ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در مالتا

رشته بینایی سنجی در مالتا

رشته بینایی سنجی در مالتا را می توان به زبان انگلیسی تحصیل کرد، چرا که علاوه بر مالتایی، انگلیسی نیز زبان رسمی دوم در این کشور است. در مالتا همچنین، با توجه به موقعیت جغرافیایی آن که در نزدیکی ایتالیا قرار دارد، بسیاری از مردم به زبان ایتالیایی نیز مسلط هستند. منتهی فراموش نشود علیرغم وجود این مزیت بزرگ در این کشور، خارجی ها در مالتا در صورتی که شهروند یکی از کشورهای ایران، افغانستان و کره شمالی باشند، امکان اخذ پاسپورت را نخواهند داشت. با این وجود مزیت های زیادی در مورد انتخاب این کشور وجود دارد؛ مثلا مالتا یک جواهر پنهان واقعی برای دانشجویان بین المللی با حس ماجراجویی، استاندارد آموزشی عالی، استاندارد زندگی مقرون به صرفه و فرصت های شغلی بسیار هیجان انگیز در صنایع آینده مانند بازی، بلاک چین و هوش مصنوعی را ارائه می دهد.

پس در سال جاری مالتا یک مقصد فوق العاده برای دانشجویان بین المللی است که ممکن است در یک کشور کاملاً ناآشنا مطمئن نباشند. از سال 1814 تا 1964 مالت بخشی از امپراتوری بریتانیا بود و انگلیسی ها در آن زمان استفاده از انگلیسی را به عنوان زبان رسمی معرفی کرده بودند. به همین دلیل علاوه بر تحصیل به زبان انگلیسی، پیدا کردن کار در مالتا به عنوان بینایی سنج، پزشک، مهندس و غیره نیز تنها با تسلط به زبان انگلیسی ممکن است. این در حالی است که اگرچه کار در آلمان فراوان است، کاریابی مستلزم تسلط به زبان آلمانی می باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد مهاجرت به مالتا به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد بینایی سنج ها در مالتا چقدر است؟
  • هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در مالتا چه میزان می باشد؟
  • کار پس از تحصیل در مالتا چگونه است و چه قوانینی دارد؟

درآمد بینایی سنجان در مالتا

کار در مالتا نسبتا فراوان است و به این منظور تنها تسلط به یکی از زبان های انگلیسی یا مالتایی کافی می باشد. البته مالتا موقعیت های کاری بیشتری برای رشته هایی مثل هتلداری، توریسم، مدیریت گردشگری و غیره دارد. ولی برای رشته هایی مثل پزشکی، بینایی سنجی، پرستاری و غیره همیشه در همه جای دنیا از جمله مالتا موقعیت های کاری زیادی وجود دارد. به شرطی که فرد از یکی از دانشگاه های ممتاز مالتا یا سایر کشورهای اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا، فارغ التحصیل شده باشد. شما فقط می توانید پس از 180 روز در مالتا با ویزای تحصیلی خود و تنها با ویزای تحصیلی تمدید شده معتبر و مجوز استخدام کار کنید. اتباع غیر اتحادیه اروپا در صورت تمایل به کار در مالتا ملزم به درخواست مجوز استخدام هستند.

مجوز باید توسط کارفرما درخواست شود و برای شروع جستجوی شغل، باید فرم ثبت نام ETC 35 را به عنوان جوینده کار پر کنید. بینایی سنج ها در مالتا علاوه بر این که تعداد موقعیت های کاری خوبی دارند، سطح درآمدشان نیز بالا می باشد. پس قدرت خرید در مالتا برای همه از جمله بینایی سنج ها بالا است. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد بینایی سنج ها در مالتای سال 2022 بیان شده است:

درآمد بینایی سنج ها در مالتا

کار ضمن تحصیل رشته بینایی سنجی در مالتا

دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا اتباع کشور ثالث –TCN اکنون می توانند برای مجوز اشتغال و کار در حین تحصیل در مالتا اقدام کنند. دانشجویان اتباع کشور ثالث TCN که بیش از 90 روز در مالتا تحصیل می کنند، می توانند برای مجوز اشتغال که به آنها اجازه می دهد در مالتا کار کنند، درخواست دهند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که بیش از 90 روز در دوره های آموزش عالی ثبت نام کرده اند نیز اجازه کار 20 ساعت در هفته را خواهند داشت و فارغ التحصیلان بین المللی می توانند اقامت خود را در مالتا به مدت 6 ماه پس از فارغ التحصیلی برای جستجوی کار تمدید کنند. فرصت های خوبی وجود دارد که دانش آموزان می توانند به راحتی از آنها استفاده کنند؛ در سال 2022، دستمزد ملی دانشجویان در مالت حدود 777.1€ (یورو) در ماه ثابت ماند.

کار ضمن تحصیل رشته بینایی سنجی در مالتا

تحصیل رشته بینایی سنجی در مالتا

در مالتا تعداد دانشگاه های کمی وجود دارد به همین دلیل رشته بینایی سنجی در این کشور به فراوانی کشورهایی مثل آلمان و انگلیس نمی باشد. به عبارت دقیق تر تحصیل در مالتا در رشته بینایی سنج هر سال ممکن نیست ولی گاها این رشته ارائه می شود. شهریه دانشگاه برای رشته بینایی سنجی در مالتا سالانه بین 2000€ تا 8000€ (یورو) می باشد. هزینه زندگی در مالتا نیز مورد دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد و معمولا ماهانه 1200€ تا 1550€ (یورو) است. چون مالتا کشوری توریستی می باشد و جزیره است که قیمت منزل و حتی برخی از اقلام در آن بالاتر از کشورهایی مثل مجارستان، آلمان و غیره است.

مالت خانه یک سیستم مراقبت بهداشتی پیشرفته با بیمارستان ها و امکانات پیشرفته است و این باعث می شود که محیطی عالی برای غوطه ور شدن در مطالعات بینایی سنجی، پزشکی، پرستاری و غیره باشد؛ مالت که یکی از صلح آمیزترین کشورهای جهان است، یکی از بهترین محیط ها را برای دانشجویان بین المللی دارد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد رشته بینایی سنجی در مالتا طی سال 2022 توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *