ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در پرتغال

رشته بینایی سنجی در پرتغال

رشته بینایی سنجی در پرتغال گزینه کم هزینه و خوبی است، هرچند پرتغال را نمی توان جزو بهترین های قاره اروپا دانست. با توجه به دشواری معادلسازی برای کسانی که مدرک تحصیلی بینایی سنجی را از دانشگاه های ایران اخذ نموده اند، بهتر است دانشجویان از همان ابتدا تحصیلات خود را در پرتغال آغاز نمایند. دانشگاه‌های دولتی پرتغال و پلی‌تکنیک‌ها در تصمیم‌گیری درباره میزان شهریه دانشجویان (که «پروپیناس» نامیده می‌شود) آزاد هستند؛ با این حال، وزارت آموزش و پرورش حداقل مقداری را تعیین می کند که هر سال بسته به حداقل دستمزد ملی متفاوت است. به طور کلی، هزینه های تحصیل و هزینه زندگی در پرتغال بسیار کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی در نظر گرفته می شود، زیرا دانشگاه های ارزان زیادی در پرتغال برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؛ دانشجویان بین المللی پرتغال را به عنوان یک مقصد تحصیلی بسیار خوب در اروپا ارزیابی می کنند.

نزدیک به 7000 دانشجو در مورد تجربه تحصیلی خود در خارج از کشور در بزرگترین پایگاه داده تجربیات دانشجویان بین المللی جهان، STeXX.eu، برای جوایز رضایت دانشجویی بین المللی StudyPortals 2022 نظر دادند. خود سیستم آموزش عالی پرتغال در اولین ویرایش رتبه بندی قدرت سیستم آموزش عالی QS در رتبه 35 بهترین در جهان قرار گرفت؛ در کنار دانشگاه های برتر، پرتغال همچنین خانه چندین پلی تکنیک معتبر است که بر آماده سازی دانشجویان برای یک مسیر شغلی خاص تمرکز دارند. پرتغال یک مقصد جذاب و قابل دسترس برای دانشجویان ایرانی است که می خواهند در خارج از کشور اروپا تحصیل کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالاتی از جمله موارد ذیل پاسخ داده می شود:

  • مهاجرت به پرتغال برای بینایی سنجان چگونه است؟
  • درآمد رشته بینایی سنجی در پرتغال چقدر است؟
  • شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در پرتغال به چه صورت است؟

درآمد بینایی سنج ها در پرتغال

برای تبدیل شدن به یک اپتومتریست حرفه ای، باید مدرک خود را در اپتومتری با موفقیت به پایان برسانید و پس از آن یک سال پیش ثبت نام آموزش تحت نظارت در محل کار را طی کنید. کار در پرتغال برای اپتومتریست ها (بینایی سنج ها) فراوان است. بینایی سنجان در پرتغال، به شرط تسلط به هر دو زبان انگلیسی و پرتغالی، هم پیشنهادهای شغلی زیادی دارند هم سطح درآمد بالا. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حداقل و حداکثر درآمد بینایی سنج ها در پرتغال سال 2022 بیان شده است:

درآمد ماهانه بینایی سنج ها در پرتغال

تحصیل رشته بینایی سنجی در پرتغال

سیستم آموزش عالی در پرتغال بین موسسات دولتی و خصوصی، دانشگاه ها و پلی تکنیک ها تقسیم می شود و تمرکز کلی بر نظریه و تحقیق است؛ شما می توانید دانشگاه پرتغال بدون آیلتس را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید. چندین کالج در پرتغال به شرطی که تحصیلات قبلی دانش آموز به زبان انگلیسی انجام شده باشد، آیلتس درخواست نمی کنند. از آنجایی که تعداد دانشجویان بین المللی که برای تحصیل پزشکی به پرتغال می روند هر ساله افزایش می یابد، اکنون اکثر مدارس دوره های پیش بالینی انگلیسی را ارائه می دهند و با این حال، برنامه های آموزشی بالینی آنها به زبان پرتغالی باقی می ماند.

لازم به ذکر نوع رشته، مقطع تحصیلی، تابعیت دانشجو (این که شهروند اتحادیه اروپا، حوزه اقتصادی اروپا یا سوئیس باشد و یا اینکه non-EU/EEA student محسوب گردد) و زبان تحصیل، در میزان شهریه موثر است. در مجموع می توان عمده ترین بخش های هزینه تحصیل در پرتغال برای دانشجویان رشته بینایی سنجی را به شرح ذیل دانست:

شهریه دانشگاه های پرتغال برای رشته بینایی سنجی (یورو)هزینه زندگی در پرتغال به صورت ماهانه (یورو)
سالانه بین 750€ تا 11000€ماهانه 800€ تا 1100€

تحصیل رشته بینایی سنجی در پرتغال

بهترین دانشگاه ها برای رشته بینایی سنجی در پرتغال

اکثر برنامه ها به زبان پرتغالی تدریس می شوند، اما تعدادی از آنها به زبان انگلیسی هستند، به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد؛ البته تحصیل کارشناسی بینایی سنجی در پرتغال مستلزم تسلط به زبان پرتغالی و قبولی در آزمون ورودی می باشد. لازم به ذکر است که اگرچه تحصیل در پرتغال رایگان نیست، حتی با یک سیستم آموزشی با کیفیت بالا، دانشگاه ها با شهریه های خود در حد متوسط ​​باقی می مانند؛ این مدرک معتبر سه ساله با هدف ارائه آموزش های مورد نیاز برای بررسی، تشخیص و مدیریت طیف وسیعی از شرایط چشمی است. اولین قدم خود را به سمت این حرفه ارزشمند با یکی از قدیمی ترین و معتبرترین موسسات این رشته بردارید؛ بهترین دانشگاه های پرتغال در سال تحصیلی 2023-2022 برای تحصیل در رشته بینایی سنجی عبارت هستند از:

  • University of Porto
  • University of Lisbon
  • University of Coimbra
  • University of Nova de Lisboa
  • University of Minho

لازم به ذکر است ضمن تحصیل در دانشگاه ها، اگر مجوز اقامت برای تحصیل در پرتغال دارید، مجاز به کار تا 20 ساعت در هفته در طول ترم و تمام وقت در تعطیلات ترم و تعطیلات هستید ولی اگر دوره کوتاه مدت (حداکثر 3 ماه) را دنبال می کنید و فقط ویزای شینگن دارید، اجازه کار ندارید. با کار ضمن تحصیل در پرتغال 2022 دانشجویان می توانند درآمدی کسب کرده و بخشی از هزینه زندگی در پرتغال را تامین نمایند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته بینایی سنجی در پرتغال و غیره، توضیحاتی ارائه گردیده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *