ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در صربستان

رشته بینایی سنجی در صربستان

رشته بینایی سنجی در صربستان پیشنهاد نمیشود، چراکه صربستان کشوری در حال توسعه به شمار میرود و حتی دانشگاه های خوب یا سطح درآمد بالایی ندارد. البته تحصیل و کار در صربستان به عنوان بینایی سنج، پزشک، مهندس و غیره، علاقمندانی نیز دارد. اکثر دوره ها به زبان صربی تدریس می شوند، اما برخی از برنامه ها و دوره ها به زبان انگلیسی در دسترس هستند. دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در صربستان را دارند به طور معمول باید قبل از شروع تحصیل در رشته دانشگاهی خود، یک سال آموزش زبان در صربستان بگذرانند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است در خصوص مهاجرت به صربستان به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • مهاجرت به صربستان توسط بینایی سنج ها به صورت کاری صورت می پذیرد یا تحصیلی؟
  • بهترین دانشگاه های صربستان به منظور تحصیل در صربستان در رشته بینایی سنجی کدام اند؟
  • درآمد بینایی سنج ها در صربستان چقدر است؟

کار و تحصیل در صربستان

همان طور که پیش تر اشاره شد، مهاجرت به صربستان علاقمندانی نیز دارد، اگرچه در مقایسه با کشورهای اروپای غربی مثل آلمان، صربستان عملا حرفی برای گفتن ندارد. با این حال نرخ بیکاری در صربستان پایین است و فضای فرهنگی جالب این کشور نیز باعث می شود بسیاری افراد علاقمند به تحصیل و زندگی در صربستان باشند. صربستان به عنوان یک کشور سابق یوگسلاوی، زمانی بخشی از یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان بود؛ امروز، این کشور مستقلی است که هنوز از مشکلات اقتصادی و اجتماعی ناشی از سقوط یوگسلاوی در حال بهبود است، اما با اقتصاد رو به رشد و شاخص پیشرفت اجتماعی به طور فزاینده ای، به خوبی در راه تبدیل شدن به یک کشور توسعه یافته است. این کشور در شبه جزیره بالکان واقع شده و 7.3 میلیون نفر جمعیت در 2022 دارد.

کار در صربستان بدون سابقه حضور و زندگی در این کشور تقریبا غیر ممکن است. به همین دلیل علاقمندان مهاجرت به این کشور به عنوان بینایی سنج، باید از همان اول تحصیلات خود را نیز در این کشور آغاز نمایند یا ادامه دهند. صربستان با تاریخ و فرهنگ باورنکردنی، زندگی شبانه وحشی و هزینه های نسبتاً کم، به گزینه ای معتبر برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است؛ 8 دانشگاه دولتی و 10 دانشگاه خصوصی وجود دارند که استانداردهای باورنکردنی آموزش عالی را با دوره های آموزشی فراوان به زبان انگلیسی ارائه می دهند. امکان تحصیل رشته بینایی سنجی در صربستان در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی وجود ندارد، ولی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری این امکان در برخی از دانشگاه ها فراهم شده است. بهترین دانشگاه های صربستان برای تحصیل رشته مزبور عبارت هستند از:

  • University of Belgrade
  • University of Kragujevac
  • University of Novi Sad
  • University of Nis
  • University of Defence

تحصیل رشته بینایی سنجی در صربستان

تحصیل رشته بینایی سنجی در صربستان

از نظر تحصیل، صربستان گام های بزرگی در تضمین دسترسی همگانی به آموزش پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه پایین برداشته است و نتایج یادگیری را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده است. ثبت نام در آموزش ابتدایی بالاتر از 95% است و کیفیت تحصیل در صربستان به طور قابل توجهی در طول زمان بهبود یافته است؛ در حالی که تعداد دقیق آن به طور عمومی در دسترس نیست، بر اساس این واقعیت که دانشگاه بلگراد به تنهایی بیش از 4000 دانشجوی بین المللی دارد، می توان فرض کرد که این تعداد در همه دانشگاه های کشور حدود 5000 است و تعداد کل دانش آموزان نزدیک به 250000 نفر است. رشته بینایی سنجی نیز گاها توسط دانشجویان بین المللی انتخاب می شود که ابتدا در آزمون ورودی دانشگاه های صربستان قبول شده اند.

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی پس از قبولی در یکی از دانشگاه های صربستان با توجه به موارد مختلف از جمله نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت می باشد. شهریه دانشگاه های صربستان را برای رشته مزبور می توان سالانه بین 4000$ تا 11000$ (دلار آمریکا) دانست. مثلا در دانشگاه بلگراد (University of Belgrade) شهریه سالانه بینایی سنجی حدود 6720$ (دلار آمریکا) می باشد. هزینه زندگی در صربستان نیز باید در نظر گرفته شود که ماهانه حدودا 500$ (دلار آمریکا) می باشد.

درآمد رشته بینایی سنجی در صربستان

شرایط کار در صربستان برای بینایی سنج ها فراوان است و لازمه آن فارغ التحصیلی از یکی از دانشگاه های این کشور و تسلط به زبان صربی می باشد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد بینایی سنج ها در صربستان سال 2022 بیان شده است:

درآمد ماهانه بینایی سنج ها در صربستان

مجوز کار برای خارجیانی که در صربستان کار می کنند مورد نیاز است و با اعتبار 3 تا 12 ماه صادر می شود؛ درخواست برای مجوز کار شخصا یا از طریق پست به دفتر بازار کار در بلگراد ارسال می شود. متوسط ​​زمان اخذ مجوز کار دو روز است. همان طور که مشاهده شد کار پس از تحصیل در صربستان برای خارجی ها امکان پذیر می باشد اما سوال اینجاست که کار دانشجویی چطور؟ در 2022 دانشجویان در صورت نیاز به درآمد اضافی مجاز به کار پاره وقت با ویزای دانشجویی خود هستند. دانشجویان بین المللی که بیش از 90 روز در صربستان تحصیل می کنند به ویزای اقامت موقت نیاز دارند واخذ ویزای اقامت موقت به طور معمول حدود 3 هفته طول می کشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص رشته بینایی سنجی در صربستان توضیحاتی ارائه گردیده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *