ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در ایتالیا

رشته بیهوشی در ایتالیا

رشته بیهوشی در ایتالیا خیلی پرطرفدار است؛ چون اگرچه ایتالیا کشور قدرتمندی به لحاظ اقتصادی نمی باشد اما امکان تحصیل ارزان قیمت را فراهم کرده است. البته برای تحصیل رشته بیهوشی در دانشگاه های دولتی ایتالیا، تسلط به زبان ایتالیایی و قبولی در آزمون ضروری است. ایتالیا نه تنها به دلیل فضای چند فرهنگی بالا، یک مکان تحصیلی بین المللی محبوب 2022 است، بلکه این کشور چندین دانشگاه دولتی و خصوصی برتر نیز دارد. بسیاری از دانشگاه های دولتی با کیفیت دیگر در ایتالیا موجود هستند، مانند: Politecnico di Milano یا دانشگاه رم.

با انتخاب ایتالیا چشم انداز خود را از تحصیل در خارج از کشور فردا به واقعیت تبدیل کنید؛ مدرک آیلتس می تواند به شما در رسیدن به آن کمک کند. ایتالیا به دلیل هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه، آب و هوای باورنکردنی مدیترانه ای و فرهنگ و تاریخ بی نظیری که هنوز به شما امکان می دهد و بناهای باستانی را تحسین کنید، یک مقصد تحصیلی جذاب در سال جاری است. به همین دلیل موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در خصوص این کشور و تحصیل رشته بیهوشی به ارائه توضیحاتی پرداخته و سوالات ذیل را پاسخ می دهد:

  • درآمد رشته بیهوشی در ایتالیا چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های ایتالیا برای رشته بیهوشی کدام اند؟

درباره کشور ایتالیا

گنجینه‌های تاریخی و غذاهای باشکوه ایتالیا همچنان بازدیدکنندگان را مانند قرن‌ها به خود جلب می‌کند: از دولومیت های پوشیده از برف در شمال گرفته تا فرهنگ گرم دریای مدیترانه در جنوب، مناطق ایتالیا متنوع و هیجان انگیز هستند. برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در سطح جهانی اما مقرون به صرفه هستند، با طیف گسترده ای از فعالیت های اجتماعی و اوقات فراغت، کشورهای کمی به اندازه ایتالیا انتخاب هیجان انگیزی در سال 2022 هستند. اهمیت فرهنگی این کشور به دوران باستان باز می گردد و گذشته در هر گوشه خیابان به دانشجوی تاریخ و باستان شناسی خوش آمد می گوید و برای بسیاری، رم همچنان شهر ابدی است، مرکز امپراتوری که حدود 2000 سال پیش از بریتانیای بارانی تا بیابان های سوریه امتداد داشت. امروزه نیز ایتالیا اگرچه اقتصاد قوی ندارد؛ اما با داشتن دانشگاه های برتر مقصد جذابی برای دانشجویان است.

کار رشته بیهوشی در ایتالیا

پیش از پرداختن به هزینه ها و مواردی که برای تحصیل در رشته بیهوشی در ایتالیا مورد نیاز است، درآمد کار در ایتالیا برای این رشته را بررسی می کنیم. چرا که سطح درآمد یکی از انگیزه ها و عوامل مهم در تصمیم گیری افراد در خصوص تحصیل در ایتالیا، آلمان و هر کشور دیگری است. در نمودار ذیل حدود درآمد متخصصین رشته بیهوشی در ایتالیا در سال 2022 مشخص شده است:

حدود درآمد متخصصین رشته بیهوشی در ایتالیا

افزایش درآمد رشته بیهوشی در ایتالیا

فردی که به عنوان پزشک متخصص بیهوشی در ایتالیا کار می کند معمولاً حدود 13900€ (یورو) در ماه درآمد دارد. حقوق ها از 6380€ (یورو) یعنی کمترین تا 22000€ (یورو) یعنی بالاترین متغیر است. حقوق متوسط 15000€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی (50٪) از افرادی که به عنوان پزشک متخصص بیهوشی کار می کنند کمتر از 15000€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 15000€ (یورو) درآمد دارند. میانه نشان دهنده ارزش حقوق متوسط است؛ به طور کلی، شما می‌خواهید در سمت راست نمودار قرار بگیرید و گروهی که درآمدی بیش از متوسط حقوق دارد.

میانگین حقوق پزشک بیهوشی در ایتالیا 62% بیشتر از پزشک است. همچنین حقوق پزشک 57% بیشتر از بهداشت و درمان است. از کجا می توانید در ایتالیا حقوق بیشتری دریافت کنید، کار برای یک بیمارستان خصوصی یا برای دولت؟ کارمندان بخش دولتی در ایتالیا به طور متوسط 5% بیشتر از همتایان بخش خصوصی خود در تمام بخش ها درآمد دارند. یک پزشک بیهوشی به دلیل مشارکت محدود در ایجاد درآمد مستقیم، البته با استثناء، شغلی مبتنی بر پاداش بالا در نظر گرفته می شود. افرادی که بالاترین پاداش را دریافت می کنند معمولاً به نوعی در چرخه درآمدزایی شرکت دارند و 8% از کارکنان مورد بررسی گزارش کردند که در سال گذشته هیچ گونه پاداش یا مشوقی دریافت نکرده اند در حالی که 92% گفته اند که حداقل یک نوع پاداش پولی دریافت کرده اند.

هزینه رشته بیهوشی در ایتالیا

هزینه تحصیل در ایتالیا زیاد نیست یعنی با صرف هزینه های معقول می توان به درآمد بالای متخصصین بیهوشی در این کشور دست پیدا کرد. هزینه تحصیل در ایتالیا به دو بخش اصلی تقسیم می شود:

  1. هزینه زندگی در ایتالیا
  2. شهریه دانشگاه های ایتالیا

هزینه تخمینی خانواده چهار نفره ماهانه 2980$ (دلار آمریکا) معادل تقریبا 2630€ (یورو) بدون اجاره است. در 2022 هزینه های ماهانه یک نفر بدون اجاره $845 (دلار آمریکا) معادل 745€ (یورو) تخمین زده می شود. در 2022 هزینه زندگی در ایتالیا به طور متوسط ​​5.70% کمتر از ایالات متحده است و اجاره در ایتالیا به طور متوسط ​​51.18% کمتر از ایالات متحده است. شهریه دانشگاه های دولتی ایتالیا نیز بسیار پایین است حتی برای دانشجویان رشته بیهوشی که تابعیت هیچ کدام از کشورهای اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا را ندارند. به طور کلی میزان دقیق شهریه دانشگاه را می توان به توجه به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی برآورد نمود اما به طور کلی به بدین صورت است: در سال هزینه شهریه سالانه رشته بیهوشی در دانشگاه های دولتی ایتالیا بین 600€ تا 1200€ (یورو) است.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته بیهوشی در ایتالیا

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته بیهوشی در ایتالیا

از جمله بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته بیهوشی در سال 2022 عبارت هستند از:

  • University of Bologna
  • Sapienza University of Rome
  • Scuola Normale Superiore di Pisa
  • University of Padua
  • Vita-Salute San Raffaele University
  • The University of Milan

از دیگر دانشگاه های محبوب ایتالیا برای رشته بیهوشی می توان به Tor Vergata University of Rome، University of Brescia و University of Pavia اشاره نمود. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در ایتالیا نوبت به ویزای تحصیلی می رسد که به مدارکی از جمله عکس رنگی اخیر به سبک پاسپورت، پاسپورت معتبر (تاریخ انقضا باید سه ماه بیشتر از ویزای درخواستی باشد)، تایید یک محل در دانشگاه ایتالیا، تاریخچه آموزشی و اسنادی برای تأیید این موضوع و غیره، احتیاج دارد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رشته بیهوشی در ایتالیا، کار در ایتالیا و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *