ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در تاجیکستان

رشته بیهوشی در تاجیکستان

تحصیل رشته بیهوشی در تاجیکستان از آن جهت برای بسیاری از افراد جذاب به نظر می رسد که می توانند با زبان فارسی تحصیل در این کشور را تجربه کنند. رشته بیهوشی یکی از رشته های گروه علوم پزشکی است که فرصت های شغلی بسیار زیادی را در اختیار دانشجویان برتر در سراسر جهان قرار می دهد اما باید در نظر داشت که برای رسیدن به این فرصت ها باید دانشگاهی را برای تحصیل خود انتخاب کرد که از نظر علمی جایگاه بسیار مناسبی را در اختیار داشته باشد و در نتیجه بتوان به تحصیل در آن دانشگاه به عنوان یک برگ برنده نگاه کرد.

رشته بیهوشی به عنوان یکی از رشته های حساس در علوم پزشکی شناخته می شود و دانشجویان باید تمرکز بسیار زیادی بر روی دروس ارائه شده در این رشته داشته باشند تا در بازار کار نیز بتوانند به موفقیت دست پیدا کنند. خوشبختانه در پایان دوره آموزش پزشکی، دانشجویان در تاجیکستان وارد دوره کار آموزی خواهند شد و می توانند دستاوردهای تجربی را نیز به دست آورند و افرادی که در این زمینه موفق تر باشند، شانس بالاتری برای ورود به بازار کار خواهند داشت. با این وجود باید به این نکته توجه داشت که تحصیل در تاجیکستان نمی تواند یک برگ برنده در کارنامه تحصیلی افراد باشد. با همه این تفاسیر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله روند تحصیل رشته بیهوشی در تاجیکستان را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

  • آیا تاجیکستان مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته بیهوشی است؟
  • هزینه تحصیل رشته بیهوشی در این کشور چه مقدار است؟
  • آیا می توان از تاجیکستان به عنوان مقصد مناسبی برای کار یاد کرد؟
  • آیا متخصصین بیهوشی در تاجیکستان از سطح درآمد بالایی برخوردار هستند؟

شرایط تحصیل رشته بیهوشی در تاجیکستان

دانشگاه های تاجیکستان اگرچه در طول سال های اخیر توانسته اند نام خود را بر سر زبان فارسی زبانان بیاندازند اما همچنان فاصله بسیار زیادی با استانداردهای جهانی دارند و نمی توان از آن ها به عنوان دانشگاه های تراز اول جهان یاد کرد. بسیاری از دانشجویان ایرانی در این کشور به زبان فارسی تحصیل کرده بودند اما شرایط در حال حاضر به دلیل تغییر قوانین متفاوت از گذشته شده است. در چنین شرایطی باید در نظر داشت که دانشجویان باید مدارک زبان کافی برای ورود به دانشگاه های تاجیکستان را نیز در اختیار داشته باشند. در حال حاضر دانشجویان اگرچه می توانند به زبان فارسی در تاجیکستان به ادامه تحصیل بپردازند اما باید در نظر داشت که آن ها به زبان نوشتار روسی کلمات را تقریر می کنند.

اگر فردی در نظر دارد که پس از تحصیل به ایران بازگردد، به هیچ عنوان نباید دانشگاه های تاجیکستان را برای تحصیل خود انتخاب کند چراکه به تایید وزارت علوم و بهداشت نرسیده اند و همین مسئله برای بی اهمیت بودن تحصیل رشته بیهوشی در تاجیکستان کافی است. در همین راستا باید در نظر داشت که شانس ورود به کشورهای تراز اول جهان با تحصیل در رشته بیهوشی در تاجیکستان نه تنها افزایش نمی یابد بلکه در شرایطی می تواند کمتر نیز شود.

شرایط تحصیل رشته بیهوشی در تاجیکستان

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در تاجیکستان

یکی از امتیازاتی که تحصیل در تاجیکستان در گذشته ای نه چندان دور به همراه داشت، امکان تحصیل با هزینه های کم در این کشور بود اما امروزه شرایط تفاوت نسبی پیدا کرده است و دانشجویان برای تحصیل در این کشور به هزینه های بیشتری نسبت به گذشته نیاز خواهند داشت. هزینه تحصیل در رشته بیهوشی در این کشور به طور متوسط در حدود 3600$ تا 5200$ (دلار) در سال است که به نسبت برخی از کشورهای اروپایی نیز هزینه نسبتا زیادی به نظر می رسد.

اما در رابطه با هزینه های زندگی در این کشور می توان به این نکته اشاره داشت که در بسیاری از مواقع، دانشجویان می توانند به طور متوسط با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 350$ (دلار) در ماه هزینه های زندگی خود را نیز تامین کنند. دانشجویان در صورتی که بتوانند از دانشگاه مجوز دریافت کنند، می توانند به صورت نیمه وقت در این کشور کار کنند و این فرصتی عالی برای تامین هزینه های زندگی در این کشور است.

شرایط کار متخصصین بیهوشی در تاجیکستان

زمانی که مدرک تخصصی بیهوشی از یکی از دانشگاه های مطرح جهان دریافت شود، برای کار در تاجیکستان فرد نیاز خواهد داشت که مدرک تحصیلی خود را معادل سازی کرده و سپس وارد بازار کار شود اما در صورتی که فردی در دانشگاه های نه چندان معتبر تاجیکستان تحصیل کند، این فرصت را خواهد داشت که بدون نیاز به چالش های مطرح شده، وارد بازار کار این رشته شوند. به طور کلی می توان گفت که تحصیل در تاجیکستان بهترین مسیر برای رسیدن به کار در این کشور است.

پروسه اخذ اقامت کاری تاجیکستان از طریق تحصیل رشته بیهوشی

یک متخصص بیهوشی در این کشور نیز از سطح درآمد مناسبی برخوردار است و به طور متوسط 37100TJS (سامانی) حقوق دریافت می کند و این مسئله می تواند برای زندگی با کیفیت در این کشور کافی باشد و این در حالی است که به طور کلی نمی توان تحصیل در تاجیکستان را در بسیاری از رشته های تحصیلی از جمله بیهوشی مناسب دانست. در چنین شرایطی توصیه می شود با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا بتوانید بهترین گزینه را برای تحصیل خود انتخاب کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *