ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در اسلوونی

رشته بیهوشی در اسلوونی

تحصیل در رشته بیهوشی در اسلوونی یک جایگزین ارزان و در عین حال دارای استاندارد بالاست که می توان در بسیاری از کشورهای توسعه یافته دریافت کرد. هزینه پایین تحصیل یکی از بزرگ ترین جاذبه های اسلوونی برای بسیاری از دانشجویان بین المللی است که به دنبال بهترین مقاصد تحصیلی در خارج از کشور هستند. در این کشور، دانشجویان با کسری از هزینه ‌ای که در هر کشور غربی دیگری می ‌پردازند، آموزش در سطح جهانی دریافت می ‌کنند. در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته بیهوشی در اسلوونی تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ داده می شود:

  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته بیهوشی در اسلوونی چه هستند؟
  • اسناد و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای اسلوونی برای تحصیل در رشته بیهوشی در این کشور کدامند؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته بیهوشی در اسلوونی چه رقمی است؟

همچنین در قسمت پایانی این مقاله، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت چگونگی زندگی دانشجویی در اسلوونی را شرح می دهند.

چرا تحصیل در رشته بیهوشی در اسلوونی؟

اسلوونی دارای یکی از بهترین استانداردهای آموزشی در جهان است. بر اساس بسیاری از گزارش ها، سیستم آموزشی این کشور در رتبه دوازدهم جهان و رتبه چهارم در کل اتحادیه اروپا قرار گرفته است. همچنین سطح سواد در این کشور دارای درصد بسیار بالایی است و 83% از جمعیت آن مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن را دارا هستند در حالی که بیش از 20% دارای مدارک آموزش عالی هستند. اسلوونی یکی از بهترین سیستم های آموزشی در جهان را دارد و با کشورهای پیشرو مانند ایالات متحده آمریکا، فنلاند و کانادا همتراز است.

دولت اسلوونی به دانشجویان بین‌المللی که تحصیلات خود را در این کشور به پایان رسانده‌ اند این فرصت را می ‌دهد که بمانند و دنبال شغل در هر نقطه از اروپا بگردند. امنیت دیگر دلیل و مزیت تحصیل در اسلوونی است:

وضعیت امنیت در اسلوونی

یکی از بزرگ ترین دلایل و مزایای تحصیل در اسلوونی این است که هزینه تحصیل در آن مقرون به صرفه است. همچنین، استاندارد زندگی در اسلوونی بسیار بالا است زیرا یک اقتصاد توسعه یافته است، با این حال، هزینه زندگی در آن در هنگام مقایسه بسیار پایین است. متوسط هزینه زندگی دانشجویی در اسلوونی بسیار مقرون به صرفه است و دولت مشوق های حمایتی زیادی برای دانشجویان در سراسر کشور در نظر گرفته است. این کشور محیطی منحصر به فرد پر از زیبایی و شکوه فریبنده را ارائه می دهد. در این کشور، فرصت سفر و کشف شگفتی های اسلوونی یا حرکت در تمدن های اروپا و دیدن برخی از جذاب ترین مکان های تاریخ برای دانشجویان وجود دارد. اسلوونی دارای کوه ها، تپه ها، دریاچه ها، مناظر، جنگل ها، حیات وحش و طبیعتی است که ارزش کاوش را دارند.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته بیهوشی در اسلوونی

به عنوان یک قاعده عمومی، دانشجویان بین المللی که می خواهند برای ویزای اسلوونی درخواست دهند، باید فرم درخواست را شخصا در نمایندگی های دیپلماتیک اسلوونی یا کنسولگری اسلوونی در کشور محل اقامت خود پر کرده و ارائه دهند. علاوه بر این، ارائه شخصی، کارکنان کنسولگری را قادر می سازد تا ارزیابی اولیه را در رابطه با محتوای درخواست انجام دهند و در مورد هدف سفر و مدارک ارسالی از متقاضی سوال کنند.

متقاضیان باید فرم درخواست ویزا را همراه با مدارک مورد نیاز شخصا در نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری اسوونی در کشور محل اقامت خود ارائه دهند. برخی از اسناد و مدارک لازم برای اخذ ویزای اسلوونی عبارتند از:

  • نامه پذیرش صادر شده توسط یک موسسه آموزش عالی اسلوونی
  • کپی معتبر از پاسپورت
  • عکس‌ هایی در اندازه عکس پاسپورت
  • گواهی های تحصیلی
  • مدارک مربوط به ساپورت مالی. این می تواند یک صورتحساب بانکی برای شش ماه گذشته یا قرارداد حمایت مالی یا بورسیه باشد.
  • مدارک بیمه درمانی
  • مدرک محل اقامت در اسلوونی

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته بیهوشی در اسلوونی

هزینه زندگی دانشجویان رشته بیهوشی در اسلوونی

هزینه های ماهانه یک نفر در اسلوونی بدون در نظر گرفتن اجاره بها 735.49$ (دلار) معادل 651.02€ (یورو) برآورد می شود. همچنین، اجاره بها در این کشور می تواند دارای ارقام زیر باشد:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 485.40€ (یورو)
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 388.22€ (یورو)
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: 884.05€ (یورو)
  • آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر: 662.07€ (یورو)

جدول زیر توزیع هزینه های زندگی در این کشور را نشان می دهد:

حمل و نقلپوشاک و کفشورزش و سرگرمیخرید از بازارخدمات رفاهی (ماهانه)اجاره ماهانهصرف غذا در رستوران
11.7%3.4%6.4%32.4%9.6%22.6%13.9%

مقایسه بین اسلوونی و ایران نشان می دهد هزینه زندگی در اسلوونی به طور متوسط 41.71% بیش تر از ایران است. همچنین اجاره بها در این کشور به طور متوسط 6.10% بیش تر از ایران می باشد.

زندگی دانشجویی در اسلوونی

اسلوونی مکانی عالی برای بازدید و تور است، اما حتی بهتر است با فرصتی شگفت انگیز برای یادگیری و کسب تجربیات جدید در آن تحصیل کرد. زندگی دانشجویی در سراسر این کشور بسیار گسترده و چند وجهی است. وقتی صحبت از دانشگاهیان به میان می‌آید، کلاس ها در این کشور توسط متخصصان برتر صنعت و دانشمندان دانشگاهی ارائه می‌شود که زمان خود را صرف انتقال دانش به بهترین شکل ممکن کرده ‌اند. کیفیت دانشگاه ها در این کشور بسیار چشمگیر است، اساتید دقیقاً می دانند که چه می کنند و چه می گویند.

یادگیری در این قالب بسیار جذاب است زیرا روش جدیدی برای درک چیزهای اطراف ایجاد می کند. ساختار آموزشی در موسسات اسلوونی همچنان مرزهای آموزش عالی را جابجا می کند و بسیاری از دانشجویان این را دوست دارند. امکانات ارائه شده در دانشگاه های اسلوونی مدرن و به روز هستند و تضمین می کنند که دانشجویان بهترین ابزار را برای آینده شغلی خود دریافت می کنند. دانشجویان همچنین یک جدول زمانی بسیار انعطاف ‌پذیر دارند که به آن ها فرصت کافی برای فعالیت‌ ها یا علایق دیگر می ‌دهد.

زندگی در محوطه دانشگاه نیز بسیار هیجان انگیز است؛ دانشگاه ها کافه تریاهایی دارند که در آن دانشجویان می توانند غذاهای عالی را از غذاهای کلاسیک و حتی گزینه های سالم که با قیمت بسیار ارزانی عرضه می شوند برای انتخاب پیدا کنند. دانشجویان همچنین همیشه می توانند به رستوران های مختلف در سراسر شهر بروند؛ جالب است که غذا و نوشیدنی برای هر بودجه دانشجویی بسیار مقرون به صرفه است. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته بیهوشی در اسلوونی هستید، توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز بهترین شهرهای اسلوونی برای تحصیل با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *