ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در اسلواکی

رشته بیهوشی در اسلواکی

رشته بیهوشی در اسلواکی علاقمندان خاص خود را دارد چون در گروه کشورهای تقریبا ارزان قیمت تر اتحادیه اروپا قرار می گیرد. البته قبولی رشته هایی مثل بیهوشی، پزشکی، داروسازی و غیره در دانشگاه های اسلواکی راحت نیست. در ضمن برای تحصیل در این رشته ها معمولا دانشجویان اگر بخواهند شهریه کم تر بدهند از دانشگاهی دولتی پذیرش بگیرند، باید به زبان اسلواک هم تسلط کاملی داشته باشند. شرط اصلی برای ورود به یک برنامه مدرک لیسانس یا یک برنامه درجه ترکیبی سطح 2، تکمیل تحصیلات دبیرستان با یک امتحان “maturita” – امتحان پایان مدرسه است. پذیرش در دوره کارشناسی ارشد به تکمیل برنامه کارشناسی مربوطه بستگی دارد و دانشجویانی که مایل به مطالعه یک برنامه تحصیلی کامل هستند باید مستقیماً در موسسه آموزش عالی مربوطه درخواست دهند.

شرایط پذیرش برای دانشجویان بین المللی به طور کلی مانند اتباع اسلواکی است؛ دارندگان مدرک لیسانس بین المللی دارای شرایط عمومی برای پذیرش در موسسات آموزش عالی در اسلواکی هستند. هر دانشکده معیارهای خود را برای پذیرش دانشجویان تعیین می کند و دانشجویان باید اطلاعات دقیق را بپرسند و برای پذیرش در دانشکده مورد نظر خود اقدام کنند. آموزش در دانشگاه های اسلواکی شامل اشکال مختلف آموزش مانند سخنرانی، سمینار، تمرین، کار آزمایشگاهی، پروژه، آموزش عملی، مشاوره و غیره است. برنامه ها در اسلواکی به صورت تمام وقت یا پاره وقت ارائه می شوند و می توان آنها را در محوطه دانشگاه یا با ثبت نام در یک برنامه تحصیلی از راه دور یا یک روش ترکیبی یادگیری دنبال کرد. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه توضیحاتی در خصوص تحصیل در اسلواکی می پردازند:

  • هزینه تحصیل رشته بیهوشی در اسلواکی چقدر است؟
  • درآمد رشته بیهوشی در اسلواکی چه میزان می باشد؟

درآمد رشته بیهوشی در اسلواکی

با توجه به این که یکی از مهم ترین معیارهای هر فرد سطح درآمد ناشی از کار در اسلواکی می باشد، ابتدائا سطح درآمد بررسی می شود. لازم به ذکر است رشته بیهوشی جزو رشته هایی با قدرت خرید بالا و سطح درآمد خوب در اسلواکی می باشد. البته میزان دقیق درآمد افراد در این کشور به موارد مختلف بستگی دارد اما حدود آن در سال 2022 به شرح نمودار ذیل می باشد:

درآمد رشته بیهوشی در اسلواکی

موارد موثر در درآمد رشته بیهوشی در اسلواکی

فردی که به عنوان تکنسین بیهوشی در اسلواکی کار می کند معمولاً حدود 2120€ (یورو) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 1040€ یورو یعنی کمترین تا 3320€ (یورو) یعنی بالاترین) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و دستمزد تکنسین بیهوشی بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. پس است که در کشور اسلواکی متخصصین بیوهوشی با توجه به مهارت ها و سابقه کار یعنی در مرور زمان، افزایش پیدا می کند. 25% از تکنسین های بیهوشی کمتر از 1440€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 1440€ (یورو) درآمد دارند. همچنین از نمودار، 75% از تکنسین های بیهوشی کمتر از 2800€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 2800€ (یورو) درآمد دارند.

علاوه بر این، تکنسین(های) بیهوشی که دامنه تخصص آنها بین 10 تا 15 سال است، حقوقی معادل 2710 (یورو) در ماه دریافت می کنند که 24% بیشتر از فردی با 5 تا 10 سال تجربه است.اگر سطح تجربه بین 15 تا 20 سال باشد، دستمزد مورد انتظار 2910€ (یورو) در ماه است که 7% بیشتر از فردی با 10 تا 15 سال سابقه است. وقتی سطح تحصیلات لیسانس باشد، میانگین حقوق یک تکنسین بیهوشی 1540 (یورو) در ماه است؛ در حالی که در سال 2022 فردی با مدرک کارشناسی ارشد 2470€ (یورو) در ماه حقوق دریافت می کند که 61% بیشتر از فردی که دارای مدرک لیسانس است.

هزینه رشته بیهوشی در اسلواکی

به منظور تحصیل در اسلواکی دانشجویان باید هزینه هایی بپردازند چرا که برعکس تحصیل در نروژ، آرژانتین و آلمان، اسلواکی دارای نظام تحصیلی رایگان نیست ولی تحصیل در دانشگاه های دولتی و دولتی برای دانشجویان اسلواکی و دانشجویان بین المللی که از کشورهای اتحادیه اروپا می آیند به صورت رایگان در دسترس است. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید در هر سال تحصیلی بین 2000€ تا 5000€ (یورو) هزینه بپردازند و در برخی موارد، از جمله رشته بیهوشی متقاضیان آموزش عالی باید امتحانات ورودی را پشت سر بگذارند؛ شهریه آن ها نیز معمولا بیش از 6000€ (یورو) در سال است. نتایج “ماتوریتا” (امتحان فارغ التحصیلی دبیرستان) متقاضی معمولاً هنگام ارزیابی اینکه آیا ممکن است پذیرش شود نیز در نظر گرفته می شود. مهارت‌های زبان انگلیسی آکادمیک خود را برای برآورده کردن الزامات زبان انگلیسی در دانشگاه‌های اسلواکی که تحصیلات درجه‌ای را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند، توسعه دهید.

یک آموزشگاه زبان انگلیسی را در هر کجای دنیا انتخاب کنید و دوره آمادگی آزمون انگلیسی مورد نظر خود را از بین گزینه های دوره های مختلف زبان انتخاب کنید؛ دانشگاه ها این آزمون های رسمی انگلیسی را می پذیرند:

  • آیلتس
  • تافل
  • C1 پیشرفته

هزینه رشته بیهوشی در اسلواکی

هزینه زندگی دانشجویان در اسلواکی

علاوه بر شهریه دانشگاه، دانشجویان باید هزینه زندگی در اسلواکی را نیز مهیا نمایند:

  • برای 1 نفر بدون احتساب اجاره مسکن به صورت متوسط ماهانه: 540€ (یورو)
  • برای 4 نفر بدون احتساب اجاره مسکن به صورت متوسط ماهانه: 1830€ (یورو)

اجاره مسکن در اسلواکی نیز در سال 2022 به شرح جدول ذیل می باشد:

نوع آپارتمانحدود اجاره بهای ماهانه (یورو)
آپارتمان 1 خوابهاز 370€ تا 470€
آپارتمان 3 خوابهاز 595€ تا 745€

ابتدائا باید از دانشگاهی در اسلواکی پذیرش گرفت که از جمله بهترین آن ها در سال 2022 می توان به این موارد اشاره نمود: Comenius University in Bratislava و Pavol Jozef Safárik University in Kosice. بعد از پذیرش نوبت به ویزای تحصیلی اسلواکی می رسد که به مدارک متعددی نیاز دارد که مهم ترین آن ها عبارت هستند از: یک سند مسافرتی معتبر، پاسپورت و عکس در اندازه پاسپورت، نامه پذیرش از موسسه، شواهد تمکن مالی کافی (می تواند صورت حساب بانکی باشد)، بلیط پیش رو یا برگشت، بیمه درمانی و پرداخت هزینه ویزا. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رشته بیهوشی در اسلواکی، کار در اسلواکی و غیره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *