ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در نیوزلند

رشته بینایی سنجی در نیوزلند

دانشجویانی که تحصیل در رشته بینایی سنجی در نیوزلند را انتخاب می کنند، این انتخاب را بر اساس مزایایی که تحصیل در این کشور دارد انجام می دهند، از جمله: تحصیل به زبان انگلیسی، سیستم آموزشی عالی و شگفت انگیز و در نتیجه آموزش با کیفیت عالی، دانشگاه های معتبر و دارای رتبه در رنکینگ های بین المللی دانشگاهی، هزینه های مقرون به صرفه تحصیل در مقایسه با استرالیا، آمریکا، انگلستان و کانادا، مدارک تحصیلی به رسمیت شناخته شده در سراسر جهان، بورس های تحصیلی، امنیت بالا، کار ضمن تحصیل و پس از تحصیل، خدمات پشتیبانی دانشگاه ها، نبود مانع زبانی، جامعه آزاد، مردم صمیمی، کیفیت بالای زندگی و تنوع فرهنگی.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته بینایی سنجی در نیوزلند تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • برنامه کارشناسی بینایی سنجی در دانشگاه اوکلند نیوزلند چه ویژگی هایی دارد؟
  • برنامه کارشناسی ارشد بینایی سنجی و علوم بینایی در دانشگاه اوکلند نیوزلند چه ویژگی هایی دارد؟
  • وضعیت حقوق متخصصان رشته بینایی سنجی در نیوزلند چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته بینایی سنجی در نیوزلند چه رقمی است؟

کارشناسی رشته بینایی سنجی در دانشگاه اوکلند نیوزلند

برنامه کارشناسی بینایی سنجی در دانشگاه اوکلند یک برنامه تمام وقت است که تحصیل در آن 60 ماه (5 سال) طول می کشد. این برنامه دانشجویان را قادر می سازد تا مهارت های ارتباطی، همدلی و حل مسئله، به ویژه کار با کودکان، سالمندان و کم بینایان را توسعه دهند. این برنامه دانشجویان را برای کار به عنوان بینایی سنج آماده می کند و آن ها را برای تشخیص مشکلات یا اختلالات بینایی، مشاوره در مورد پیشگیری از کاهش بینایی، تجویز و ارائه درمان مجهز می سازد. این برنامه هم جنبه های تئوری و هم جنبه های بالینی بینایی سنجی را پوشش می دهد و دانشجویان را به عنوان نیروی کار پس از فارغ التحصیلی آماده می سازد.

ورود به این برنامه محدود و رقابتی است. دانشجویان بر اساس شایستگی علمی و ویژگی های شخصی که در طول مصاحبه پذیرش به نمایش می گذارند، انتخاب می شوند. نزدیک ترین زمان آغاز این برنامه و مهلت ارسال درخواست جهت اخذ پذیرش در آن به صورت زیر می باشد:

زمان آغاز برنامهمهلت ارسال درخواست
سپتامبر 2023قبل از اکتبر 2022

زبان آموزش این برنامه انگلیسی است و نمرات زبان مورد قبول برای ورود به آن عبارتند از:

نمرات زبان مورد قبول برای ورود به رشته بینایی سنجی در دانشگاه اوکلند نیوزلند

تحصیل در این برنامه در پردیس دانشگاه انجام می شود. برخی از دروس برنامه عبارتند از:

  • زیست شناسی ضروری: از ژنوم تا ارگانیسم ها
  • مکانیسم های بیماری
  • علوم بینایی: ساختار و عملکرد سیستم بینایی
  • فیزیک برای علوم زیستی

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 39412€ (یورو) در سال است. هزینه های زندگی در اوکلند – یکی از بهترین شهرهای نیوزلند برای تحصیل – که دانشگاه اوکلند در آن واقع است نیز 1400€-2200€ (یورو) در ماه می باشد.

کارشناسی ارشد رشته علوم بینایی در دانشگاه اوکلند نیوزلند

کارشناسی ارشد رشته علوم بینایی در دانشگاه اوکلند نیوزلند

برنامه کارشناسی ارشد بینایی سنجی و علوم بینایی دانشگاه اوکلند به دانشجویان امکان می دهد با فرصتی برای کار بر روی تحقیقات مستقل، مطالعات پیشرفته را در حوزه مورد علاقه خود دنبال کنند. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 12 ماه (1 سال) به طول می انجامد. نزدیک ترین زمان آغاز این برنامه و مهلت ارسال درخواست جهت اخذ پذیرش در آن به صورت زیر است:

زمان آغاز برنامهمهلت ارسال درخواست
جولای 2022قبل از جولای 2022
فوریه 2023قبل از دسامبر 2022

تحصیل در این برنامه در پردیس دانشگاه انجام می گیرد و زبان آموزش آن انگلیسی است. نمرات زبان مورد قبول برای ورود به آن عبارتند از:

نمرات زبان مورد قبول برای ورود به رشته بینایی سنجی در دانشگاه اوکلند نیوزلند

برخی از دروس ارائه شده در این برنامه عبارتند از:

  • آسیب شناسی چشم
  • اپتیک ضروری
  • علوم بینایی I: ساختار و عملکرد سیستم بینایی

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 28741€ (یورو) در سال است.

دانشجویان برنامه کارشناسی ارشد بینایی سنجی و علوم بینایی دانشگاه اوکلند، در زمینه مورد تمرکز تخصصی مهارت کسب خواهند کرد و برای یافتن شغل در زمینه انتخابی خود مجهزتر خواهند شد.

شرایط پذیرش رشته بینایی سنجی در نیوزلند

بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن، شرایط پذیرش برای تحصیل رشته بینایی سنجی در نیوزلند امری بسیار ساده تلقی می شود. زیرا دانشگاه های این کشور از بوروکراسی های اداری پیچیده ای در روند پذیرش دانشجویان بین المللی استفاده نمی کنند. مهمترین شرایط پذیرش رشته بینایی سنجی در نیوزلند به شرح زیر می باشد:

شرایط پذیرش رشته بینایی سنجی در نیوزلندتوضیحات
قوانین فرم درخواستدانشجویان متقاضی باید به تمامی سوالات موجود در فرم درخواست در رشته بینایی سنجی پاسخ دهند.
اسناد پشتیبانارائه اسناد پشتیبان اصل یا کپی های واقعی آنها الزامی است.
عکسارائه 2 قطعه عکس که توسط داوران تایید شده است.
آدرس ایمیلارائه آدرس ایمیل فعلی متقاضیان که باید صحیح باشد.

در نمودار زیر می توانید روند پذیرش دانشجویان برای تحصیل رشته بینایی سنجی در نیوزلند را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند پذیرش دانشجویان برای تحصیل رشته بینایی سنجی در نیوزلند

حقوق متخصصان رشته بینایی سنجی در نیوزلند

فردی که به عنوان بینایی سنج در نیوزلند کار می کند معمولاً حدود 16500NZD (دلار نیوزلند) در ماه حقوق می گیرد. حقوق بینایی سنج ها در این کشور اقیانوسیه ای بین 8410NZD (کم ترین) تا 25400NZD (بیش ترین) (دلار نیوزلند) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه بینایی سنج ها در نیوزلند را نشان می دهد:

حقوق سالانه بینایی سنج ها در نیوزلند

مطابق نمودار بالا، در نیوزلند حقوق بینایی سنج ها از 101000NZD (دلار نیوزلند) در سال (حداقل حقوق) تا 305000NZD (دلار نیوزلند) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

نمودار زیر تغییر میانگین حقوق بینایی سنج ها بر اساس تجربه در نیوزلند را نمایش می دهد:

میانگین حقوق بینایی سنج ها بر اساس تجربه در نیوزلند

نمودار فوق نشان می دهد که تجربه تاثیر زیادی بر میزان حقوق بینایی سنج ها دارد. به عنوان مثال، یک بینایی سنج با کم تر از دو سال تجربه تقریبا 113000NZD (دلار نیوزلند) در سال درآمد کسب می کند، در صورتی که یک بینایی سنج با دو تا پنج سال تجربه 148000NZD (دلار نیوزلند) در سال درآمد دارد، یعی 31% بیش تر از اولی. نمودار زیر نیز تغییر میانگین حقوق بینایی سنج ها بر اساس جنسیت در نیوزلند را نمایش می دهد:

تاثیر جنسیت بر رشته بینایی سنجی در نیوزلند

مطابق نمودار بالا، بینایی سنج های مرد در نیوزلند به طور متوسط 5% بیش تر از همتایان زن خود درآمد دارند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته بینایی سنجی در نیوزلند

برآورد هزینه های ماهانه یک نفر در نیوزلند نشان دهنده رقم 841.13€ (یورو) بدون اجاره است. همچنین، بررسی اجاره بها در نیوزلند نیز نشان دهنده ارقام زیر است:

  • اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 1029.45€ (یورو)
  • اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 814.07€ (یورو)
  • اجاره ماهانه آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: 1732.71€ (یورو)
  • اجاره ماهانه آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر: 1393.65€ (یورو)

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در نیوزلند در رشته بینایی سنجی هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته بینایی سنجی در نیوزلند

در بخش پایانی مقاله بر آن شدیم تا، به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص رشته بینایی سنجی در نیوزلند پاسخ دهیم. برخی از مهمترین آنها عبارت اند از:

برای تحصیل رشته بینایی سنجی در نیوزلند، به بیمه درمانی نیاز داریم؟ اتباع کشورهای های خارجی که قصد ورود به رشته بینایی سنجی در نیولند را دارند، قبل از اعزام به این کشور باید برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند.

آیا تحصیل رشته بینایی سنجی در نیوزلند با موانع زبانی همراه است؟ هیچ گونه موانعی زبانی برای تحصیل رشته بینایی سنجی در دومینیکا وجود ندارد، زیرا اغلب دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی تدریس می کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *