ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در لیتوانی

رشته بینایی سنجی در لیتوانی

رشته بینایی سنجی در لیتوانی طرفداران خاص خودش را دارد که شاید مهم ترین دلیل آن ها نیز کم بودن هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور باشد. در کشور لیتوانی دانشکده ها در سطح جهانی تحسین شده اند؛ یعنی دانشگاه های لیتوانی در میان 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارند و تجهیزات پزشکی پیشرفته، روش‌های آموزشی نوآورانه، و هزینه‌ های مقرون به صرفه، لیتوانی را به یکی از بهترین مکان‌ ها در جهان برای ادامه تحصیل در رشته بینایی سنجی تبدیل کرده است. هر ساله، لیتوانی پذیرای صدها دانشجوی بین المللی است که به دنبال تحصیل در سطح بالا هستند؛ دوره عمومی و بینایی سنجی به طور متوسط ​​6 سال است ولی دوره های دندانپزشکی و داروسازی 5 سال طول می کشد.

در 2022 دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی (LSMU) یکی از بهترین و بزرگترین موسسه آموزش عالی در علوم زیست پزشکی در لیتوانی با 100 سال تجربه آکادمیک و پتانسیل زیادی برای توسعه است. دو نوع مؤسسه آموزش عالی در لیتوانی وجود دارد – کالج ها (kolegija) و دانشگاه ها. کالج ها بر آموزش عملی برای حرفه های خاص متمرکز هستند: 14 دانشگاه دولتی، 8 دانشگاه خصوصی و یک شعبه دانشگاه هم در لهستان وجود دارد. در لیتوانی می توانید به صورت تمام وقت یا پاره وقت به زبان انگلیسی تحصیل کنید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد بینایی سنج ها در لیتوانی چقدر است؟
  • شهریه دانشگاه ها برای تحصیل رشته بینایی سنجی در کشور لیتوانی چه میزان می باشد؟
  • بهترین دانشگاه ها در لیتوانی برای تحصیل در رشته مزبور کدام اند؟

درآمد رشته بینایی سنجی در لیتوانی

کار در لیتوانی دشوار نیست به شرط فارغ التحصیل شدن از یکی از دانشگاه های این کشور. خصوصا در رشته هایی مثل بینایی سنجی، پرستاری و غیره، از آن جایی که لیتوانی مدارک پرستاری و غیره دانشگاه های ایران را نمی پذیرد، مستلزم این است که فارغ التحصیلان یکسری دوره های معادلسازی را بگذرانند. با توجه به این که دوره های معادلسازی مزبور بسیار طولانی مدت می باشند، عاقلانه است که اگر کسی قصد مهاجرت به لیتوانی را دارد، از همان ابتدا نیز تحصیلات خود را در این کشور آغاز نماید. چرا که لیتوانی به دانشجویان اجازه کار پس از فارغ التحصیلی می دهد. در وقاع با پیدا کردن کار در این کشور افراد می توانند درخواست دهند و ویزای تحصیلی لیتوانی را تبدیل به ویزای کاری این کشور نمایند.

در خصوص فارغ التحصیلان رشته بینایی سنجی این مزیت بزرگ وجود دارد که کاریابی پس از فارغ التحصیلی اصلا دشوار نیست. پس تمدید اقامت بینایی سنجان در لیتوانی آسان خواهد بود. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد ماهانه بینایی سنج ها در لیتوانی طی سال 2022 بیان شده که امید است مطالعه آن مفید باشد:

درآمد ماهانه بینایی سنج ها در لیتوانی

تحصیل رشته بینایی سنجی در لیتوانی

تحصیل در لیتوانی نه در رشته بینایی سنجی و نه سایر رشته های تحصیلی رایگان نیست. همینطور لازم به ذکر است که دانشگاه های این کشور در مقایسه با کشورهای اروپای غربی از جمله آلمان، هلند و غیره، جایگاه علمی ممتازی نیز ندارند. با این وجود از آن جایی که تحصیل در آلمان، فرانسه، نروژ، ایتالیا و اتریش برای اروپایی ها رایگان و برای غیر اروپایی ها تقریبا رایگان است، رقابت ورود به دانشگاه های این کشورها بیشتر و اخذ پذیرش آن ها دشوارتر است. به همین دلیل خیلی از دانشجویان به سراغ دانشگاه های کشورهایی می روند که اگرچه رایگان نیستند اما خیلی کم هزینه هستند و لیتوانی هم در این گروه قرار می گیرد. دانشکده ها در سطح جهانی تحسین شده اند و دانشگاه های لیتوانی در میان 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

جهیزات پزشکی پیشرفته، روش‌های آموزشی نوآورانه، و هزینه‌های مقرون به صرفه، لیتوانی را به یکی از بهترین مکان‌ها در جهان برای تحصیل در رشته پزشکی تبدیل کرده است. هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در لیتوانی به مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه بستگی دارد. اما معمولا شهریه سالانه این رشته بین 3000€ تا 6000€ (یورو) می باشد. همچنین هزینه زندگی در لیتوانی نیز باید در نظر گرفته شود که معمولا ماهانه 400€ تا 600€ (یورو) است. البته خوشبختانه بخشی از این هزینه ها را می توان با کار تامین نمود چون کار ضمن تحصیل در لیتوانی مجاز دانسته شده است.

تحصیل رشته بینایی سنجی در لیتوانی

بهترین دانشگاه ها برای رشته بینایی سنجی در لیتوانی

به منظور تحصیل در لیتوانی یکسری از دانشگاه ها ممتازتر هستند و کاریابی پس از فارغ التحصیلی را ساده تر می کنند. در 2022 بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل رشته بینایی سنجی عبارت هستند از:

  • Vilnius University
  • Lithuanian University of Health Sciences

لیتوانی به عنوان یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد در جهان رتبه بندی شده است. به عنوان یک مهاجر که به دنبال مکانی برای امرار معاش می باشد، وقتی می آموزید که لیتوانی، حتی به عنوان یک کشور کوچک اتحادیه اروپا، پایین ترین نرخ مالیات را در بین سایر کشورهای اتحادیه اروپا دارد، واقعاً جذاب است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد رشته بینایی سنجی در لیتوانی توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *