ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در نروژ

رشته بینایی سنجی در نروژ

دانشگاه علم و فناوری نروژ (NTNU) بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته بینایی سنجی در نروژ است. NTNU یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در نروژ می باشد که پردیس اصلی آن در تروندهایم واقع است. NTNU بزرگ ترین دانشگاه نروژ با بیش از 8000 کارمند و بیش از 40000 دانشجو است. این دانشگاه به طور مداوم در یک درصد برتر در بین دانشگاه های جهان قرار دارد – معمولا بسته به رتبه بندی در محدوده 400-600 قرار می گیرد. در حال حاضر این دانشگاه در رتبه بندی معتبر آموزش عالی تایمز (2022) دارای رتبه 401، در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021) دارای رتبه 101، در رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2022) دارای رتبه 369 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2022) دارای رتبه 281 می باشد.

NTNU مسئولیت اصلی مالی آموزش و پژوهش در مهندسی و فناوری را بر عهده دارد. این دانشگاه علاوه بر مهندسی و علوم طبیعی، تحصیلات عالی را در سایر رشته های دانشگاهی اعم از پزشکی، روانشناسی، علوم اجتماعی، هنر و غیره ارائه می دهد. این دانشگاه به دلیل همکاری نزدیک خود با صنعت، و به ویژه با شریک تحقیق و توسعه خود SINTEF، شناخته شده است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته بینایی سنجی در نروژ تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته بینایی سنجی در نروژ کدامند؟
  • برنامه کارشناسی ارشد بینایی سنجی و علوم بینایی دانشگاه جنوب شرقی نروژ (USN) چه ویژگی هایی دارد؟
  • وضعیت حقوق متخصصان رشته بینایی سنجی در نروژ چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته بینایی سنجی در نروژ چه رقمی است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته بینایی سنجی در نروژ

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای بینایی سنجی در نروژ را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در نروژرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه علم و فناوری نروژتروندهایم171208
دانشگاه اسلو نروژاسلو280240
دانشگاه برگنبرگن3149427
دانشگاه قطب شمال UiT نروژترومسو4203618
کالج دانشگاهی جنوب شرقی نروژکنگسبرگ5276895

بهترین دانشگاه ها برای رشته بینایی سنجی در نروژ

کارشناسی ارشد رشته بینایی سنجی و علوم بینایی در USN نروژ

برنامه کارشناسی ارشد بینایی سنجی و علوم بینایی در دانشگاه جنوب شرقی نروژ (USN) به افراد دارای مدرک کارشناسی (BSc) در رشته بینایی سنجی، توان و صلاحیت تخصصی در بینایی سنجی بالینی و علوم بینایی را می دهد. دانشجویان می توانند در بینایی سنجی عمومی (general practice optometry) یا در ارتوپتیک و بینایی سنجی کودکان (orthoptics and paediatric optometry) تخصص داشته باشند. این برنامه هم به صورت تمام وقت و هم به صورت پاره وقت برای علاقه مندان ارائه می شود.

نوع برنامهمدت زمان تحصیل
تمام وقت36 ماه
پاره وقت48 ماه

نزدیک ترین زمان آغاز این برنامه و مهلت ارسال درخواست جهت اخذ پذیرش در آن به صورت زیر می باشد:

آغاز برنامهمهلت ارسال درخواست
آگوست 2022قبل از آوریل 2022 برای دانشجویان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا
آگوست 2023قبل از آگوست 2023 برای دانشجویان بین المللی

زبان آموزش این برنامه انگلیسی است و نمرات زبان قابل قبول برای ورود به آن عبارتند از:

نمرات زبان قابل قبول برای ورود به رشته بینایی سنجی و علوم بینایی در USN نروژ

تحصیل در این برنامه برای دانشجویان بین المللی رایگان است. اما هزینه های زندگی در کنگسبرگ که USN در آن واقع است 708€-1012€ (یورو) در ماه می باشد.

حقوق متخصصان رشته بینایی سنجی در نروژ

فردی که به عنوان بینایی سنج در نروژ کار می کند معمولاً حدود 102000NOK (کرون نروژ) در ماه حقوق می گیرد. حقوق بینایی سنج ها در این کشور اروپایی بین 46800NOK (کم ترین) تا 162000NOK (بیش ترین) (کرون نروژ) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه بینایی سنج ها در نروژ را نشان می دهد:

حقوق سالانه بینایی سنج ها در نروژ

مطابق این نمودار حقوق بینایی سنج ها در نروژ از 562000NOK (کرون نروژ) در سال (حداقل حقوق) تا 1940000NOK (کرون نروژ) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. میانگین حقوق ماهانه و سالانه ای که در بالا ذکر کردیم شامل مزایایی مانند حق مسکن و غیره می باشد. حقوق بینایی سنج ها بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است. در زیر ابتدا به تاثیر تجربه به عنوان مهم ترین عامل در تعیین حقوق نگاهی می اندازیم. در همین راستا، نمودار زیر مقایسه حقوق بینایی سنج ها بر اساس تجربه در نروژ را نمایش می دهد:

مقایسه حقوق بینایی سنج ها بر اساس تجربه در نروژ

نمودار به وضوح نشان می دهد که تجربه تاثیر زیادی بر میزان حقوق بینایی سنج ها دارد. به عنوان مثال، یک بینایی سنج با دو تا پنج سال تجربه تقریبا 852000NOK (کرون نروژ) در سال درآمد دارد، در صورتی که یک بینایی سنج با پنج تا ده سال تجربه 1260000NOK (کرون نروژ) در سال درآمد کسب می کند، یعنی 48% بیش تر از اولی! عامل دیگری که به بررسی تاثیرگذاری آن بر میزان حقوق بینایی سنج ها در نروژ می پردازیم جنسیت است. با این که انتظار می رود در کشورهای اروپایی جنسیت تاثیری روی دستمزدها نداشته باشد، اما در واقع تاثیر دارد.

تاثیر جنسیت بر حقوق بینایی سنجی در نروژ

مطابق نمودار بالا، بینایی سنج های مرد در نروژ به طور متوسط 4% بیش تر از همتایان زن خود درآمد دارند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته بینایی سنجی در نروژ

تنها مالیات اجباری در نروژ، هزینه اتحادیه دانشجویی در حدود 30€-60€ (یورو) در هر ترم است. با این حال، این هزینه مزایایی مانند تخفیف برای حمل و نقل و رویدادهای فرهنگی را فراهم میکند. هزینه زندگی ماهانه در نروژ به حدود 1000€-1700€ (یورو) در ماه می رسد. اسلو، برگن و ترومسو گران ترین شهرهای نروژ هستند. ولدا، سوگندال، پورسگرون و نارویک هزینه های زندگی بسیار پایینی دارند. هزینه های زندگی عادی در نروژ عبارتند از:

  • حمل و نقل عمومی: 70€ (یورو) در ماه
  • هزینه اقامت: 400€-600€ (یورو) در ماه
  • تلفن/ اینترنت/ برق/ زباله: 210€ (یورو) در ماه
  • مواد آموزشی اضافی: 140€ (یورو) در ماه

با پیوستن به یک برنامه تحصیلی در نروژ، دانشجویان می توانند از برنامه تامین مالی دانشجویی بین المللی یا حتی همکاری بین دانشگاه ها و موسسات سایر کشورها بهره مند شوند. این همکاری‌ ها رشته‌ های دانشگاهی خاص یا دانشجویانی از کشور‌های خاص را هدف قرار می ‌دهند، اما برای همه دانشجویان بین ‌المللی در دسترس و قابل دسترسی هستند. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته بینایی سنجی در نروژ هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز بهترین شهرهای نروژ برای تحصیل از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *