ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در هند

رشته بینایی سنجی در هند

تحصیل رشته بینایی سنجی در هند می تواند یکی از راه هایی باشد که فرد را به کار در این حوزه در بهترین کشورهای جهان نزدیک می کند. افرادی که رشته بینایی سنجی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند، باید به این نکته اشراف داشته باشند که دانشگاه های بسیار زیادی در کشور هند برای ورود به آن وجود دارد اما آنچه اهمیت دارد، کم بودن تعداد دانشگاه های ارزنده این کشور برای تحصیل است. افرادی که در هندوستان تحصیل می کنند، کمتر در همین کشور اقامت پیدا می کنند و برای ادامه تحصیل یا کار به سایر کشورهای جهان مهاجرت می کنند. در همین راستا توجه به رتبه دانشگاهی که در آن تحصیل می کنند از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

فرایند تحصیل رشته بینایی سنجی در حال حاضر به نسبت بسیاری از رشته های تحصیلی در گروه پزشکی بسیار ساده تر است و به همین دلیل می توان انتظار داشت که دانشجویان برای تحصیل در این رشته تمایلات بیشتری از خود نشان دهند. در هندوستان امکان تحصیل به دو زبان هندی و انگلیسی برای دانشجویان وجود دارد اما درصد قابل توجهی از دانشگاه های هند زبان انگلیسی را به عنوان زبان اصلی تحصیل خود معرفی کرده اند. در چنین شرایطی، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل در رشته بینایی سنجی در هند پرداخته و سوالات کلیدی در این خصوص را پاسخ می دهند.

  • شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در این کشور چیست؟
  • بهترین دانشگاه های هند برای تحصیل در رشته بینایی سنجی کدامند؟
  • آیا می توان به صورت رایگان در هند به ادامه تحصیل مشغول شد؟
  • فرایند رسیدن به کار پس از تحصیل در این کشور چیست؟
  • چگونه می توان پس از تحصیل در هند به کشورهای برتر جهان مهاجرت کاری داشت؟

شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در هند

با انتخاب هند به عنوان مقصد نهایی تحصیل، متقاضیان گزینه های بسیار زیادی را برای انتخاب پیش روی خود خواهند داشت اما باید به این نکته توجه کنند که تحصیل در هند می تواند برای آن ها یک دردسر بزرگ باشد. بسیاری از دانشگاه های این کشور در فهرست دانشگاه های مورد تایید در ایران نیست و بسیاری از کشورهای جهان نیز همین رویه را اعمال کرده اند. پس به همین دلیل، دانشجویان باید پیش از انتخاب محل تحصیل خود، در رابطه با تایید بودن نام دانشگاه در فهرست های جهانی، اطلاعات کافی به دست آورند.

برای آشنایی بیشتر با دانشگاه های برتر هند در رشته بینایی سنجی، توصیه می شود به لیست زیر توجه داشته باشید:

دانشگاه های برتر هند در رشته بینایی سنجی

برای تحصیل در رشته بینایی سنجی در هندوستان، دانشجویان باید یک دوره 4 ساله را برنامه ریزی کنند و پس از آن قادر خواهند بود برای تحصیل در دوره های تخصصی یا کار در این حوزه اقدامات لازم را انجام دهند. یکی از مهم ترین دلایلی که تحصیل در رشته بینایی سنجی از درجه اهمیت بالایی برخوردار شده است، همین دوره کوتاه آموزش به نسبت سایر رشته های مرتبط گروه پزشکی است.

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در هند

تحصیل پزشکی در هندوستان به مانند بسیاری دیگر از رشته های تحصیلی در این کشور هزینه های کمی را برای دانشجویان در پی خواهد داشت و به همین دلیل است که دانشجویان برای زندگی در هند با چالش های مالی زیادی روبرو نخواهند شد. به طور متوسط می توان گفت که شهریه تحصیل در رشته بینایی سنجی برای دانشجویان خارجی در هند در حدود 2900$ تا 5000$ (دلار) در سال خواهد بود و به دانشجویانی که برای پرداخت این هزینه نیاز به بورسیه های تحصیلی خواهند داشت توصیه می شود تا به هیچ عنوان این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب نکنند.

در هند اجازه کار دانشجویی نیز به دانشجویان داده نمی شود و آن ها باید توانایی پرداخت هزینه های 300$ تا 450$ (دلاری) زندگی در این کشور را نیز داشته باشند. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که دانشجویان معمولا به صورت غیر قانونی در این کشور کار می کنند اما این مسئله می تواند از نظر قانونی مشکلاتی را برای آن ها در پی داشته باشد.

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در هند

شرایط کار بینایی سنج ها در هندوستان

افرادی که دوره تحصیلی خود را در دانشگاه های هند به پایان می رسانند، معمولا بلافاصله پس از تحصیل از این کشور خارج شده و به سمت کشورهای پیشرفته جهان حرکت می کنند تا از این طریق بتوانند شرایط مناسب تری را برای زندگی خود ایجاد کنند. کانادا جذاب ترین مقصدی است که در سال های اخیر برای هندی ها شرایط مهاجرت را فراهم کرده است.

با این وجود از نظر قانونی مانعی برای اقامت پس از تحصیل در هند وجود ندارد و یک اپتومتریست در این کشور می تواند به طور متوسط 67300IND (روپیه هند) در ماه درآمد کسب کند که فاصله معنی داری با متوسط درآمد در این کشور دارد. در صورتی که به دنبال یک مسیر هموار برای مهاجرت به کشورهای برتر جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات کلیدی در خصوص رشته بینایی سنجی در هند

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته بینایی سنجی در هند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا امکان کار حین تحصیل رشته بینایی سنجی در هند وجود دارد؟ تمامی دانشجویان بین المللی که قصد کار حین تحصیل رشته بینایی سنجی در هند را دارند، می توانند حین تحصیل در این کشور به صورت نیمه وقت 18 ساعت در طول هفته کار کنند.
  • شرایط پذیرش دانشجویان برای تحصیل رشته بینایی سنجی در هند چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی، شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در هند بسیار ساده و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *