ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در کلمبیا

رشته بینایی سنجی در کلمبیا

افرادی که تحصیل در رشته بینایی سنجی در کلمبیا را برای آینده خود انتخاب می کنند، باید چشم انداز روشن و انتظار متناسبی در این مسیر داشته باشند. دانشگاه های کلمبیا در بسیاری از رشته های تحصیلی جایگاهی را در رتبه بندی های جهانی به دست آورده اند اما در رده دانشگاه های درجه چندم جهان به حساب می آیند. به زبان ساده تر می توان گفت که نمی توان از انتخاب کلمبیا به عنوان مقصد تحصیلی، انتظار داشت که فرد بتواند جایگاهی عالی از نظر علمی در آینده کاری خود داشته باشد. به همین دلیل است که این کشور تنها به کسانی توصیه می شود که از نظر علمی، رزومه ای نه چندان خوب را در اختیار دارند.

هزینه های تحصیل در کلمبیا بسیار مناسب است و از طرف دیگر امکان مهاجرت دوباره از این کشور به سمت کشورهای مطرح آمریکای شمالی نیز وجود دارد. در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که کلمبیا یکی از کشورهای رده سوم برای تحصیل در رشته بینایی سنجی است و افرادی که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید چالش های موجود در مسیر مهاجرت به این کشور را نیز بپذیرند. فرایند مهاجرت تحصیلی به کلمبیا همچنین می تواند با ریسک های زیادی در رابطه با دریافت ویزای تحصیلی همراه باشد و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته بینایی سنجی در کلمبیا پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در این کشور چیست؟
  • مهم ترین دانشگاه های کلمبیا برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • آیا می توان با هزینه های کم در کلمبیا به ادامه تحصیل مشغول شد؟
  • فرایند ورود به بازار کار رشته بینایی سنجی در کلمبیا پس از تحصیل چگونه خواهد بود؟

فرآیند تحصیل رشته بینایی سنجی در کلمبیا

در بسیاری از رشته های مرتبط با علوم پزشکی، دانشجویان باید در دوره های پیش پزشکی شرکت کرده یا آزمون ورودی دانشگاه را با موفقیت پشت سر بگذارند. در کلمبیا اما دانشجویان بدون عبور از چنین مراحلی می توانند وارد دوره آموزشی رشته بینایی سنجی شوند. به زبان ساده تر می توان گفت که دانشجویان برای تحصیل در این رشته تنها به یک دیپلم 12 ساله و همچنین مدرک زبان متناسب با خواسته دانشگاه نیاز خواهند داشت تا دوره آموزشی خود را در این کشور آغاز کنند. نکته مهم در این رابطه آن است که تحصیل در رشته بینایی سنجی در این کشور یک دوره 4 ساله است که به نسبت دوره های تحصیل پزشکی در این کشور بسیار کوتاه تر است.

در کلمبیا دانشگاه های بسیار زیادی برای تحصیل در رشته بینایی سنجی وجود داشت اما تنها برخی از آن ها اعتبار کافی برای قرار گرفتن در رتبه بندی های جهانی را داشته اند. مهم ترین دانشگاه هایی که می توان برای تحصیل در رشته بینایی سنجی به آن ها مراجعه کرد عبارتند از:

مهمترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته بینایی سنجی در کلمبیا

دانشجویان خارجی پس از دریافت پذیرش در این کشور، باید اقدامات لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کلمبیا را انجام دهند و بتوانند از این طریق تحصیل در کلمبیا را تجربه کنند.

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در کلمبیا

افرادی که کلمبیا را برای تحصیل خود در خارج از کشور انتخاب می کنند، کمتر با چالش های مالی روبرو می شوند و این می تواند یک دلیل روشن برای انتخاب این کشور برای تحصیل باشد. البته باید در نظر داشت که با توجه به کیفیت آموزش در این کشور، نمی توان انتظار داشت که فرد هزینه های مصرفی را برای رسیدن به موفقیت های بزرگ انجام داده باشد.

متوسط شهریه دانشجویان خارجی برای تحصیل در کلمبیا در حدود 2600$ تا 3800$ (دلار) در سال است و دانشجویان برای دریافت بورسیه های تحصیلی در این کشور بسیار محدود هستند. از سوی دیگر باید به این نکته نیز اشاره کرد که به دانشجویان تنها اجازه کار در محیط دانشگاه داده شده است و این مسئله نیز می تواند آینده مالی دانشجویان را تحت تاثیر قرار دهد. متوسط هزینه های زندگی در کلمبیا برای دانشجویان خارجی در حدود 400$ (دلار) در ماه است و باید در نظر داشت که معمولا رسیدن به کار در این کشور بسیار سخت است.

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در کلمبیا

فرآیند رسیدن به کار در کلمبیا به عنوان یک اپتومتریست

افرادی که در کلمبیا مدرک خود در شته بینایی سنجی را به دست آورده باشند، می توانند فرایند ساده ای برای رسیدن به کار در این کشور را طی کنند و همین مسئله به آن ها کمک خواهد کرد تا در مسیر دریافت اقامت این کشور قرار گیرند. در حال حاضر یک اپتومتریست در این کشور 9900000COP (پزو کلمبیا) در ماه درآمد کسب می کند و می تواند از این طریق هزینه های زندگی خانوادگی خود در این کشور را به راحتی تامین کند.

با این وجود کیفیت زندگی در این کشور به گونه ای نیست که بتواند بسیاری را به سمت خود جذب کند. در حال حاضر کلمبیا را می توان به عنوان یکی از آخرین گزینه های مهاجرتی خود در نظر داشت. در راستای رسیدن به برترین کشورهای جهان، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این مسیر همراهی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *