ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در ایرلند

رشته بیهوشی در ایرلند

رشته بیهوشی در ایرلند طرفداران زیادی دارد؛ چرا که ایرلند کشوری امن و انگلیسی زبان است و هزینه های کم تری در مقایسه با آمریکا و انگلیس دارد. ایرلند که دارای برخی از خیره کننده ترین مناظر در بریتانیا و همچنین چندین دانشگاه عالی است، مکانی فوق العاده برای ادامه تحصیل در خارج از کشور در سال 2022 است. دانش‌آموزان در ایرلند آموزش باکیفیت دریافت خواهند کرد، چون دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ایرلند حدود 4000 رشته در بیش از 100 حوزه موضوعی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهند.

ایرلند شمالی و جنوبی تفاوت هایی با هم دارند؛ مثلا ایرلند شمالی جزوی از بریتانیا بوده و واحد پول آن پوند است اما واحد پول ایرلند جنوبی یورو می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به طور خاص قرار است در خصوص رشته بیهوشی در ایرلند شمالی توضیحاتی ارائه داده و به سوالات ذیل پاسخ دهد (هرچند مواردی از جمله سطح درآمد متخصصین بیهوشی، دانشگاه های مطرح و غیره، در ایرلند جنوبی هم بررسی شده اند):

  • هزینه تحصیل رشته بیهوشی در ایرلند چقدر است؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایرلند شمالی در سال 2022 کدام اند؟
  • درآمدی که متخصصین بیهوشی در ایرلند شمالی و جنوبی کسب می کنند چقدر است؟

درآمد رشته بیهوشی در ایرلند

از آن جایی که یکی از مهم ترین دلیل برای افراد انگیزه های مالی است، ابتدائا نتیجه کار در ایرلند با مدرک بیهوشی را بررسی می نماییم. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود درآمدی متخصصین بیهوشی در سال 2022 در ایرلند شمالی بررسی شده است:

درآمد رشته بیهوشی در ایرلند

نمودار ذیل نیز به شرایط درآمدی ایرلند جنوبی می پردازد:

شرایط درآمدی رشته بیهوشی در ایرلند جنوبی

فردی که به عنوان متخصص بیهوشی در بریتانیا، از جمله ایرلند شمالی، کار می کند معمولاً سالانه حدود 223000£ (پوند) درآمد دارد. دستمزدها در ایرلند از 109000£ (پوند) یعنی کمترین تا 347000£ (پوند) یعنی بالاترین، متغیر است. این میانگین حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و حقوق متخصص بیهوشی بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. اگرچه جنسیت نباید بر میزان دستمزد تأثیری داشته باشد، اما در واقع تأثیری دارد، پس در 2022 در ایرلند چه کسی حقوق بیشتری دریافت می کند: مردان یا زنان؟

کارمندان مرد متخصص بیهوشی در بریتانیا، از جمله ایرلند شمالی، 4% بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند و متخصصان بیهوشی در بریتانیا از جمله ایرلند شمالی احتمالاً هر 17 ماه یکبار افزایش حقوق را حدود 12% مشاهده می کنند؛ در 2022 میانگین افزایش سالانه کشوری برای همه مشاغل مجموعاً 9% به کارکنان هر 15 ماه اعطا می شود. استثنائات درآمدی وجود دارد، اما به طور کلی، وضعیت هر بیمارستان برای حقوق کارمندان و پزشکان در هر کشور ارتباط تنگاتنگی با وضعیت اقتصادی آن کشور یا منطقه دارد.

تحصیل رشته بیهوشی در ایرلند

دانشگاه های ایرلند شمالی برنامه های تحقیقاتی زیادی را ارائه می دهند که هم در محوطه دانشگاه و هم به صورت آنلاین در دسترس هستند و شما می توانید در زمینه هایی مانند موارد ذیل تحصیل کنید:

  • بیهوشی
  • پزشکی
  • داروسازی
  • فیزیک
  • شیمی
  • پرستاری و غیره

از جمله دانشگاه های مطرح ایرلند شمالی می توان به Queen’s University Belfast اشاره کرد. در رشته بیهوشی ایرلند جنوبی نیز دانشگاه های خوب زیادی دارد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

رتبه ملی سال 2022بهترین دانشگاه های رشته بیهوشی ایرلند جنوبیشهری که دانشگاه در آن قرار گرفته است
1Trinity College Dublin, University of DublinDublin
2University College DublinDublin
3University College CorkCork
4Dublin City UniversityDublin
5University of LimerickLimerick

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در ایرلند

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در ایرلند

تحصیل در ایرلند رایگان نیست و اتفاقا خیلی هم پرهزینه می باشد؛ خصوصا در رشته هایی مثل بیهوشی، پزشکی و غیره. برای تحصیل در رشته بیهوشی در ایرلند شمالی 2022 دانشجویان با توجه به دانشگاه و مقطع تحصیلی خود باید سالانه بین 12000£ تا 19000£ (پوند) پرداخت نمایند. علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه های دیگری هم برای دانشجویان رشته بیهوشی در ایرلند شمالی وجود دارد. از جمله مهم ترین آن ها می توان به هزینه زندگی در ایرلند شمالی اشاره نمود:

  • هزینه زندگی 1 نفر در ایرلند به طور متوسط بدون احتساب اجاره مسکن در هر ماه: 790$ (دلار آمریکا) معادل 600£ (پوند)
  • هزینه زندگی 4 نفر در ایرلند به طور متوسط بدون احتساب اجاره مسکن در هر ماه: 2870$ (دلار آمریکا) معادل 2165£ (پوند)

علاوه بر این اجاره مسکن در ایرلند شمالی هم باید محاسبه گردد که هزینه های بالایی دارد. حدود اجاره بهای مسکن در ایرلند در سال 2022 به شرح ذیل می باشد:

نوع مسکنحدود اجاره بهای ماهانه (پوند)
آپارتمان 1 خوابهاز 475£ تا 620£
آپارتمان 3 خوابهاز 735£ تا 1130£

اخذ ویزای تحصیلی ایرلند

برای ورود به ایرلند برای تحصیل دانشجویان باید ابتدائا از یکی از دانشگاه های این کشور برای رشته بیهوشی پذیرش اخذ نموده باشند. همچنین لازم است شرایط سنی لازم را داشته باشند، چرا که خصوصا ایرلند شمالی حساسیت هایی در صدور ویزا دارد. از جمله مهم ترین مدارک به منظور اخذ ویزای تحصیلی ایرلند شمالی، علاوه بر نامه گواهی عدم سوء پیشینه، می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • تاییدیه پذیرش برای مطالعات (CAS) که از کالج یا دانشگاه دریافت کرده اید
  • مدارک اصلی همانطور که در بیانیه CAS شما ذکر شده است
  • آزمون امن زبان انگلیسی UKVIبرای ایرلند شمالی
  • مدارک تمکن مالی بانک

لازم به ذکر است در خصوص رشته بیهوشی دستمزد ساعتی حقوقی است که در یک ساعت کار پرداخت می شود؛ معمولا مشاغل به دو دسته مشاغل حقوق بگیر و مشاغل ساعتی طبقه بندی می شوند: مشاغل حقوق بگیر مبلغ ثابتی را صرف نظر از ساعات کار پرداخت می کنند و مشاغل ساعتی به ازای هر ساعت کار پرداخت می شود. برای تبدیل حقوق به دستمزد ساعتی در ایرلند از فرمول فوق استفاده می شود (با فرض 5 روز کاری در هفته و 8 ساعت کاری در روز که استاندارد اکثر مشاغل است)؛ در این مقاله در خصوص رشته بیهوشی در ایرلند توضیحاتی ارائه گردید و علاقمندان کار در ایرلند برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *