ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در مکزیک

رشته بینایی سنجی در مکزیک

موسسه فناوری و آموزش عالی مونتری (ITESM) بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته بینایی سنجی در مکزیک است و متقاضیان بسیاری دارد. این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی سکولار و مختلط مستقر در مونتری مکزیک است که شامل 35 پردیس در سراسر این کشور می باشد. ITESM به طور گسترده به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه های آمریکای لاتین شناخته می شود. موسسه فناوری و آموزش عالی مونتری در حال حاضر بهترین دانشگاه مکزیک است. این دانشگاه هم اکنون در رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2022) دارای رتبه 601 می باشد. خبر بد برای علاقه مندان به تحصیل در مکزیک این که دانشجویان بین المللی نمی توانند در حین تحصیل در این کشور کار کنند و ویزای تحصیلی مکزیک به دارنده آن اجاره کار نمی دهد.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته بینایی سنجی در مکزیک تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته بینایی سنجی در مکزیک کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان رشته بینایی سنجی در مکزیک چگونه است؟
  • دلایل و مزایای تحصیل در مکزیک کدامند؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته بینایی سنجی در مکزیک چه رقمی است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته بینایی سنجی در مکزیک

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای بینایی سنجی در مکزیک را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در مکزیکرتبه در آمریکای لاتینرتبه در جهان
موسسه فناوری و آموزش عالی مونتریمونتری111492
موسسه پلی تکنیک ملیمکزیکو سیتی212518
دانشگاه گوادالاخاراگوادالاخارا315638
دانشگاه خودمختار نووو لئونسن نیکولاس د لوس گارزا422848
دانشگاه مستقل ملی مکزیکمکزیکو سیتی531984

حقوق متخصصان رشته بینایی سنجی در مکزیک

فردی که به عنوان بینایی سنج در مکزیک کار می کند معمولاً حدود 72700MXN (پزوی مکزیک) در ماه حقوق می گیرد. حقوق بینایی سنج ها در این کشور آمریکای لاتین بین 34200MXN (کم ترین) تا 115000MXN (بیش ترین) (پزوی مکزیک) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه بینایی سنج ها در مکزیک را نشان می دهد:

حقوق سالانه بینایی سنج ها در مکزیک

حقوق بینایی سنج ها در مکزیک از 410000MXN (پزوی مکزیک) در سال (حداقل حقوق) تا 1380000MXN (پزوی مکزیک) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

نمودار زیر نیز مقایسه حقوق بینایی سنج ها بر اساس سطح تجربه در مکزیک را نشان می دهد:

مقایسه حقوق بینایی سنج ها بر اساس سطح تجربه در مکزیک

نمودار به خوبی نشان می دهد که سطح تجربه مهم ترین فاکتور در تعیین حقوق است. به عنوان مثال، یک بینایی سنج با کم تر از دو سال تجربه در مکزیک در حدود 473000MXN (پزوی مکزیک) در سال درآمد کسب می کند، در صورتی که یک بینایی سنج با دو تا پنج سال تجربه در این کشور تقریبا 652000MXN (پزوی مکزیک) در سال درآمد دارد، یعنی 38% بیش تر. اما جنسیت نیز یکی دیگر از فاکتورهای اثرگذار بر میزان حقوق بینایی سنج ها می باشد. نمودار زیر مقایسه حقوق بینایی سنج ها بر اساس جنسیت در مکزیک را نشان می دهد:

مقایسه حقوق بینایی سنج ها بر اساس جنسیت در مکزیک

مطابق این نمودار، یک بینایی سنج مرد در مکزیک بیش تر از یک بینایی سنج زن درآمد دارد.

چرا تحصیل در مکزیک؟

مکزیک یک انتخاب عالی برای دانشجویانی است که به دنبال کشوری با فرهنگ دلپذیر، هزینه های زندگی مقرون به صرفه و دانشگاه های عالی هستند. رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS مکزیک را به عنوان یکی از پنج مقصد مقرون به صرفه برای دانشجویان بین المللی رتبه بندی کرده است. با هزینه پایین استانداردهای زندگی راحت و کیفیت آموزش ارائه شده، مکزیک یکی از گزینه های پیشرو برای دانشجویان در سراسر جهان است. نه تنها هزینه های زندگی در این کشور آمریکای لاتین مقرون به صرفه است بلکه همچنین به عنوان یک مزیت عالی برای دانشجویان، بسیاری از موسسات تخفیف های دانشجویی قابل توجهی را برای افرادی که کارت دانشجویی معتبر دارند ارائه می دهند. از طرف دیگر، نرخ شهریه در دانشگاه های مکزیک در مقایسه با کشورهای دیگر مانند آمریکا و کانادا پایین است.

با توجه به این که مکزیک بزرگ ترین کشور اسپانیایی زبان جهان است، یکی از بهترین مکان ها در جهان برای مسلط شدن به یک زبان متفاوت می باشد. دوزبانه بودن اولین قدم در راه اندازی یک حرفه بین المللی است و یادگیری زبان اسپانیایی سرمایه گذاری بسیار خوبی برای آینده توسط دانشجویان می باشد. یک نظرسنجی نشان می دهد اسپانیایی اولین زبان پرتقاضا در بین کارفرمایان آمریکایی است. سیستم آموزش عالی مکزیک شبیه به سیستم آموزش عالی آمریکا و اروپا است و این کشور از نظر رتبه بندی قدرت سیستم آموزش عالی یکی از بهترین ها در جهان می باشد. هر ساله برخی از دانشگاه های مکزیک در رتبه بندی های معتبر دانشگاهی بین المللی رتبه کسب می کنند. برخی دیگر از دلایل و مزایای تحصیل در مکزیک عبارتند از:

  • اقتصاد پررونق
  • مدارک تحصیلی به رسمیت شناخته شده در سطح بین المللی
  • تحصیل به زبان انگلیسی یا اسپانیایی
  • سیستم مراقبت های بهداشتی-درمانی خوب
  • میراث تاریخی بی شمار
  • زیبایی های طبیعت و سواحل زیبا

هزینه زندگی دانشجویان رشته بینایی سنجی در مکزیک

هزینه زندگی دانشجویان رشته بینایی سنجی در مکزیک

در مکزیک، هزینه های ماهانه برآورد شده یک خانواده چهار نفره 34135.21MXN (پزوی مکزیک) و یک نفر 9511.89MXN (پزوی مکزیک) بدون در نظر گرفتن اجاره است. همچنین، اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 7975.32MXN (پزوی مکزیک) و در خارج از مرکز شهر 5290.00MXN (پزوی مکزیک) و اجاره ماهانه یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 15588.40MXN (پزوی مکزیک) و در خارج از مرکز شهر 11533.70MXN (پزوی مکزیک) می باشد. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته بینایی سنجی در مکزیک هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز هزینه تحصیل در مکزیک از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *