ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در گرجستان

رشته بینایی سنجی در گرجستان

شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در گرجستان برای بسیاری از افراد نه تنها مناسب نیست بلکه می تواند به عنوان یک گام رو به عقب به حساب آید. افرادی که گرجستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند بیشتر نزدیک بودن به ایران را ملاک تحصیل خود بر می شمرند ولی باید در نظر داشت که کشورهایی نظیر ترکیه در همسایگی ایران شرایط بسیار بهتری را برای تحصیل ایجاد می کنند و از نظر آینده شغلی نیز شرایط بهتری را برای خود به ارمغان خواهند آورد و به همین دلیل است که از افراد خواسته می شود تا پیش از مهاجرت، عوامل مختلف تاثیرگذار در آینده خود را مورد بررسی قرار داده و پس از آن اقدام به اخذ پذیرش کنند.

رشته بینایی سنجی به عنوان یکی از رشته های کلیدی در بازار کار حوزه پزشکی شناخته می شود و به همین دلیل است که متقاضیان زیادی را به خود جلب می کند. این رشته به صورت محدود در گرجستان ارائه می شود و این خود دلیل روشنی است که روند دریافت پذیرش تحصیلی در این کشور را با چالش های زیادی توامان سازد. در حال حاضر دانشگاه های گرجستان از نظر کیفی در این رشته شرایط مناسبی را در اختیار ندارند اما با این اوصاف نیز مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته بینایی سنجی در گرجستان خواهند پرداخت تا به ابهامات موجود در این زمینه پاسخ دهند.

  • شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در این کشور چیست؟
  • آیا می توان در دانشگاه های معتبر گرجستان به تحصیل در این رشته پرداخت؟
  • هزینه های احتمالی تحصیل در رشته بینایی سنجی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان دانشجوی خارجی در گرجستان، به کار پس از تحصیل پرداخت؟

روند تحصیل رشته بینایی سنجی در گرجستان

آنچه مشخص است این که گرجستان در رشته های مختلف تحصیلی، اقدام به جذب دانشجو می کند اما باید به این نکته اشاره کرد که کیفیت آموزش در این کشور چندان مناسب نیست و دانشجویان برای تحصیل در چنین شرایطی نیز باید هزینه های بسیار زیادی را پرداخت کنند. موانع موجود در مسیر آموزش در این کشور در رتبه بندی دانشگاه های این کشور در رشته های مختلف کاملا روشن است.

با وجود این که کیفیت آموزش در این کشور چندان مناسب نیست، دانشگاه پزشکی تفلیس را می توان به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در رشته بینایی سنجی معرفی کرد که شرایطی بهتر نسبت به سایر دانشگاه های این کشور دارد. از سوی دیگر دانشگاه ایوان یاواخیشویلی نیز یکی دیگر از دانشگاه های موجود در شهر تفلیس است که استانداردهای بهتری نسبت به سایر دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته بینایی سنجی دارد.

دانشجویان خارجی در گرجستان می توانند به صورت خود خواسته زبان تحصیل در این کشور را انتخاب کنند و زبان انگلیسی معمولا رایج ترین زبان برای تحصیل دانشجویان خارجی در این کشور است. دریافت ویزای تحصیلی گرجستان برای دانشجویان خارجی چندان دشوار نیست چراکه دولت این کشور اطمینان دارد که به دلیل شرایط موجود در این کشور، تقریبا همه دانشجویان پس از تحصیل این کشور را ترک خواهند کرد و سرمایه ای که به این کشور وارد می کنند، می تواند به نوعی کمک رسان جدی برای اقتصاد شکست خورده این کشور باشد.

روند تحصیل رشته بینایی سنجی در گرجستان

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در گرجستان

افرادی که گرجستان را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، معمولا هزینه های زیادی را برای تحصیل و زندگی خود در این کشور پرداخت نمی کنند مگر این که در یکی از دانشگاه های خصوصی این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. در حال حاضر می توان گفت که تحصیل در گرجستان یکی از کم هزینه ترین دوره های آموزشی در منطقه شرق اروپا و شمال آسیا است.

برای درک بهتر این موضوع، می توان گراف زیر را مورد توجه قرار داد که هزینه های یک سال تحصیل در رشته بینایی سنجی در این کشور را نشان می دهد.

هزینه های یک سال تحصیل در رشته بینایی سنجی در گرجستان

دانشجویان می توانند با استفاده از کار ضمن تحصیل در گرجستان، از نظر مالی شرایط مناسب تری را برای خود ایجاد کنند اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که دریافت یک پیشنهاد کاری برای دانشجویان بسیار سخت خواهد بود.

شرایط کار یک اپتومتریست در گرجستان

انتخاب گرجستان به عنوان مقصد تحصیلی توجیهات چندانی ندارد و زندگی در این کشور نیز از نظر کیفی چندان مناسب نیست و به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان خارجی پس از تحصیل در این کشور در مسیر مهاجرت به سایر کشورهای جهان را برای خود فراهم می کنند اما باید در نظر داشت که گرجستان نیز ممکن است از اقامت آن ها در این کشور استقبال کند. به طور متوسط یک اپتومتریست در این کشور 6430GEL (لاری) در ماه درآمد کسب می کنند و از این طریق می توانند به هزینه های زندگی خود در این کشور رسیدگی کنند.

شرایط کلی زندگی و تحصیل در این کشور به مانند کشورهای دیگر جهان، مناسب نیست و به همین دلیل است که توصیه می شود تا پیش از انتخاب این کشور، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا جزئیات بیشتری از روند مهاجرت به بهترین کشورهای جهان را در اختیار شما قرار دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *