ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در آرژانتین

رشته بیهوشی در آرژانتین

بوینس آیرس بهترین شهر برای تحصیل در رشته بیهوشی در آرژانتین محسوب می شود که پایتخت و بزرگ ترین شهر برای تحصیل است. شهر بوئنوس آیرس نه بخشی از استان بوئنوس آیرس است و نه مرکز استان. بلکه یک منطقه خودمختار است. در سال 1880، پس از چندین دهه درگیری سیاسی، بوئنوس آیرس فدرال شد و از استان بوئنوس آیرس خارج شد. بوئنوس آیرس شهری چندفرهنگی و محل زندگی گروه های قومی و مذهبی متعددی است. با توجه به مهاجرت گروه های قومی مختلف، بوینس آیرس یکی از متنوع ترن شهرهای قاره آمریکا محسوب می شود.

قیمت‌های مقرون به صرفه آرژانتین و سرزندگی بوئنوس آیرس، آرژانتین را به مقصدی برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل می‌کند که در آن می‌توان از یک سبک زندگی جهانی لذت برد. خبر خوب دیگر این که خدمات بهداشتی و درمانی در آرژانتین برای شهروندان و ساکنان به طور یکسان رایگان است. ویزای دانشجویی، دانشجو را به عنوان یک مقیم موقت در نظر می گیرد و امکان دسترسی به مراقبت های بهداشتی و درمانی دولتی را برای وی فراهم می کند. با این حال، حتی در برخی از بخش های بوئنوس آیرس، مراقبت های بهداشتی دولتی بسیار پایه است. برخی از مردم، هم آرژانتینی ها و هم ساکنان خارجی، پس از ورود به آرژانتین، طرح های بیمه درمانی خصوصی را انتخاب می کنند.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته بیهوشی در آرژانتین تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته بیهوشی در آرژانتین کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان بیهوشی در آرژانتین چگونه است؟
  • هزینه تحصیل در رشته بیهوشی در آرژانتین چه مبلغی است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته بیهوشی در آرژانتین چه مبلغی است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته بیهوشی در آرژانتین

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها در آرژانتین برای تحصیل در رشته بیهوشی را معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی آن ها در این زمینه رتبه بندی شده اند.

دانشگاهشهررتبه در آرژانتینرتبه در آمریکای لاتینرتبه در جهان
دانشگاه بوینس آیرسبوینس آیرس110439
موسسه دانشگاهی بیمارستان ایتالیایییونس آیرس228763
دانشگاه ملی کوردوباکوردوبا330792
دانشگاه ملی لا پلاتالا پلاتا435900

مسیرهای شغلی برای متخصصین رشته بیهوشی در آرژانتین

فارغ التحصیلان رشته بیهوشی در آرژانتین می توانند از تخصص یا مهارت های قابل انتقال خود برای ورود به طیف وسیعی از مسیرهای شغلی مختلف مرتبط با بیهوشی استفاده کنند. مسیرهای شغلی در این رشته تحصیلی به شرح زیر می باشد:

مسیرهای شغلی برای متخصصین رشته بیهوشی در آرژانتینتوضیحات
تکنسین بیهوشیتکنسین های بیهوشی در آرژانتین مسئول مراقبت از تجهیزات بیهوشی و نگهداری آنها هستند.
دستیار متخصص بیهوشیدستیار بیهوشی در آرژانتین یک متخصص ماهر است که تحت نظارت مستقیم یک متخصص بیهوشی دارای مجوز کار می کند.
تکنسین بیهوشی معتبرتکنسین بیهوشی گواهی شده یا معتبر تکنسینی است که الزامات معاینه ارائه شده توسط تکنسین بیهوشی را مطالعه و ارزیابی می کند.

وضعیت حقوق متخصصان رشته بیهوشی در آرژانتین

متخصصان بیهوشی در آرژانتین معمولاً ماهانه حدود 139000ARS (پزوی آرژانتین) حقوق دریافت می کند. حقوق متخصصان بیهوشی در این کشور آمریکای لاتین بین 73400ARS (کم ترین) تا 211000ARS (بیش ترین) (پروزی آرژانتین) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان بیهوشی در آرژانتین را نمایش می دهد:

حقوق سالانه متخصصان بیهوشی در آرژانتین

نمودار زیر تغییر میانگین حقوق متخصصان بیهوشی بر اساس تجربه در آرژانتین را نشان می دهد:

تغییر میانگین حقوق متخصصان بیهوشی بر اساس تجربه در آرژانتین

طبیعی است که هرچه تجربه متخصصان بیهوشی بیش تر می شود حقوق آن ها بیش تر می گردد. نمودار زیر نیز مقایسه حقوق متخصصان بیهوشی در آرژانتین با توجه به جنسیت آن ها را نمایش می دهد:

مقایسه حقوق متخصصان بیهوشی مرد و زن در آرژانتین

مطابق نمودار فوق، متخصصان بیهوشی مرد در آرژانتین به طور متوسط 8% بیش تر از همتایان زن خود درآمد کسب می کنند.

هزینه تحصیل در رشته بیهوشی در آرژانتین

سیستم آموزش عالی آرژانتین بین بخش دولتی و خصوصی تقسیم شده است. هزینه های تحصیل نشان دهنده این مطلب است. در دانشگاه های دولتی شهریه ای وجود ندارد. هنگامی که فرد مجوز تحصیل در آرژانتین خود را در دست داشته باشد، از هرگونه هزینه ای معاف خواهد بود. تحصیل در دو مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی کاملا رایگان است.

اما این امر در مورد دانشگاه های خصوصی صادق نیست. دانشگاه های خصوصی در آرژانتین بیزینس هستند و به همین دلیل باید گردش مالی سالمی داشته باشند. هزینه های آن ها عمدتاً توسط دولت تنظیم نمی شود، اما معمولاً بین 5000$ تا 15000$ (دلار آمریکا) در سال متغیر است. تفاوت بزرگ بین این دو رقم به این دلیل است که برنامه های کاربردی تر، مانند پزشکی یا مهندسی، هزینه بیش تری برای اجرا دارند، بنابراین هزینه بیش تری برای تحصیل دارند.

هزینه ‌های برنامه‌ های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ های خصوصی می‌تواند بالاتر از 15000$ (دلار آمریکا) باشد، این به این معنی است که تعداد دانشجویان بین‌المللی کم تری در برنامه‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ های خصوصی آرژانتین ثبت ‌نام می ‌کنند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته بیهوشی در آرژانتین

هزینه زندگی دانشجویان رشته بیهوشی در آرژانتین

به دلیل مشکلات اقتصادی بدنام آرژانتین، هزینه های زندگی برای آرژانتینی ها بالا بوده و در حال افزایش است. اما، به عنوان یک شهروند خارجی، دانشجویان هزینه های زندگی در آرژانتین را بسیار مقرون به صرفه خواهند دید – و به طور قابل توجهی کم تر از بسیاری از کشورهای اروپایی یا ایالات متحده است. مانند بسیاری از کشورها، هزینه زندگی به طور کلی در پایتخت – بوینس آیرس – بالاتر است. از آن جایی که بوینس آیرس جایی است که اکثر دانشجویان بین المللی در آن جا تحصیل می کنند، در زیر متوسط برخی از هزینه های زندگی در این شهر را منعکس می کنیم:

  • اجاره ماهانه (آپارتمان یک خوابه): 22600ARS (پزوی آرژانتین) معادل 275USA (دلار آمریکا)
  • خدمات رفاهی (متوسط ماهانه): 4600ARS (پزوی آرژانتین) معادل 55$ (دلار آمریکا)
  • کارت حمل و نقل عمومی ماهانه: 1260ARS (پزوی آرژانتین) معادل 15$ (دلار آمریکا)
  • وعده غذا (رستوران ارزان): 600ARS (پزوی آرژانتین) معادل 39$ (دلار آمریکا).

میانگین هزینه زندگی برای یک نفر در بوینس آیرس حدود 35500ARS (پزوی آرژانتین) معادل 430$ (دلار آمریکا) در ماه است. آرژانتین یک کشور پول محور است، اما کارت ها به ویژه در بوئنوس آیرس رایج تر هستند. با این حال، گاهی اوقات کارت های Chip-And-Pin پذیرفته نمی شوند، بنابراین فرد باید مطمئن باشد که پول نقد کافی را همیشه همراه خود داشته باشد. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته بیهوشی در آرژانتین هستید، توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول در خصوص رشته بیهوشی در آرژانتین

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته بیهوشی در آرژانتین پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • چشم انداز شغلی در رشته بیهوشی در آرژانتین چگونه است؟ دانشگاه های آرژانتین با همکاری وزارت کار این کشور، چشم انداز شغلی بسیار ایده آلی را برای فارغ التحصیلان رشته بیهوشی در آرژانتین در نظر گرفته اند.
  • آیا اتباع کشورهای خارجی برای تحصیل رشته بیهوشی در آرژانتین به مجوز اقامت نیاز دارند؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که مایلند بیش از 3 ماه برای تحصیل در این کشور بمانند، باید برای دریافت مجوز اقامت آرژانتین اقدام نمایند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *