ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در قطر

رشته بینایی سنجی در قطر

تحصیل رشته بینایی سنجی در قطر نمی تواند فرد را به سمت بسیاری از آرمان هایی که در سر دارید حرکت دهد و این نکته ای قابل تامل است. فرایند تحصیل در قطر معمولا به شدت پرهزینه است و افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید سرمایه نسبتا زیادی را در اختیار داشته باشند تا بتوانند نیازهای خود در این کشور را به خوبی تامین کنند. محدودیت های بسیاری برای تحصیل در قطر وجود دارد و همه این مسائل در کل سبب می شود تا قطر به یکی از کشورهایی تبدیل شود که شرایط مناسبی برای تحصیل ایجاد نمی کند.

رشته بینایی سنجی به عنوان یکی از رشته های گروه پزشکی، شرایط خاص خود را دارد و به همین دلیل افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که معادلسازی مدرک آن ها باید امکان پذیر باشد و در غیر این صورت یا باید در همان کشوری که تحصیل کرده اند بمانند، یا این که برای تحصیل مجدد و از ابتدا در سایر کشورهای جهان اقدام کنند. دانشگاه های قطر در رشته بینایی سنجی از درجات علمی بالا برخوردار نیستند و این مسئله می تواند شرایط تحصیل در این کشور را کمی پیچیده تر کند. همه این مسائل سبب شده است تا مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بررسی رشته بینایی سنجی در قطر را در دستور کار خود قرار دهند.

  • بهترین دانشگاه های قطر در رشته بینایی سنجی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در این کشور چقدر است؟
  • آیا دانشگاه های قطر به تایید وزارت بهداشت در ایران رسیده اند؟
  • چگونه می توان با تحصیل در قطر شرایط مناسب کار در این کشور را برای خود ایجاد کرد؟

شروع تحصیل رشته بینایی سنجی در قطر

باید به این نکته توجه داشت که قطر یکی از کشورهای مهم در آسیا از نظر شرایط کار است اما در رابطه با تحصیل نمی توان این کشور را در دسته کشورهای مناسب قرار داد. دانشگاه های زیادی در قطر احداث شده است که فرصت تحصیل در رشته بینایی سنجی را به دانشجویان می دهد اما باید در نظر داشت که در لیست 1100 دانشگاه برتر جهان در رشته بینایی سنجی، نامی از دانشگاه های این کشور دیده نمی شود و این نکته ای است که علاقمندان به تحصیل در قطر باید به آن توجه داشته باشند.

یکی از مهم ترین محدودیت هایی که تحصیل رشته بینایی سنجی در قطر به همراه دارد آن است که دانشجویان پس از تحصیل در این رشته نمی توانند برای کار یا ادامه تحصیل به ایران برگردند چراکه هیچ کدام از دانشگاه های این کشور به تایید وزارت بهداشت ایران نرسیده اند. جامعه القطر یا همان دانشگاه قطر بهترین دانشگاهی است که رشته بینایی سنجی را در این کشور ارائه می کند و به دلیل دسترسی بسیار زیاد به منابع انگلیسی و امکان تحصیل به این رشته، بیش از سایرین مورد توجه دانشجویان خارجی قرار می گیرد.

شروع تحصیل رشته بینایی سنجی در قطر

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در قطر

رشته های مختلف در قطر هزینه های متفاوتی را به همراه دارند اما باید به این نکته اشاره کرد که تحصیل در این کشور بسیار پرهزینه است. افرادی که این کوشر را برای تحصیل خود انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند که هزینه تحصیل آن ها در قطر 1000QAR (ریال قطر) است و به ازای هر واحد درسی نیز باید حدود 1000QAR تا 2000QAR (ریال قطر) دیگر به دانشگاه پرداخت کنند. در یک جمع بندی کلی و در شرایط استاندارد، دانشجویان به ازای هر سال تحصیلی خود در این کشور باید مبلغی در حدود 18800$ تا 21000$ (دلار) را به عنوان شهریه تحصیلی خود پرداخت کنند. دسترسی به بورسیه های تحصیلی برای شهروندان خارجی در این کشور تقریبا غیر ممکن است.

برای شهروندان خارجی در قطر، امکان کار ضمن تحصیل نیز وجود ندارد و همین مسئله سبب می شود تا هزینه های سنگین زندگی نیز به مخارج آن ها اضافه شود. باید در نظر گرفت که در چنین مخارجی سبب می شود که تحصیل در قطر، بیش از تحصیل در آمریکا برای افراد هزینه دربر داشته باشد و این رابطه ای غیر منطقی به نظر می رسد.

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی و زندگی در قطر

شرایط کار یک اپتومتریست در قطر

برایند کار کردن در قطر به گونه ای است که بسیاری از افراد برای رسیدن به کار در این کشور اقدامات قانونی را انجام می دهند و این مسئله ای قابل توجه است اما باید در نظر داشت که شرایط تحصیل در این کشور مناسب نیست و با توجه به این که قطر با کمبود نیروی کار متخصص روبرو است، یک اپتومتریست می تواند پس از تحصیل در شرایطی مناسب، در قطر به کار دست پیدا کند.

در قطر یک اپتومتریست می تواند به طور متوسط 33300QAR (ريال قطر) در ماه درآمد داشته باشد که درآمد بسیار مناسبی برای شروع کار در این کشور و سرمایه اندونزی است. با توجه به این که شرایط اقامتی در قطر چندان مناسب نیست، می توان گفت که قطر تنها می تواند یک مقصد موقت برای افزایش سرمایه به منظور رسیدن به توان مالی بهتر است. در صورتی که به دنبال دریافت اقامت در بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *