ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در آمریکا

رشته بیهوشی در آمریکا

رشته بیهوشی در آمریکا علاقمندان زیادی دارد، اما توجه شود که هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور بالا می باشد. ممکن است این سوال برای افراد مطرح شود که چگونه می توانم برای تحصیل به آمریکا بروم؟ این چند مرحله روندی را که یک دانشجوی بین‌المللی می‌تواند برای تحصیل در دانشگاه یا کالج در ایالات متحده دنبال کند، توضیح می‌دهد:

  • در مورد گزینه های خود تحقیق کنید تحصیلات تکمیلی شامل چند سطح می باشد
  • مطالعات خود را تامین مالی کنید
  • درخواست پذیرش خود را تکمیل کنید
  • برای ویزای خود اقدام کنید

البته توجه شود با بیش از 4000 دانشگاه و کالج در ایالات متحده آمریکا، گزینه های زیادی برای تحصیلات عالی خود خواهید داشت. اگرچه آمریکا کشوری گران قیمت است اما در این میان دانشگاه های مقرون به صرفه ای هستند که با این وجود آموزش با کیفیت بالا ارائه می دهند. در واقع اگر دانشجوی نخبه و توانایی باشید همراه با بورسیه تحصیلی می توانید به صورت رایگان در آمریکا تحصیل کنید؛ ولی در کالج دانشجویان بین المللی موفق به اخذ بورسیه نمی شوند و هزینه های تحصیل در کالج های پیش پزشکی این کشور بسیار بالا می باشد.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده برای علاقمندان به تحصیل در آمریکا اطلاعاتی فراهم شده است که در پاسخ به سوالات ذیل می باشد:

  • هزینه تحصیل رشته بیهوشی در آمریکا چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های رشته بیهوشی در آمریکا کدام اند؟
  • درآمد متخصصین بیهوشی در آمریکا چه میزان می باشد؟

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل در رشته بیهوشی در آمریکا

رشته بیهوشی یا Anesthesiology در آمریکا رشته ای از جمله زیر گرایشات علوم پزشکی است که در اکثر دانشگاه های این کشور به مدت 4 سال به دانشجویان علاقه مند ارایه می شود. معمولا در پایان دوره نیز به دانشجویان این رشته مدرک دکتر پزشکی (MD) و یا مدرک دکتر پزشکی اوستئوپاتیک (DO) اعطاء می شود. اما برای اخذ پذیرش و اپلای در این رشته از دانشگاه های آمریکا، متقاضیان بایستی شرایط زیر را از قبل در صدر اولویت قرار دهند:

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل در رشته بیهوشی در آمریکا

کل پروسه تحصیلی برای اخذ تخصص در این رشته از دانشگاه های آمریکا حدود 12 سالی طول می کشد. پس برای اینکه در کشور ایالات متحده به یک متخصص بیهوشی تبدیل شوید و در همین رشته نیز وارد بازار کار آمریکا شوید بایستی حتما یکسری مراحل را به شرح زیر طی کنید:

  • مرحله اول: اتمام دوره کارشناسی 4 ساله
  • مرحله دوم: اتمام دوره مدیکال یا پزشکی 4 ساله
  • مرحله سوم: تکمیل برنامه تخصص یا رزیدنسی رشته بیهوشی طی 4 سال

درباره شروع تحصیل رشته بیهوشی در آمریکا

این چند مرحله روندی را که یک دانشجوی بین‌المللی برای شروع به تحصیل رشته بیهوشی می‌تواند برای تحصیل در دانشگاه یا کالج در ایالات متحده دنبال کند، توضیح می‌دهد:

  1. در مورد گزینه های خود تحقیق کنید. تحصیلات تکمیلی شامل شش سطح می باشد؛ این مقاطع شامل کاردانی، کارشناسی، اول حرفه ای، کارشناسی ارشد، متوسطه عالی و دکتری پژوهشی می باشد. سیستم ایالات متحده دکترای دوم یا بالاتر را ارائه نمی دهد، اما برنامه های تحقیقاتی پسا دکتری را ارائه می دهد.
  2. یک مرکز مشاوره آموزشی در کشور خود بیابید؛ مراکز در سراسر جهان به دانشجویان بین المللی در مورد آموزش عالی مشاوره می دهند، آنها همچنین می توانند به دانشجویان در یافتن فرصت های تحصیلی در ایالات متحده کمک کنند. داستان های دانشجویان بین المللی – با تجربه تحصیل در ایالات متحده از سایر دانشجویان بین المللی آشنا شوید.
  3. هزینه مطالعات خود را تامین کنید؛ دولت ایالات متحده برای دانشجویان بین المللی وام، کمک هزینه یا کمک هزینه تحصیلی ارائه نمی کند. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، باید منابع مالی جایگزین مانند: مقامات آموزشی کشور محل سکونت شما، بسیاری از کشورها بودجه تحصیلی خارجی را برای اتباع خود ارائه می دهند. در سال 2024 برای دریافت بودجه، آنها باید واجد شرایط باشند.
  4. بورسیه ها و کمک های مالی؛ در آمریکا بسیاری از سازمان ها بورسیه ها و کمک های مالی را برای مطالعه و تحقیق ارائه می دهند. این سازمان ها شامل بنیادهای خصوصی، مشاغل و غیرانتفاعی هستند. برای یافتن فرصت های کمک مالی از ابزار جستجوی آنلاین رایگان در سال جاری بورسیه تحصیلی دولت ایالات متحده استفاده کنید. در سال 2024 برنامه های مبادله ای که توسط دولت ایالات متحده اداره می شود؛ می توانید از برنامه فولبرایت و سایر برنامه ها در تمام سطوح آموزشی کمک بگیرید.

شروع تحصیل رشته بیهوشی در آمریکا

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در آمریکا

برای تحصیل در آمریکا، دانشجویان ابتدائا باید در کالج تحصیل کنند که دوره های آن معمولا بین 20000$ تا 35000$ (دلار آمریکا) هزینه به دنبال دارند. تحصیل در رشته بیهوشی بعد از کالج به دانشگاه می رسد که هزینه آن بسته به مقطع تحصیلی و قوانین مالی هر کدام از دانشگاه ها متفاوت می باشد. در آمریکا معمولا دانشجویان برای رشته بیهوشی باید سالانه بین 15000$ تا 40000$ (دلار آمریکا) شهریه بدهند؛ به جز دانشجویانی که تبعیت این کشور را دارند. در واقع تحصیل در آمریکا چه در رشته بیهوشی چه سایر رشته ها برای دانشجویان بین المللی بسیار پرهزینه تر است. همچنین توجه شود که خود رشته بیهوشی در آمریکا نیز بعد از رشته هایی مثل مدیریت، پزشکی و دندانپزشکی، جزو رشته های بسیار گران به حساب می آید.

علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه زندگی در آمریکا نیز باید در نظر گرفته شود که خصوصا در شهری مثل نیویورک بسیار بالا می باشد. این در حالی است که در برخی کشورهای اروپایی هزینه ها بسیار کم هزینه تر هستند؛ مثل هم هزینه زندگی در آلمان بسیار پایین است و هم امکان تحصیل رایگان در این کشور وجود دارد.

مثلا شهریه دانشجویان رشته بیهوشی در دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا آمریکا از قرار زیر است:

  • شهریه سالیانه دانشجویان ایالتی: در حدود $26504 (دلار)
  • شهریه سالیانه دانشجویان غیر مقیم: در حدود $33334 (دلار)

در نموداری که در ادامه ترسیم شده است هزینه زندگی در آلمان و آمریکا با هم مقایسه شده است:

هزینه زندگی در آلمان و آمریکا

دانشگاه های رشته بیهوشی در آمریکا

در آمریکا برای تحصیل در رشته بیهوشی کالج ها و دانشگاه های مختلفی وجود دارد که اغلب نیز جزء بهترین دانشگاه های آمریکا و جهان به شمار می روند. از جمله بهترین دانشگاه های آمریکا به منظور تحصیل در رشته بیهوشی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل در رشته بیهوشیTHE Ranking 2024QS Ranking 2024
Harvard University44
Stanford University25
Princeton University617
University of California, Berkeley910

از دیگر دانشگاه های مطرح برای رشته بیهوشی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • Yale University
  • University of Chicago
  • Columbia University
  • Johns Hopkins University

کار متخصصان رشته بیهوشی در آمریکا

به منظور کار در آمریکا، دانشجویان انتخاب های زیادی بعد از فارغ التحصیلی از رشته بیهوشی خواهند داشت. در صورتی که از دانشگاه خوبی فارغ التحصیل شده باشند در بهترین بیمارستان های آمریکا با سطح درآمد خیلی خوب می توانند مشغول به کار شوند. حدود درآمد افراد با رشته بیهوشی در آمریکا طی سال 2024 به طور متوسط 350000$ (دلار آمریکا) در سال می باشد. یعنی حداقل درآمد با رشته بیهوشی در کشور آمریکا سالانه 171000$ (دلار آمریکا) است.

بالاترین درآمد متخصصین بیهوشی در آمریکا هم سالانه 483900$ (دلار آمریکا) می باشد. در این مقاله در خصوص رشته بیهوشی در آمریکا توضیحاتی ارائه گردید و هزینه های تحصیل و درآمد افراد در این کشور مشخص شد. علاقمندان برای مقایسه تحصیل در کانادا و آمریکا می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند؛ لازم به ذکر است هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا در قیاس با آمریکا پایین تر می باشد.

سوالات متداول در خصوص رشته بیهوشی در آمریکا

در بخش پایانی مقاله رشته بیهوشی در آمریکا به پرسش های شاخص شما پاسخ داده خواهد شد:

  • هزینه تحصیل رشته بیهوشی در آمریکا چگونه است؟ برای تحصیل در آمریکا، دانشجویان ابتدائا باید در کالج تحصیل کنند که دوره های آن معمولا بین 20000$ تا 35000$ (دلار آمریکا) هزینه به دنبال دارند. تحصیل در رشته بیهوشی بعد از کالج به دانشگاه می رسد که هزینه آن بسته به مقطع تحصیلی و قوانین مالی هر کدام از دانشگاه ها متفاوت می باشد. در آمریکا معمولا دانشجویان برای رشته بیهوشی باید سالانه بین 15000$ تا 40000$ (دلار آمریکا) شهریه بدهند؛ به جز دانشجویانی که تبعیت این کشور را دارند. در واقع تحصیل در آمریکا چه در رشته بیهوشی چه سایر رشته ها برای دانشجویان بین المللی بسیار پرهزینه تر است. همچنین توجه شود که خود رشته بیهوشی در آمریکا نیز بعد از رشته هایی مثل مدیریت، پزشکی و دندانپزشکی، جزو رشته های بسیار گران به حساب می آید.
  • کار متخصصان رشته بیهوشی در آمریکا به چه صورت است؟ به منظور کار در آمریکا، دانشجویان انتخاب های زیادی بعد از فارغ التحصیلی از رشته بیهوشی خواهند داشت. در صورتی که از دانشگاه خوبی فارغ التحصیل شده باشند در بهترین بیمارستان های آمریکا با سطح درآمد خیلی خوب می توانند مشغول به کار شوند. حدود درآمد افراد با رشته بیهوشی در آمریکا طی سال 2024 به طور متوسط 350000$ (دلار آمریکا) در سال می باشد. یعنی حداقل درآمد با رشته بیهوشی در کشور آمریکا سالانه 171000$ (دلار آمریکا) است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *