ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در کانادا

رشته بینایی سنجی در کانادا

تحصیل در رشته بینایی سنجی در کانادا می تواند به عنوان برگ برنده ای برای رسیدن به کار در بهترین کشورهای جهان به حساب آید. کانادا یکی از کشورهای مطرح جهان است که کیفیت بالایی برای زندگی را ارائه می کند و به همین دلیل است که سالیانه بر تعداد متقاضیان مهاجرت به این کشور اضافه می شود. در حال حاضر کیفیت دانشگاه های کانادا بسیار مناسب است و به همین دلیل می توان دید که این کشور در رتبه بندی بهترین و جذاب ترین کشورهای جهان از دید دانشجویان خارجی، پس از انگلستان به عنوان دومین کشور برتر جهان معرفی شده است. نگاهی اجمالی به رتبه بندی دانشگاه های ارائه کننده رشته بینایی سنجی نشان می دهد که کانادا از جمله بهترین ها در جهان است.

رشته بینایی سنجی به طور کلی یکی از شاخه های علوم پزشکی است که می توان به کمک آن خود را به عنوان پزشک معرفی کرد و این درحالی است که طول دوره تحصیل این رشته به نسبت بسیاری از رشته های تحصیلی دیگر بسیار کمتر است و دانشجویان به راحتی می توانند در زمانی کوتاه خود را به عنوان یک نیروی کاری به بازار کار پزشکی در این کشور یا سایر کشورهای برتر جهان تحمیل کنند چراکه کانادا از اعتبار بالایی در این زمینه برخوردار است. باتوجه به نکات ارائه شده، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل خواهند پرداخت.

بهترین دانشگاه های رشته بینایی سنجی در کانادا

برای این که فردی بتواند در رشته بینایی سنجی وارد دانشگاه های کانادا شود، کافی است تا یک دیپلم 12 ساله در اختیار داشته باشد و از طرف دیگر مدرک زبان خود را نیز به دست آورده باشد. خوشبختانه در کانادا دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی یا فرانسوی به ادامه تحصیل بپردازند و این یک امتیاز مناسب است که افراد با توجه به توانمندی های خود بتوانند در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند.

برترین دانشگاه این کشور در رشته بینایی سنجی، دانشگاه واترلو است که رتبه 26 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه بریتیش کلمبیا در شهر ونکوور نیز رتبه 36 جهان را در اختیار گرفته است و همچنان از برترین های جهان در این رشته به حساب می آید. رتبه سوم بهترین دانشگاه های کانادا نیز به دانشگاه تورنتو رسیده است که در رتبه 46 جهان قرار دارد. به طور کلی در میان 200 دانشگاه برتر جهان در رشته بینایی سنجی، نام 11 دانشگاه کانادایی دیده می شود که نشان از قدرت بالای این کشور در رشته بینایی سنجی دارد.

تحصیل پزشکی در کانادا یک دوره عموما 6 ساله است اما دانشجویان در رشته بینایی سنجی می توانند پس از 4 سال مدرک خود را دریافت کرده و در یک بازه زمانی 6 ساله از ابتدای ورود خود به این کشور، به اقامت دائم نیز دست پیدا کنند.

بهترین دانشگاه های رشته بینایی سنجی در کانادا

هزینه رشته اپتومتریست در کانادا

انچه که بسیاری از افراد را از تحصیل در کانادا دور می کند، هزینه های تحصیل در این کشور است. بسیاری از افراد برای این که بتوانند در این رشته تحصیل کنند، باید بودجه ای در حدود 18000$ تا 25000$ (دلار کانادا) را در سال هزینه کنند و در مقطع کارشناسی، دسترسی به بورسیه های جزئی که کمتر از 5000$ (دلار کانادا) ارزش دارند ممکن می شود اما برخی از دانشجویان می توانند وام های دانشجویی دریافت کنند.

در سوی دیگر هزینه های زندگی در کانادا قرار دارد که بسته به شرایط مهاجرت افراد می تواند متفاوت باشد. افرادی که به صورت مجرد به این کشور مهاجرت می کنند به حدود 15000$ (دلار کانادا) در سال نیاز خواهند داشت و شرایط سایر افراد متفاوت است. به طور کلی یکی از امتیازاتی که مهاجرت تحصیلی به کانادا به همراه دارد، مهاجرت به همراه خانواده است.

امتیازات هر یک از افراد در مهاجرت به کانادا

فرآیند ورود به رشته بینایی سنجی در کانادا

تمامی دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در کانادا و ورود به رشته بینایی سنجی در این کشور را دارند، باید با فرآیند ورود به این رشته تحصیلی به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول تحصیل در این رشته مواجه خواهند شد. جهت آشنایی با فرآیند ورود به رشته بینایی سنجی در کانادا به جدول زیر مراجعه فرمایید:

فرآیند ورود به رشته بینایی سنجی در کاناداتوضیحات
اخذ مدرک کارشناسیاولین قدم برای تبدیل شدن به یک اپتومتریست و تحصیل در این رشته دریافت مدرک کارشناسی می باشد. تکمیل مدرک کارشناسی ترجیحا با تمرکز بر علوم زیستی یا اهمیت پیش پزشکی است.
قبولی در آزمون پذیرش بینایی سنجیاین فرآیند برای ورود به دانشگاه پزشکی در کانادا صورت می گیرد.
قبولی در آزمونپس از دریافت مدرک باید در آزمون بورد ملی آزمون بینایی سنجی در کانادا شرکت کرده و قبول شوید.

نکات کلیدی جهت موفقیت در رشته بینایی سنجی در کانادا

آن دسته از متقاضیانی که به دنبال مهاجرت به کانادا برای تحصیل رشته بینایی سنجی در این کشور هستند، باید با برخی از نکات کلیدی در این رشته تحصیلی آشنا شوند. برخی از نکات کلیدی در این زمینه عبارت اند از:

نکات کلیدی جهت موفقیت در رشته بینایی سنجی در کاناداتوضیحات
صلاحیت تحصیلیداشتن صلاحیت تحصیلی و شواهدی مبنی بر توانایی اداره برای دوره ای که کمک های بسزایی را به دانشجویان خواهد کرد.
داشتن آگاهی کافیشناخت و آگاهی لازم از حرفه اپتومتری بسیار حیاتی خواهد بود. به طور مثال شما باید سایه زدن را با اپتومتریست انجام دهید که به معنای مشاهده معاینه چشم است.
ویژگی رهبریویژگی های شخصی مانند رهبری، صداقت، انگیزه و ابتکار برای موفقیت در این رشته تحصیلی بسیار کلیدی خواهد بود.
اتمام موفقیت آمیز سال تحصیلیتمامی پیشنهادات پذیرش در رشته بینایی سنجی در کانادا مشروط به اتمام موفقیت آمیز سال تحصیلی جاری و شرایط لازم است.

شرایط کار یک اپتومتریست در کانادا

برای اینکه فردی بتواند به راحتی مهاجرت به کانادا از طریق کار را تجربه کند، باید مراحل نسبتا پیچیده ای را پشت سر بگذارد. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که دانشجویان علاوه بر این که می توانند امتیازات تحصیل در کانادا را به امتیازات خود اضافه کنند، این فرصت را خواهند داشت که در بازه 2 ساله فرصت اقامت پس از تحصیل در این کشور علاوه بر به دست آوردن پیشنهاد کاری، تجربه کار در کانادا را نیز به دست آورده و عملا به یک گزینه ایده آل برای برنامه اکسپرس انتری در این کشور شوند.

متوسط درآمد یک اپتومتریست در این کشور 22100$ (دلار کانادا) در ماه است که حدود 120% با متوسط درآمد در این کشور فاصله دارد و به همین دلیل می توان آن را به عنوان یکی از بهترین گزینه های کاری در نظر گرفت. در صورتی که بهترین ها را برای آینده خود می خواهید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات تخصصی در باب رشته بینایی سنجی در کانادا

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده خواهد شد:

  • هزینه رشته بینایی سنجی در کانادا چگونه است؟ انچه که بسیاری از افراد را از تحصیل در کانادا دور می کند، هزینه های تحصیل در این کشور است. بسیاری از افراد برای این که بتوانند در رشته بینایی سنجی تحصیل کنند، باید بودجه ای در حدود 18000$ تا 25000$ (دلار کانادا) را در سال هزینه کنند و در مقطع کارشناسی، دسترسی به بورسیه های جزئی که کمتر از 5000$ (دلار کانادا) ارزش دارند ممکن می شود اما برخی از دانشجویان می توانند وام های دانشجویی دریافت کنند.
  • بهترین دانشگاه های رشته بینایی سنجی در کانادا کدام اند؟ برترین دانشگاه این کشور در رشته بینایی سنجی، دانشگاه واترلو است که رتبه 26 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه بریتیش کلمبیا در شهر ونکوور نیز رتبه 36 جهان را در اختیار گرفته است و همچنان از برترین های جهان در این رشته به حساب می آید. رتبه سوم بهترین دانشگاه های کانادا در رشته بینایی سنجی نیز به دانشگاه تورنتو رسیده است که در رتبه 46 جهان قرار دارد. به طور کلی در میان 200 دانشگاه برتر جهان در رشته بینایی سنجی، نام 11 دانشگاه کانادایی دیده می شود که نشان از قدرت بالای این کشور در رشته بینایی سنجی دارد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *