ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در آذربایجان

رشته بیهوشی در آذربایجان

رشته بیهوشی در آذربایجان یکی از رشته های تحصیلی وابسته به گروه علوم پزشکی است که می تواند فرصت های مناسب کار را در اختیار علاقمندان قرار دهد. علاقمندان به تحصیل پزشکی در کشورهای همسایه ایران، آذربایجان را نیز به عنوان مقصدی جذاب در نظر دارند به ویژه آنکه بسیاری از ایرانی ها می توانند به زبان آذری صحبت کنند و مشکلی از بابت فراگیری زبان نخواهند داشت. حال در چنین شرایطی می توان گفت که آذربایجان مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته بیهوشی است یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال نیاز به بررسی فاکتورهای مختلفی است تا بتوان به نتیجه گیری درست تری دست پیدا کرد.

رشته بیهوشی یکی از حساس ترین رشته های پزشکی است که با اتاق عمل و شرایط خاص آن در ارتباط است و به همین دلیل افرادی که قصد تحصیل در این رشته را دارند، باید ویژگی های خاص آموزش در این رشته را نیز در نظر داشته باشند. کیفیت آموزش در این رشته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و علاقمندان به ورود به این رشته باید پیش از انتخاب دانشگاه خود، رتبه علمی و جایگاه دانشگاه مورد نظر خود را نیز در نظر داشته باشند. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در تلاش خواهند بود تا به بررسی شرایط تحصیل در رشته بیهوشی در آذربایجان بپردازند و آگاهی بخش علاقمندان به ادامه تحصیل در این کشور باشند.

  • آیا آذربایجان مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته بیهوشی است؟
  • هزینه تحصیل رشته های پزشکی در کشور آذربایجان چقدر است؟
  • آیا دانشجویان خارجی می توانند در کشور آذربایجان پس از تحصیل به کار مشغول شوند؟
  • متوسط درآمد یک متخصص بیهوشی در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته بیهوشی در کشور آذربایجان

تحصیل در رشته های مرتبط با علوم پزشکی از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است و متقاضیان تحصیل در این رشته باید در نظر داشته باشند که آذربایجان از نظر کیفیت آموزش در سطح برتر قرار ندارد. بسیاری از علاقمندان به تحصیل در رشته های پزشکی باید به این نکته توجه داشته باشند که دانشگاه های آذربایجان مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار ندارند و به همین دلیل نمی توان پس از تحصیل در رشته بیهوشی در آذربایجان به ایران بازگشت و مشغول به کار شد. علاقمندان به تحصیل در رشته بیهوشی در این کشور نیازی به شرکت در آزمون های ورودی سنگین ندارند. به همین دلیل است که می توان گفت تحصیل در آذربایجان هزینه های معنوی زیادی را به همراه ندارد و می توان آن را به عنوان یک مقصد سهل الوصول برای تحصیل معرفی کرد.

برخی از مهم ترین معایبی که تحصیل رشته بیهوشی در این کشور به همراه دارد عبارتند از:

معایب تحصیل رشته بیهوشی در آذربایجان

نحوه پذیرش از رشته بیهوشی در آذربایجان

رشته بیهوشی anesthesiology که جزء رشته های شناخته شده در آذربایجان محسوب می شود که در جمهوری آذربایجان هم مثل دیگر کشورها در مقطع پست گرجوئیت ارایه می شود. که در قالب آن پزشکان با توجه به بیماری افراد و نیز نوع عمل مورد نیاز انواع داروها را برای بیهوشی استفاده کرده و به مدیریت بیماران می پردازند. رشته ای تخصصی که در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی آذربایجان نیز ارایه می شود.

معمولا اصلی ترین شرط برای ورود به دوره بیهوشی در آذربایجان نیز اتمام دوره 6 ساله تحصیل پزشکی و قبولی در آزمون برگه ای مرکز آزمون دولتی جمهوری آذربایجان (SEC) است:

نحوه پذیرش از رشته بیهوشی در آذربایجان

از نکات دیگر مربوط به تحصیل در دوره تخصصی رشته بیهوشی در آذربایجان اینکه معمولا این دوره تخصصی 2 تا 3 سال طول می کشد. پس از اتمام این دوره نیز به فارغ التحصیلان مدرک تخصص بیهوشی در آذربایجان اعطاء می شود.

ضمنا از بهترین دانشگاه های آذربایجان برای تحصیل رشته بیهوشی می توان به دانشگاه های زیر اشاره نمود:

  • دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان
  • دانشگاه ADA
  • دانشگاه نخجوان
  • دانشگاه اوراسیا باکو
  • دانشگاه خزر
  • دانشگاه دولتی باکو

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در آذربایجان

هزینه تحصیل در آذربایجان به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که در رشته های پزشکی دانشجویان نیاز به هزینه های نسبتا زیادی برای تحصیل در دانشگاه هایی دارند که چندان اعتبار علمی ندارند. هزینه تحصیل در رشته بیهوشی در کشور آذربایجان برای دانشجویان خارجی سالیانه تا 4000$ (دلار) است در حالی که می توان با چنین مبلغی در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز به ادامه تحصیل پرداخت.

در سوی دیگر اما هزینه های زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و در اختیار داشتن بودجه ای در حدود $500 الی 600$ (دلار) در ماه برای گذران زندگی در این کشور کافی به نظر می رسد. در چنین شرایطی اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که دانشجویان نمی توانند در این کشور کار کنند و برای تامین هزینه های زندگی خود باید برنامه ریزی مالی دقیق تری داشته باشند. در سوی دیگر باید به این نکته هم توجه کرد که نزدیکی به ایران هزینه های رفت و آمد را نیز به صورت قابل توجهی کاهش می دهد.

"</p

شرایط کار متخصصین بیهوشی در آذربایجان

یکی از موضوعاتی که می تواند تحصیل در آذربایجان را جذاب سازد آن است که فارغ التحصیلان در این کشور بدون توجه به چالش های اقامتی می توانند در این کشور به کار مشغول شوند و به همین دلیل است که یک دانشجو در این کشور به یک نیروی کار بالقوه تبدیل می شود. متخصصین بیهوشی در کشور آذربایجان شانس بسیار خوبی برای رسیدن به این امتیاز خواهند داشت و می توانند به راحتی به کار در این رشته دست پیدا کنند.

یک متخصص بیهوشی در کشور آذربایجان به طور متوسط در حدود AZN 10100 (منات آذربایجان) درآمد کسب می کند و در نتیجه می توان انتظار داشت که آن ها از کیفیت زندگی بسیار بالایی از نظر اقتصادی برخوردار باشند. با همه این تفاسیر نمی توان انتظار داشت که دانشجویان بتوانند رزومه تحصیلی خود را با تحصیل در جمهوری آذربایجان تقویت کنند چراکه بسیاری از دانشگاه های ایران کیفیت آموزشی بالاتری دارند و البته هزینه های تحصیل در ایران نیز به نسبت کمتر است.

در کل رنج درآمدی متخصصان بیهوشی در جمهوری آذربایجان به شرح زیر است:

  • حداقل درآمدی: AZN 5360 (مانات)
  • متوسط درآمدی: AZN 10100 (مانات)
  • حداکثر درآمدی: AZN 15400 (مانات)

در صورتی که به دنبال بهترین گزینه های مهاجرتی خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار درباره رشته بیهوشی در آذربایجان

در بخش موخره مقاله فوق به سوالات پرتکرار شما همراهان گرامی پاسخ داده خواهد شد:

  • شرایط تحصیل رشته بیهوشی در کشور آذربایجان چگونه است؟ تحصیل در رشته های مرتبط با علوم پزشکی از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است و متقاضیان تحصیل در این رشته باید در نظر داشته باشند که آذربایجان از نظر کیفیت آموزش در سطح برتر قرار ندارد. بسیاری از علاقمندان به تحصیل در رشته های پزشکی باید به این نکته توجه داشته باشند که دانشگاه های آذربایجان مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار ندارند و به همین دلیل نمی توان پس از تحصیل در رشته بیهوشی در آذربایجان به ایران بازگشت و مشغول به کار شد. علاقمندان به تحصیل در رشته بیهوشی در این کشور نیازی به شرکت در آزمون های ورودی سنگین ندارند.
  • نحوه پذیرش از رشته بیهوشی در آذربایجان چگونه است؟ رشته بیهوشی anesthesiology که جزء رشته های شناخته شده در آذربایجان محسوب می شود که در جمهوری آذربایجان هم مثل دیگر کشورها در مقطع پست گرجوئیت ارایه می شود. که در قالب آن پزشکان با توجه به بیماری افراد و نیز نوع عمل مورد نیاز انواع داروها را برای بیهوشی استفاده کرده و به مدیریت بیماران می پردازند. رشته ای تخصصی که در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی آذربایجان نیز ارایه می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *