ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در چین

رشته بینایی سنجی در چین

رشته بینایی سنجی در چین در دانشگاه های دولتی این کشور هم مشمول بورسیه برای دانشجویان می شود هم نسبتا کم هزینه است. اما دانشگاه های خصوصی چین، علی الخصوص هنگ کنگ، بعضا حتی به اندازه دانشگاه های آمریکا، گران هستند. گزارش جدیدی که این هفته توسط Student.com منتشر شد، چین را به عنوان مقصدی در حال رشد برای آموزش بین‌المللی مورد توجه قرار می‌دهد؛ این گزارش خاطرنشان می کند که سال گذشته رکوردشکنی 398000 دانشجوی بین المللی برای تحصیل در چین هجوم آوردند و این کشور را به سومین مقصد محبوب جهان (پس از ایالات متحده و بریتانیا) تبدیل کرد. برای تحصیل در چین نیازی به تسلط به زبان چینی ندارید، دانشگاه‌های چین هزاران برنامه آموزش انگلیسی با کیفیت بالا را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند.

از آنجایی که برخی کشورها هزینه های تحصیل را افزایش می دهند، دانشجویان بین المللی می توانند از دانشگاه های مقرون به صرفه بدون به خطر انداختن کیفیت آموزش خود استفاده کنند. علاوه بر این، بورسیه ها منحصر به دانشجویان محلی چینی نیستند زیرا دولت، بخش خصوصی و دانشگاه ها برنامه های بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی را تأمین می کنند. با کمک جوامع آنلاین و وب سایت ها، کسب اطلاعات در مورد نحوه تحصیل رایگان در چین آسان تر شده است و دانشجویان مشتاق بین المللی می توانند از این فرصت عالی برای رسیدن به خود استفاده کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص مهاجرت به چین به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد بینایی سنج ها در چین چقدر است؟
  • هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در چین طی سال 2023-2022 چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل رشته بینایی سنجی کدام اند؟

درآمد بینایی سنج ها در چین

کار در چین زیاد است اما با در نظر گرفتن جمعیت این کشور که بیش از یک میلیارد نفر می باشد، کاریابی در این کشور برای خارجی ها ساده نیست. در واقع به گزارش دولت چین، سالانه باید بیش از 20 میلیون موقعیت کاری جدید ایجاد شود، تا خود چینی هایی که به سن قانونی می رسند بتوانند در این کشور کار کنند. رشته بینایی سنجی در چین موقعیت های کاری نسبتا خوب و درآمد تقریبا بالایی دارد:

درآمد ماهانه بینایی سنج ها در چین

تحصیل رشته بینایی سنجی در چین

همانطور که شما با هزاران متقاضی دیگر رقابت می کنید، قرار دادن درخواست شما در بین اولین درخواست هایی که توسط پانل بررسی دانشگاه بررسی می شود، ممکن است تاثیری بر جای بگذارد که می تواند شانس شما را برای پذیرش افزایش دهد. بورسیه‌ها می‌توانند هر دانشجوی بین‌المللی را مانند هیچ دانشجوی دیگری به آزادی مالی سوق دهند، بدون در نظر گرفتن اعتباری که همراه با برچسب‌گذاری به عنوان یک محقق کامل به همراه دارد. با این حال، اکثر دانشجویان بین المللی ممکن است آنقدر خوش شانس نباشند که در یک برنامه بورسیه پذیرفته شوند؛ دلیل این امر رقابت تنگاتنگ است و دشواری دستیابی به مشخصات علمی برجسته عامل بازدارنده است. با وجود این، تحصیل در چین به دلیل داشتن دانشگاه های مقرون به صرفه هرگز آسان تر نبوده است و نیازمند داشتن رزومه عالی می باشد. رشته بینایی سنجی نیز مستلزم قبولی در آزمون ورودی چین است.

بورسیه های تحصیلی جزئی و شهریه نسبتاً ارزان تر، فرصتی برای تحصیل و زندگی مستقل در حالی که از فرصت های شغلی متعدد کشور بهره می برند، برای دانشجویان فراهم می کند. هزینه تحصیل در مقرون به صرفه ترین دانشگاه های کشور بین 2000$ تا 10000$ (دلار آمریکا) در سال است. هزینه های تحصیل در برخی از دانشگاه های خصوصی در مقایسه با دانشگاه های دولتی بسیار بالاتر است. دانشجویان بین‌المللی حتی می‌توانند از هزینه‌های شهریه ارزان‌تر در برنامه‌های منتخب در دانشگاه‌های برتر چین، مانند دانشگاه پکن، دانشگاه Tsinghua و دانشگاه فودان استفاده کنند.

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در چین

دانشجویان از این فرصت گسترده برای تکمیل مدرک کارشناسی به صورت رایگان در چین استفاده می کنند. این کشور دارای بورسیه های مختلف در بخش دولتی و خصوصی است. بورسیه های دولت چین شامل شورای بورس تحصیلی چین، بورسیه دولتی جیانگ سو، بورسیه استانی هوبی و بورسیه دولت پکن است؛ اما اخذ بورسیه تحصیلی برای رشته بینایی سنجی که طرفداران زیادی دارد، ساده نیست. هزینه تحصیل در چین در این رشته با توجه به نوع دانشگاه سالانه بین 2000$ تا 10000$ (دلار آمریکا) می باشد. این شهریه در دانشگاه های خصوصی چین به سالی 23000$ (دلار آمریکا) می باشد. هزینه زندگی در چین نیز باید در نظر گرفته شود که ماهانه حدودا 700$ تا 1000$ (دلار آمریکا) می باشد.

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در چین

بهترین دانشگاه ها برای رشته بینایی سنجی در چین

در سال 2022 بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل رشته بینایی سنجی عبارت هستند از:

  • Fudan University
  • Sun Yat-sen University
  • Central South University
  • Peking Union Medical College
  • Zhejiang University
  • Sichuan University
  • Nanjing Medical University
  • Tsinghua University

دانشگاه شانگهای TCM به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی چین در زمینه پزشکی بالینی و پزشکی غربی برای دانشجویان بین المللی رتبه بندی شده است؛ این دانشگاه پزشکی در چین مورد تایید MCI، امکانات آموزشی، تحقیقاتی، پزشکی و آموزشی را به دانشجویان خود ارائه می دهد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص رشته بینایی سنجی در چین توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *