ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در برزیل

رشته بیهوشی در برزیل

رشته بیهوشی در برزیل علاقمندان کشورهای آمریکای لاتین را به خود جذب می نماید؛ چرا که برزیل را می توان یکی از بهترین کشورهای آن حوزه دانست. در برزیل امنیت بیشتر و نرخ جرم و جنایت کم تری نسبت به سایر کشورهای آمریکای لاتین از جمله کلمبیا، پاراگوئه و غیره برقرار است. علاوه بر فرهنگ گرم، فریبنده، استقبال کننده و مهارت آموزشی فزاینده آن، برزیل مکانی فوق العاده برای راه اندازی حرفه شما پس از فارغ التحصیلی است و اقتصاد برزیل بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین است و ریو و سائوپائولو در قلب این رونق قرار دارند. برزیل دارای تحصیلات عمومی رایگان تا مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان داخلی و بین المللی است، بنابراین اکثر دانشگاه های دولتی فقط از دانشجویان هزینه ثبت نام دریافت می کنند. موسسات آموزش عالی خصوصی هزینه ها را دریافت می کنند و این هزینه ها به برنامه تحصیلی انتخابی شما و خود دانشگاه بستگی دارد.

اکثر دانشجویان بین المللی برای تحصیل در برزیل نیاز به دریافت ویزا دارند؛ شما می توانید این کار را از طریق سرکنسولگری برزیل (Consulado Geral Do Brazil) در کشور خود انجام دهید. در 2022 ویزای دانشجویی برای یک سال صادر می شود و قابل تمدید است. لازم به ذکر است که در برزیل، مدرک تحصیلی در سطح کارشناسی ارشد به عنوان مسترادو شناخته می شود، این یک آمادگی برای تحقیق است و دو سال طول می کشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در برزیل به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته بیهوشی در برزیل چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های برزیل برای رشته بیهوشی کدام اند؟

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در برزیل

در خصوص برزیل ذکر این نکته ضروری است که در برزیل، دولت فدرال تا حد زیادی بیشترین نقش را در سطح عالی دارد، که 75% بودجه عمومی را تامین می کند، اما نقش بسیار کمتری در سطوح پایین تر آموزش دارد، جایی که بودجه فدرال تنها 14% (قبل از انتقال) از بودجه را پوشش می دهد. با توجه به این نکته هزینه تحصیل در برزیل در دانشگاه های دولتی حتی برای خارجی ها نیز در مقطع کارشناسی رایگان است البته این دوره ها به زبان انگلیسی ارائه نمی شود. اما دانشگاه های خصوصی برزیل که امکان تحصیل بیهوشی به زبان انگلیسی را فراهم می کنند، رایگان نیستند.

دانشگاه های خصوصی برزیل می توانند هزینه تحصیل خود را تعیین کنند؛ این بدان معنی است که آنها می توانند بسیار متفاوت باشند. به طور کلی، برنامه ها بین 2000$ تا 10000$ (دلار آمریکا) در هر سال تحصیلی هزینه دارند؛ این معمولاً قبل از شروع سال تحصیلی بعدی هر فوریه قابل پرداخت است. شهریه رشته بیهوشی در دانشگاهی خصوصی برزیل معمولا سالانه 8000$ تا 9000$ (دلار آمریکا) است. لازم به ذکر است هزینه زندگی در برزیل نیز باید در نظر گرفته شود که با توجه به سبک زندگی هر فرد متفاوت است اما به طور متوسط به شرح ذیل می باشد:

  • متوسط هزینه زندگی ماهانه در برزیل برای 1 نفر بدون احتساب اجاره مسکن: 430$ (دلار آمریکا)
  • متوسط هزینه زندگی ماهانه در برزیل برای 4 نفر بدون احتساب اجاره مسکن: 1525$ (دلار آمریکا)

اجاره مسکن را نیز باید به مبلغ بالا افزود که در برزیل به شرح ذیل می باشد:

نوع مسکنحدود اجاره بهای ماهانه در برزیل (دلار آمریکا)
آپارتمان 1 خوابهاز 165$ تا 250$
آپارتمان 3 خوابهاز 345$ تا 500$

بهترین دانشگاه ها برای رشته بیهوشی در برزیل

بهترین دانشگاه ها برای رشته بیهوشی در برزیل

در کشوری مثل برزیل که کاریابی آن برای خارجی ها کمی دشوار است، تحصیل در دانشگاه هایی که رتبه بین المللی خوبی دارند اهمیت زیادی دارد. در جدول ذیل بهترین دانشگاه های برزیل برای تحصیل در این کشور در سال 2022 معرفی شده اند:

ردیفبهترین دانشگاه های برزیل برای رشته بیهوشیTHE Ranking 2022QS Ranking 2022
1University of Sao Paulo201121
2UNICAMP – University of Campinas401219
3Federal University of Minas Gerais601651
4Federal University of Rio Grande do Sul601751
5Universidade Federal de Sergipe UFS601

اخذ ویزای تحصیلی برزیل

بعد از اخذ پذیرش، به منظور تحصیل در برزیل، اخذ ویزای تحصیلی این کشور برای ایرانی ها ضروری است. از جمله مهم ترین مدارکی که به این منظور مودر توجه دولت این کشور می باشد می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • فرم الکترونیکی را پر کنید (در صورت درخواست در برزیل، در غیر این صورت دستورالعمل های کنسولگری را دنبال کنید)
  • خدمات کتاب (در صورت درخواست در برزیل)
  • گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار
  • نامه پذیرش که اشتراک در دوره خاص را ثابت می کند
  • دو عکس 3×4
  • شناسنامه

درآمد رشته بیهوشی در برزیل

به منظور کار در برزیل، افراد باید فارغ التحصیل شوند و مرتبط با رشته تحصیلی خود به دنبال کار باشند. درآمد رشته بیهوشی در برزیل در سال 2022 به شرح ذیل می باشد:

درآمد رشته بیهوشی در برزیل

پزشک متخصص بیهوشی در برزیل احتمالاً هر 16 ماه یکبار افزایش حقوق تقریباً 15% را مشاهده می کنند؛ میانگین افزایش سالانه ملی برای همه مشاغل مجموعاً 9% به کارکنان هر 16 ماه اعطا می شود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است در خصوص رشته بیهوشی در برزیل، کار در برزیل و غیره توضیحاتی ارائه گردید که امید است مطالعه آن ها مفید واقع شده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *