی سنج مستلزم تسلط به زبان آلمانی می باشد. بهترین دانشگاه های سوئیس که امکان تحصیل رشته بینایی سنجی را نیز فراهم نموده اند عبارتند از:

  • University of Bern
  • University of Zurich
  • University of Basel.
  • University of Geneva
  • University of Lausanne
  • Swiss Federal Institute of Technology Zurich
  • École Polytechnique Federale of Lausanne
  • Università della Svizzera italiana

سوئیس یکی از کشورهای پیشرو در آموزش بینایی سنجی است که اکثر مدارس آن در بین 100 موسسه پزشکی برتر جهان قرار دارند. تحصیل بینایی سنجی در سوئیس به زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی می باشد. در 2022 دانشگاه بازل دوره هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. دانشگاه برن دوره هایی را به زبان آلمانی و دانشگاه ژنو و لوزان دوره هایی را به زبان فرانسه ارائه می دهند و تحصیل بینایی سنجی در سوئیس بین 5 تا 8 سال به طول می انجامد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص رشته بینایی سنجی در سوئیس توضیحاتی ارائه گردید که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *