ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در لوکزامبورگ

رشته بینایی سنجی در لوکزامبورگ

رشته بینایی سنجی در لوکزامبورگ علاقمندان خود را دارد، منتهی از بین غیر اروپایی ها کمتر کسی این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی انتخاب می نماید. دانشجویان اتحادیه اروپا، حوزه اقتصادی اروپا یا سوئیس، مجبور نیستند برای اکثر برنامه های تحصیلی در آموزش عالی در لوکزامبورگ، با معافیت از چند دوره خاص، شهریه پرداخت کنند که شهریه آن از حدود 600€ (یورو) در هر ترم شروع می شود، با این حال، دانشجویان اروپایی برای تحصیل در لوکزامبورگ باید هزینه ثبت نام ناچیز 100€ (یورو در هر ترم بپردازند. این مورد در خصوص دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا صادق نیست و این افراد مستلزم پرداخت شهریه متناسب با رشته تحصیلی خود می باشند. لازم به ذکر است لوکزامبورگ مثل موناکو یا لیختن اشتاین از جمله کشورهای ذره بینی دنیا محسوب می شوند که در اروپا به نوعی اقامتگاه افراد بسیار ثروتمند هستند.

به دلایل مختلف از جمله این که در لوکزامبورگ معمولا کسی به انگلیسی صحبت نمی کند، دانشگاه ها و موقعیت های شغلی کمی در این کشور بخاطر جمعیت و مقیاس کمش وجود دارد و غیره، تحصیل در غالب رشته ها به زبان انگلیسی ممکن نیست، هزینه زندگی بالا می باشد و غیره، کم تر کسی از آسیا تحصیل در لوکزامبورگ را انتخاب می نماید. با این حال این کشور نیز ممکن است طرفداران خاص خودش را داشته باشد. به همین دلیل است که در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص مهاجرت به لوکزامبورگ به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در لوکزامبورگ چقدر است؟
  • درآمد بینایی سنج ها در لوکزامبورگ چه میزان می باشد؟
  • زبان تحصیل رشته بینایی سنجی در دانشگاه های لوکزامبورگ چیست؟

درآمد بینایی سنج ها در لوکزامبورگ

کار در لوکزامبورگ به نسبت جمعیت کم این کشور زیاد نیست و مشغول شدن به آن مستلزم تسلط به حداقل یکی از زبان های رسمی این کشور می باشد. زبان های رسمی کشور لوکزامبورگ عبارت هستند از:

  • آلمانی
  • فرانسوی
  • لوکزامبورگی

البته اگر کسی از دانشگاه لوکزامبورگ آن هم در رشته های مورد نیاز بازار کار این کشور مثل بینایی سنجی فارغ التحصیل شود، به شرطی که یکی از زبان های گفته شده را با تسلط کامل بداند، شانس خیلی خوبی برای کار در لوکزامبورگ خواهد داشت. لازم به ذکر است مرحله دشوار پیدا کردن کار در این کشور می باشد وگرنه بعد از آن سطح درآمدها بالا است و تامین هزینه زندگی در لوکزامبورگ اصلا دشوار نخواهد بود. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد ماهانه رشته بینایی سنجی در این کشور طی سال 2022 بیان شده است:

درآمد ماهانه بینایی سنج ها در لوکزامبورگ

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در لوکزامبورگ

تحصیل در لوکزامبورگ رایگان نیست اما اروپایی ها یا به عبارتی EU-EEA students این امکان را دارند که با صرف هزینه های به مراتب کم تر، همان طور که در مقدمه به آن اشاره شد، در دانشگاه لوکزاکبورگ تحصیل نمایند. شهریه دانشجویان بین المللی برای رشته بینایی سنجی در لوکزامبورگ حدود 15000€ (یورو) در سال می باشد. هزینه زندگی در لوکزامبورگ نیز باید مدنظر قرار گیرد که با توجه به سبک زندگی افراد ماهانه بین 1200€ تا 1600€ (یورو) می باشد. لازم به ذکر است تنها دانشگاه لوکزامبورگ که امکان تحصیل رشته بینایی سنجی را در برخی از سال های تحصیلی خود فراهم می آورد دانشگاه لوکزامبورگ یا همان university of Luxembourg می باشد. این دانشگاه از دید Times Higher Education در سال 2022 رتبه 251 جهانی را به خود اختصاص داده است.

مهم ترین نکات در خصوص تحصیل رشته بینایی سنجی در لوکزامبورگ بدین قرار است:

  • تحصیل بینایی سنجی در لوکزامبورگ فقط به مدت 3 سال (لیسانس) امکان پذیر است.
  • دانشجو باید برای تکمیل تحصیل خود به دانشگاه های آلمان یا فرانسه منتقل شود.
  • دانش آموزان باید دانش زبان آلمانی یا فرانسوی را داشته باشند.

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در لوکزامبورگ

زبان تحصیلی رشته بینایی سنجی در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ با توجه به برنامه های خوب، هزینه های پایین و زبان هایش، مقصد خوبی برای دانشجویان اروپایی مختلف است. اما به دلایل مختلف که به برخی از آن ها در مقدمه اشاره شد، تحصیل در لوکزامبورگ معمولا به غیر اروپایی ها پیشنهاد نمی شود و یکی از این مسائل زبان است. در سال 2022 در لوکزامبورگ مطالعات رشته بینایی سنجی به صورت همزمان به زبان های فرانسوی و آلمانی انجام می شود، مدرک C1 به هر دو زبان مورد نیاز است و امکان تحصیل بینایی سنجی به زبان انگلیسی در دانشگاه لوکزامبورگ وجود ندارد.

البته مزایایی هم برای تحصیل در لوکزامبورگ وجود دارد که از آن جمله می توان به امنیت بالای این کشور اشاره نمود. مزیت دیگر در مورد لوکزامبورگ این است که جزو کشورهایی می باشد که امکان کار ضمن تحصیل را برای دانشجویان، حتی غیر اروپایی ها فراهم نموده است. البته توجه شود که همه دانش آموزانی که در دانشگاه لوکزامبورگ ثبت نام کرده اند، بدون توجه به ملیتشان، در تعطیلات مدرسه (40 ساعت در هفته) و/یا در طول سال (15 ساعت در هفته) مجاز به کار در طول تحصیل هستند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته بینایی سنجی در لوکزامبورگ و نکات مهم آن (از جمله درآمد ماهانه، شهریه دانشگاه و غیره) توضیحاتی ارائه گردید که امید است مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *