ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در عمان

رشته بینایی سنجی در عمان

تحصیل رشته بینایی سنجی در عمان به زبان عربی امکان پذیر است و موقعیت را برای کار پس از تحصیل در این کشور فراهم می کند. ویزای دانشجویی قبل از تحصیل در عمان ضروری است و پردازش ویزا حدود 10 روز طول می کشد. دانش آموزان باید شرایط زیر را ارائه دهند: مکان تایید شده در یک موسسه آموزشی معتبر در عمان، پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی، نامه تمکن مالی، محل اقامتی در عمان، مدرک زبان و غیره. تحصیل در عمان تا پایان دوره متوسطه به خود عمانی ها به صورت رایگان ارائه می شود، اگرچه حضور در هیچ مقطعی اجباری نیست؛ لازم به ذکر است در سال 1970 تنها سه مدرسه رسمی با 900 دانش آموز در کل کشور وجود داشت اما الان اوضاع بهتر است.

منتهی هنوز هم عمان همانند سایر کشورهای عربی زبان از جمله کویت، امارات و غیره، مهاجرپذیر نیست. پس کسی که قصدش از تحصیل و زندگی در کشوری خارجی اخذ تابعیت آن کشور می باشد نباید به سراغ کشورهای عربی زبان از جمله عمان برود. دانش آموزان مدرسه باید 15 سال یا بیشتر داشته باشند و رضایت سرپرست خود را داشته باشند و کار باید فقط در تعطیلات مدرسه انجام شود و محدود به مشاغل خاصی است. عمان کشوری عرب زبان با 3.1 میلیون نفر است و یونسکو تخمین می زند که بیش از 6300 دانش آموز عمانی در آموزش عالی خارج از کشور ثبت نام کرده اند، اما منابع دیگر این رقم را بسیار بیشتر و در محدوده 12000 دانشجو ذکر می کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص مهاجرت به عمان به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد بینایی سنج ها در عمان چه میزان می باشد؟
  • هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در عمان چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه ها در عمان کدام اند؟

درآمد بینایی سنج ها در عمان

کار در عمان فراوان می باشد و سطح درآمد افراد در عمان نیز بالا است خصوصا برای رشته بینایی سنجی. کارفرمایان باید برای هر کارمند خارجی 21 ساله یا بالاتر برای ورود به عمان ویزای کار دریافت کنند؛ این ویزای استاندارد برای کارفرمایان برای حمایت از یک تبعه خارجی برای کار در عمان است. استخدام مستلزم تایید اداره کل امور کار است؛ البته در مورد رشته بینایی سنجی متفاوت می باشد و کسانی که مدرک تحصیلی خود را از یکی از دانشگاه های عمان اخذ کرده باشند باید ابتدائا دوره های معادلسازی را طی کنند. رویه حمایت مالی از یک کارگر یا کارمند خارجی برای کار در یک شرکت عمانی عمدتاً بر عهده کارفرما است، که اگر بخواهد برای مدت طولانی کارمند بماند، باید چندین سند را دریافت کند.

در 2022 کارفرما باید ویزای کار برای ورود به عمان، کارت اقامت برای ماندن در کشور و اجازه اقامت دریافت کند. در عمان، تمام این مدارک برای کارمندانی که بین 21 تا 60 سال سن دارند و از یک شرکت عمانی پیشنهاد شغلی دریافت کرده اند اعمال می شود؛ کارفرما اسپانسر ویزا می شود و معمولاً ویزاها و مجوزهای لازم را از وزارت نیروی انسانی دریافت می کند. کسی که مدرک بینایی سنجی را از دانشگاه های عمان اخذ نکرده بعد از دوره معادلسازی باید به دنبال جلب نظر بیمارستان ها یا کلینیک های عمانی به عنوان کارفرما و طی مراحل گفته شده باشد. دشواری معادل سازی باعث می شود پیشنهاد گردد افراد از همان ابتدا با تحصیل در عمان مهاجرت خود را آغاز نمایند و بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه عمانی دنبال کار باشند.

در عمان برای رشته بینایی سنجی موقعیت های کاری زیادی وجود دارد که سطح درآمدشان نیز نسبتا خوب است. نمودار ذیل حداقل و حداکثر درآمد بینایی سنج ها در عمان را نشان می دهد:

درآمد ماهانه بینایی سنج ها در عمان

تحصیل رشته بینایی سنجی در عمان

تحصیل در عمان در رشته بینایی سنجی به زبان عربی است. همچنین همان طور که گفته شد نه تنها رایگان نیست بلکه چه از نظر شهریه و چه هزینه زندگی در عمان، تقریبا پرهزینه نیز می باشد. با این حال برای کسی که اصرار به زندگی در عمان دارد بهترین راه این است که رمز ورود خود را تحصیل قرار دهد و پس از فارغ التحصیلی از دانشگاهی در این کشور ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزا کاری عمان نماید. هزینه تحصیل در عمان با توجه به عوامل مختلف متفاوت می باشد؛ از جمله:

  • نوع رشته
  • مقطع تحصیلی
  • تابعیت
  • قوانین دانشگاه

اما به طور کلی هزینه تحصیل در عمان در رشته بینایی سنجی را می توان به شرح ذیل دانست:

شهریه سالانه دانشگاه های عمان در رشته بینایی سنجی (دلار آمریکا)هزینه زندگی در عمان به طور ماهانه (دلار آمریکا)
از 4500$ تا 16000$ (دلار آمریکا)از 700$ تا 1200$ (دلار آمریکا)

تحصیل رشته بینایی سنجی در عمان

بهترین دانشگاه ها برای رشته بینایی سنجی در عمان

به منظور تحصیل رشته بینایی سنجی در عمان بهترین دانشگاه ها عبارت هستند از: Sultan Qaboos University، University of Nizwa و Oman Medical College. لازم به ذکر است که همه متخصصان پزشکی (پزشکان، دندانپزشکان، پرستاران، تکنسین های پزشکی، بینایی سنج ها و غیره) که مایل به کار در عمان هستند باید توسط OMSB هیئت تخصصی پزشکی عمان گواهینامه دریافت کنند. آنها در 2022 باید در آزمون پرومتریک عمان همراه با اخذ مجوز از وزارت بهداشت شرکت کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته بینایی سنجی در عمان توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *