ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در اسکاتلند

رشته بیهوشی در اسکاتلند

رشته بیهوشی در اسکاتلند طرفداران زیادی دارد؛ چرا که اسکاتلند کشوری امن و انگلیسی زبان است و هزینه های کمتری در مقایسه با آمریکا و انگلیس دارد. اسکاتلند که دارای برخی از خیره کننده ترین مناظر در بریتانیا و همچنین چندین دانشگاه عالی است، مکانی فوق العاده برای ادامه تحصیل در خارج از کشور در سال 2024 است. دانش‌آموزان در اسکاتلند نه‌ تنها آموزش باکیفیت دریافت خواهند کرد، بلکه آن ها در یکی از دلپذیرترین مکان ‌های روی کره زمین با فرهنگ و سنت‌های جذاب و منحصربه ‌فرد نیز زندگی خواهند کرد. همه در مورد کیلت‌های معروف، نوازندگان کیسه پیپ یا رقص‌های سلید و حتی افسانه هیولای دریاچه دریاچه می‌دانند، اما در اسکاتلند چیزهای بیشتری از این عناصر نمادین وجود دارد؛ دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی اسکاتلند حدود 4500 رشته در بیش از 150 حوزه موضوعی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به طور خاص قرار است در خصوص رشته بیهوشی در اسکاتلند توضیحاتی ارائه داده و به سوالات ذیل پاسخ دهد:

  • هزینه تحصیل رشته بیهوشی در اسکاتلند چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های سال 2024 برای رشته بیهوشی کدام اند؟
  • درآمدی که متخصصین بیهوشی در اسکاتلند کسب می کنند چقدر است؟

درآمد رشته بیهوشی در اسکاتلند

از آن جایی که یکی از مهم ترین دلیل برای افراد انگیزه های مالی است، ابتدائا نتیجه کار در اسکاتلند با مدرک بیهوشی را بررسی می نماییم. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود درآمدی متخصصین بیهوشی در سال 2024 بررسی شده است:

درآمد رشته بیهوشی در اسکاتلند

فردی که به عنوان متخصص بیهوشی در بریتانیا کار می کند معمولاً سالانه حدود 223000£ (پوند) درآمد دارد. دستمزدها از 109000£ (پوند) یعنی کمترین تا 347000£ (پوند) یعنی بالاترین، متغیر است. این میانگین حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و حقوق متخصص بیهوشی بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. اگرچه جنسیت نباید بر میزان دستمزد تأثیری داشته باشد، اما در واقع تأثیری دارد، پس در اسکاتلند چه کسی حقوق بیشتری دریافت می کند: مردان یا زنان؟

کارمندان مرد متخصص بیهوشی در بریتانیا 4% بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند. متخصصان بیهوشی در بریتانیا احتمالاً هر 17 ماه یکبار افزایش حقوق را حدود 12% مشاهده می کنند. میانگین افزایش سالانه کشوری برای همه مشاغل مجموعاً 9% به کارکنان هر 15 ماه اعطا می شود. استثنائات وجود دارد، اما به طور کلی، وضعیت هر شرکت ارتباط تنگاتنگی با وضعیت اقتصادی آن کشور یا منطقه دارد؛ این ارقام تمایل به تغییر مکرر دارند.

تحصیل رشته بیهوشی در اسکاتلند

دانشگاه های اسکاتلند برنامه های تحقیقاتی زیادی را ارائه می دهند که هم در محوطه دانشگاه و هم به صورت آنلاین در دسترس هستند و شما می توانید در زمینه هایی مانند موارد ذیل تحصیل کنید:

  • تاریخ
  • معماری
  • قانون بین المللی
  • مطالعات فرهنگی
  • علوم
    • بیهوشی
    • پزشکی
    • فیزیک
    • شیمی
    • پرستاری و غیره
  • کسب و کار

علاوه بر این، از آنجایی که یک سبک یادگیری برای همه مناسب نیست، دانشگاه های اسکاتلند رویکردهای متفاوتی برای دوره های خود دارند، بنابراین هیچ برنامه تحصیلی یکسان نیست؛ این می تواند یکی از مهم ترین چیزهایی باشد که هنگام انتخاب رشته مناسب برای شما باید به آن فکر کنید. دانشگاه های اسکاتلند خوشبختانه قوانین و چگونگی بهبود و پیشرفت شرایط آموزش را می شناسند؛ از این گذشته، آنها از قرن پانزدهم این کار را انجام داده اند؛ توجه شود که برخی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان در اسکاتلند هستند و از اوایل قرن پانزدهم قوی هستند. در رشته بیهوشی نیز اسکاتلند دانشگاه های خوب زیادی دارد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

رتبه ملی سال 2024بهترین دانشگاه های رشته بیهوشی اسکاتلندشهری که دانشگاه در آن قرار گرفته است
1The University of EdinburghEdinburgh
2University of GlasgowGlasgow
3University of St AndrewsSt Andrews
4University of AberdeenAberdeen
5Heriot-Watt UniversityEdinburgh

تحصیل رشته بیهوشی در اسکاتلند

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در اسکاتلند

تحصیل در اسکاتلند رایگان نیست و اتفاقا خیلی هم پرهزینه می باشد؛ خصوصا در رشته هایی مثل بیهوشی، پزشکی و غیره. برای تحصیل در رشته بیهوشی در اسکاتلند دانشجویان با توجه به دانشگاه و مقطع تحصیلی خود باید سالانه بین 15000£ تا 28000£ (پوند) پرداخت نمایند. علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه های دیگری هم برای دانشجویان رشته بیهوشی در اسکاتلند وجود دارد. از جمله مهم ترین آن ها می توان به هزینه زندگی در اسکاتلند اشاره نمود:

  • هزینه زندگی 1 نفر در اسکاتلند به طور متوسط بدون احتساب اجاره مسکن در هر ماه: 890$ (دلار آمریکا) معادل 670£ (پوند)
  • هزینه زندگی 4 نفر در اسکاتلند به طور متوسط بدون احتساب اجاره مسکن در هر ماه: 3130$ (دلار آمریکا) معادل 2355£ (پوند)

علاوه بر این اجاره مسکن در اسکاتلند هم باید محاسبه گردد که در شهری مثل ادینبورگ هزینه های بالایی دارد. حدود اجاره بهای مسکن در ادینبورگ اسکاتلند در سال 2024 به شرح ذیل می باشد:

نوع مسکنحدود اجاره بهای ماهانه (پوند)
آپارتمان 1 خوابهاز 675£ تا 835£
آپارتمان 3 خوابهاز 1155£ تا 1525£

کار ضمن تحصیل رشته بیهوشی در اسکاتلند

آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که به دنبال پس انداز مالی در طول تحصیل رشته بیهوشی در اسکاتلند هستند، می توانند در این کشور مشغول به کار شوند. البته لازم به ذکر است که کار ضمن تحصیل در اسکاتلند دارای برخی ضوابط و قوانین فشرده ای می باشد، که تمامی متقاضیان باید به طور دقیق رعایت کنند. در غیر این صورت اجازه کار حین تحصیل در اسکاتلند را نخواهند داشت. به طور مثال، دانشجویان بین المللی در رشته بیهوشی فقط مجاز به 18 ساعت کار در طول هفته می باشند، و شغل پاره وقت دانشجویان نباید لطمه ای به روند تحصیلی آنها در این کشور وارد کند.

برای آشنایی بیشتر با برخی از مشاغل دانشجویی در اسکاتلند به موارد زیر توجه فرمایید:

مشاغل دانشجویی در اسکاتلند

اخذ ویزای تحصیلی برای رشته بیهوشی در اسکاتلند

از جمله مهم ترین مدارک به منظور اخذ ویزای تحصیلی اسکاتلند، علاوه بر نامه گواهی عدم سوء پیشینه، می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • پاسپورت معتبر
  • تاییدیه پذیرش برای مطالعات (CAS) که از کالج شهر گلاسکو دریافت کرده اید.
  • مدارک اصلی همانطور که در بیانیه CAS شما ذکر شده است.
  • آزمون امن زبان انگلیسی UKVI
  • مدارک حمایت مالی

لازم به ذکر است در خصوص رشته بیهوشی دستمزد ساعتی حقوقی است که در یک ساعت کار پرداخت می شود. معمولا مشاغل به دو دسته مشاغل حقوق بگیر و مشاغل ساعتی طبقه بندی می شوند: مشاغل حقوق بگیر مبلغ ثابتی را صرف نظر از ساعات کار پرداخت می کنند و مشاغل ساعتی به ازای هر ساعت کار پرداخت می شود. برای تبدیل حقوق به دستمزد ساعتی از فرمول فوق استفاده می شود (با فرض 5 روز کاری در هفته و 8 ساعت کاری در روز که استاندارد اکثر مشاغل است)؛ در این مقاله در خصوص رشته بیهوشی در اسکاتلند توضیحاتی ارائه گردید و علاقمندان کار در اسکاتلند برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

مهمترین سوالات در خصوص رشته بیهوشی در اسکاتلند

در این بخش از مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته بیهوشی در اسکاتلند پاسخ دهیم. اصلی ترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا امکان دریافت بورسیه دانشجویی برای تحصیل رشته بیهوشی در اسکاتلند وجود دارد؟ با وجود اینکه روند دریافت بورسیه دانشجویی در اسکاتلند دشوار می باشد، اما تمامی دانشجویان کم بضاعت می توانند از بورسیه های دانشجویی معتبر در این کشور بهره مند شوند.
  • طول دوره تحصیل رشته بیهوشی در اسکاتلند چقدر است؟ طول دوره آموزش در رشته بیهوشی در اسکاتلند به طور کلی 7 سال می باشد که منجر به دریافت مدرک تخصص در رشته بیهوشی می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *